Brug for hjælp? Ring til os på 72 120 000

Forbrugskontrol

Med Forbrugskontrol kan du gratis sætte loft på dit forbrug. Du vælger selv et maksbeløb, som dit forbrug af tale, sms, mms og data ikke må overstige på en måned. Abonnementsprisen tæller ikke med i dit maksbeløb.

Overskrider du maksbeløbet, bliver din mobiltelefon automatisk spærret inden for 24 timer. Det betyder, at du kun kan ringe til 112, men andre kan fortsat ringe til dig. Du kan altid ringe gratis og få oplyst din saldo på 80 29 50 50 - også selvom din telefon er spærret.

Tilmeld dig Forbrugskontrol ved at ringe til Kundeservice på 72 120 000.

Vær opmærksom på

  • Der kan gå op til 24 timer før din mobil spærret, når du har overskredet dit maksbeløb.
  • Forbrug i udlandet bliver i nogle tilfælde først registreret efter 31 døgn.
  • Du hæfter for alt forbrug, indtil spærringen træder i kraft. Maksbeløbet er derfor kun vejledende.
  • Inkluderet tale og frie sms'er kan ikke anvendes, hvis din mobil er spærret af forbrugskontrollen.

Sådan forhøjer du dit maksbeløb

Du kan forhøje dit forbrugskontrolbeløb på flere måder:

  1. Via telefonisk selvbetjening på 72 12 99 77
  2. Ved at ringe til Kundeservice på 72 120 000

Spørgsmål & svar

+-
Hvilke maksbeløb kan jeg vælge?

Du kan vælge beløb fra 50 kr. op til 20.000 kr. (50, 100, 200, 300, 400, 500, 600, 700, 800, 900, 1000, 2000, 3000, 5000, 10000 og 20000).

+-
Hvordan forhøjer du dit Forbrugskontrolbeløb?
  1. Via selvbetjening på Mit Telenor
  2. Via telefonisk selvbetjening på 7212 9977
  3. Ved at ringe til Kundeservice på 72 120 000

Selvbetjening
Du kan betjene dig selv døgnet rundt på Mit Telenor og 7212 9977.

Forbrugskontrolbeløbet kan forhøjes på to måder:

1. Forhøj beløbet permanent:

Du kan forhøje dit forbrugskontrolbeløb permanent, hvis du oplever at dit forbrug har ændret sig. På den måde undgår du at opleve, at din mobil lukkes for forbrug før du selv ønsker det.

2. Genåben din mobil (midlertidig fordobling af beløb):

Er din mobil allerede blevet spærret? Du kan genåbne din mobil ved midlertidig at fordoble dit forbrugskontrolbeløb, og dermed sikre adgang til forbrug igen. Den midlertidige fordobling af beløbet vil være gældende resten af regningsperioden. Ved start af en ny regningsperiode vil dit forbrugskontrolbeløb vende tilbage til det oprindelige beløb.

Husk PIN-koden til din forbrugskontrol
Når du skal forhøje dit forbrugskontrolbeløb, skal du bruge pinkoden til din Forbrugskontrol. Ringer du til kundeservice på 72 120 000 for at ændre beløbet, og kan du ikke huske pinkoden, skal vi tale med ejeren af abonnementet.

+-
Husk din pinkode til Forbrugskontrol

Tilmelder du dig Forbrugskontrol på Mit Telenor skal du oprette en pinkode. Pinkoden er vigtig at huske, da du skal bruge den, hvis du senere ønsker at ændre dit maksbeløb på Mit Telenor.

Tilmelder du dig Forbrugskontrol ved at ringe til Kundeservice sender vi dig pinkoden med posten. Du bør ændre koden til noget du nemt husker. Og du kan ikke bruge "0000" som pinkode.

Glemmer du din pinkode kan du ringe døgnet rundt på 72 12 99 77 og få oplyst koden. Her skal du oplyse dit kontonummer (står på dine regninger). Find kontonummeret frem, inden du ringer.

Hjalp denne side dig?
Tak for din feedback