Løsninger som samler Mobil og Hovednumre

Lokalnummerplan, Spærreplan, RenMobil App, Valgfri Vis Nummer eller Statusplan er alle løsninger der kan hjælpe dig til en nemmere hverdag. Læs om dem her.

Hjalp denne side dig?

Tak for din feedback

Lokalnummerplan er en service, der samler mobil- og fastnettelefoner i ét fælles netværk. Løsningen er ideel, hvis du ønsker at knytte to eller flere medarbejdere sammen i én netværksgruppe.


Med lokalnummerplan får du:

  • Logisk opbygning af virksomhedens telefoni
  • Mulighed for at integrere afdelinger uafhængigt af geografi
  • Komplet virksomhedstelefonbog med fuldt overblik over alle medarbejdere og telefonnumre
  • Med Spærreplan får du og din virksomhed et enkelt og driftssikkert værktøj, der giver dig langt bedre kontrol over virksomhedens udgifter til telefonsamtaler. Spærreplan giver dig mulighed for at styre, hvilke telefonnumre dine ansatte kan ringe til – samt modtage kald fra.


    Udgående spærring virker for både fastnet (Direkte Linie og 1015) og mobil. For mobiltelefoner virker det, når telefonen befinder sig i Danmark og altså ikke ved Roaming – det vil sige opkald foretaget fra udlandet.

    Indgående spærring virker for fastnet (Direkte Linie) og mobil - også når mobiltelefonen befinder sig i udlandet.


    Du kan opdele dine ansatte i grupper, kaldet profiler, og du kan godt have flere forskellige profiler i virksomheden. En profil kan indeholde en liste med tilladte og spærrede numre. Du kan eksempelvis have en profil for salgsmedarbejdere, og en anden profil for chauffører, da arbejdsområderne er forskellige.


    Hver spærreplan kan indeholde én profil. Det vil sige hvis du skal opdele virksomhedens ansatte i flere profiler, så skal du oprette flere Spærreplaner.


    Godt at vide om Spærreplan

  • SMS-afsendelse er ikke omfattet af Spærreplan
  • Er din telefon viderestillet, hvis telefonen er slukket eller udenfor dækning, træder Spærreplanen ikke i kraft, når du bliver ringet op på den viderestillede telefon
  • Du kan ikke viderestille din telefon til et nummer, som du har valgt at spærre for
  • Du kan spærre for ukendte numre, hvis opkaldene er foretaget i Danmark

  • Eksempel på en profil for ansatte

  • De tilladte numre: Følgende numre er oprettet som præfiks, +45, +46
  • De spærrede numre: Følgende numre er oprettet som enkelte numre: +45118, +45159
  • Profilen tillader at ringe til Danmark og Sverige og altså indenfor den tilhørende arbejdsgruppe, og tillader ikke at ringe til +45118 og +45159
  • RenMobil-appen er din indgang til en række funktioner, så du fx hurtigt kan danne dig et overblik over, hvilke af dine kolleger, der er tilgængelige på mobilen – og hvilke der er optaget af et møde.


    Du henter appen i App Store eller i Google Play.


  • Alle kontaktoplysninger lige ved hånden
  • Se, hvornår kollegerne er optagede – 8 timer frem
  • Se, hvem der taler i telefon, så du ikke ringer forgæves
  • Nemt at ændre status fra ledig til optaget

  • RenMobil App er gratis tilgængelig for BusinessFirst. Med RenMobil app kan du:

  • Tidsstyre viderestillinger af dine indgående opkald
  • Melde dig ledig/optaget i dine søgeplaner
  • Tilgå telefonbog opgjort på Favoritter, Firma og Private
  • Se om dine kolleger er ledige/optagede 8 timer frem
  • Ændre din status ved spontane møder/pauser
  • Se statusoplysninger på kontaktpersoner fra kalenderen
  • Stille opkald videre til en kollega
  • Vælge hvilket telefonnummer, du viser, når du ringer op
  • Vælge hvilket tlf. nummer, I viser ved opkald i specifikke tidsrum (tidsstyring)
  • Få push-notifikation på en bruger, som er optaget
  • Afspille, besvare, videresende og slette indtalte beskeder via Visual Voicemail

  • RenMobil App indeholder desuden tjenesterne Statusplan og Valgfri Vis Nummer.

    Med Valgfri vis nummer får du og dine kolleger mulighed for at vælge, hvilket nummer der skal vises, når I ringer op fra jeres mobiltelefoner.


    Valgfri vis nummer er et tillæg til Lokalnummerplan, så det kræver, at virksomheden har en Lokalnummerplan.


    Det valgte nummer bliver kun vist ved udgående opkald. Brugerens eget nummer bliver vist, når vedkommende sender sms og mms.


    Når en bruger ønsker at ændre det viste nummer, skal vedkommende beslutte, i hvilke af nedenstående tilfælde nummeret skal vises. Nummeret bliver vist inden for Lokalnummerplannen:

  • Det valgte nummer bliver kun vist ved opkald inden for Lokalnummerplanen. Eget nummer bliver vist eksternt. Nummeret bliver vist uden for Lokalnummerplanen
  • Det valgte nummer bliver kun vist ved opkald uden for Lokalnummerplanen. Eget nummer vises internt. Nummeret bliver vist inden for og uden for gruppen
  • Det valgte nummer bliver både vist ved opkald inden for og uden for Lokalnummerplanen
  • Medarbejdere, som bruger mobilen privat efter arbejdstid, bør ændre det viste nummer til vedkommendes eget, når mobilen bliver brugt til private opkald
  • Med Statusplan kan omstillingen se, hvilke mobiler der er ledige, optagede eller slukkede. Når en medarbejder er optaget, kan receptionisten tage imod besked, stille videre til en ledig medarbejder eller lade opkaldet vente, til den ønskede medarbejder er ledig.


    Derudover kan man med Statusplan:

  • ”Se Her og nu” status på medarbejdernes mobiler (hvem er ledige/optagede)
  • Opdater medarbejdernes status via omstillingsbordet
  • Send sms fra omstillingsbordet, fx til en medarbejder der er optaget
  • Viderestil medarbejdernes mobiler til andre numre
  • Klik på nummeret og ring op
  • ”Banke på”-funktion
  • Har du stadig spørgsmål?

    Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice - Vi er klar mandag til lørdag 7-23.