Inaktivt simkort eller ingen tjeneste

Står der "ingen tjeneste" eller "inaktivt simkort" i displayet af din mobil, betyder det, at din mobil ikke har registreret simkortet.

Grunden kan være:

  • Du er ny kunde hos Telenor, og vores system har endnu ikke registreret dit simkort.
  • Din mobil er spærret, fordi du kan have overset en regning eller har overskredet dit maksbeløb på Forbrugskontrol
  • Dit simkort er forældet, og din nye mobil kan ikke aflæse det 
  • Du har ikke brugt dit simkort i 6 måneder eller længere 
  • Du har opsagt dit mobilabonnement, og dit simkort er blevet deaktiveret

Passer ingen af grundene på dig, kan du prøve at aktivere dit simkort ved at gøre følgende:

  • Sluk din mobil og tag simkortet ud. Rens simkortet forsigtigt med en tør og ren klud. Indsæt simkortet igen og tænd mobilen
  • Indsæt simkortet i en anden mobil. Virker simkortet i den anden mobil, tyder det på, at din mobil trænger til en softwareopdatering

Bestil nyt simkort

Har du stadig problemer med dit simkort, kan du bestille et nyt ved at kontakte Kundeservice på 72 120 000. 

Besøg din lokale Telenor-butik