Løsninger som samler Mobil og Hovednumre
Lokalnummerplan, Spærreplan, RenMobil App, Valgfri Vis Nummer eller Statusplan er alle løsninger der kan hjælpe dig til en nemmere hverdag. Læs om dem her.
Lokalnummerplan er en service, der samler mobil- og fastnettelefoner i ét fælles netværk. Løsningen er ideel, hvis du ønsker at knytte to eller flere medarbejdere sammen i én netværksgruppe.
Med lokalnummerplan får du:
Med Spærreplan får du og din virksomhed et enkelt og driftssikkert værktøj, der giver dig langt bedre kontrol over virksomhedens udgifter til telefonsamtaler. Spærreplan giver dig mulighed for at styre, hvilke telefonnumre dine ansatte kan ringe til – samt modtage kald fra.
Udgående spærring virker for både fastnet (Direkte Linie og 1015) og mobil. For mobiltelefoner virker det, når telefonen befinder sig i Danmark og altså ikke ved Roaming – det vil sige opkald foretaget fra udlandet.
Indgående spærring virker for fastnet (Direkte Linie) og mobil - også når mobiltelefonen befinder sig i udlandet.
Du kan opdele dine ansatte i grupper, kaldet profiler, og du kan godt have flere forskellige profiler i virksomheden. En profil kan indeholde en liste med tilladte og spærrede numre. Du kan eksempelvis have en profil for salgsmedarbejdere, og en anden profil for chauffører, da arbejdsområderne er forskellige.
Hver spærreplan kan indeholde én profil. Det vil sige hvis du skal opdele virksomhedens ansatte i flere profiler, så skal du oprette flere Spærreplaner.
Godt at vide om Spærreplan
Eksempel på en profil for ansatte
RenMobil-appen er din indgang til en række funktioner, så du fx hurtigt kan danne dig et overblik over, hvilke af dine kolleger, der er tilgængelige på mobilen – og hvilke der er optaget af et møde.
Du henter appen i App Store eller i Google Play.
RenMobil App er gratis tilgængelig for BusinessFirst. Med RenMobil app kan du:
Med Valgfri vis nummer får du og dine kolleger mulighed for at vælge, hvilket nummer der skal vises, når I ringer op fra jeres mobiltelefoner.
Valgfri vis nummer er et tillæg til Lokalnummerplan, så det kræver, at virksomheden har en Lokalnummerplan.
Det valgte nummer bliver kun vist ved udgående opkald. Brugerens eget nummer bliver vist, når vedkommende sender sms og mms.
Når en bruger ønsker at ændre det viste nummer, skal vedkommende beslutte, i hvilke af nedenstående tilfælde nummeret skal vises. Nummeret bliver vist inden for Lokalnummerplannen:
Med Statusplan kan omstillingen se, hvilke mobiler der er ledige, optagede eller slukkede. Når en medarbejder er optaget, kan receptionisten tage imod besked, stille videre til en ledig medarbejder eller lade opkaldet vente, til den ønskede medarbejder er ledig.
Derudover kan man med Statusplan: