Forbrugskontrol

Med Forbrugskontrol kan du gratis sætte loft på dit forbrug. Forbrugskontrol holder styr på alt det, der kommer ud over det, som er inkluderet i dit månedlige abonnement fx opkald til udlandet, ekstra dataforbrug eller ekstra roaming.

Du vælger selv et maksbeløb, som dit forbrug af tale, sms, mms og data ikke må overstige på en måned. Abonnementsprisen tæller ikke med i dit maksbeløb.

Når du har brugt 80% af dit maksbeløb, sender vi dig en sms. Og overskrider du maksbeløbet på Forbrugskontrol, bliver dit abonnement automatisk spærret inden for 24 timer.

Selvom dit abonnement er spærret, kan du:

  • Modtage opkald
  • Ringe til 112
  • Ringe til 80 29 50 50 og få oplyst din saldo

 

Tilføj Forbrugskontrol

Forbrugskontrol holder styr på alt det, der kommer ud over dit månedlige abonnement fx opkald til udlandet ekstra dataforbrug eller roaming.

Er du ejer eller administrator af abonnementet?

  • Du kan tilføje Forbrugskontrol som ekstra service til abonnementet via selvbetjening OneScreen Business.

Har du abonnementet gennem dit arbejde?

  • Du kan logge ind på MitTelenor via SMS og se om du har Forbrugskontrol.
  • Du kan kontakte jeres administrator, hvis du ønsker at tilføje eller justere Forbrugskontrol

Vær opmærksom på:

  • Der kan gå op til 24 timer før din mobil spærret, når du har overskredet dit maksbeløb
  • Forbrug i udlandet bliver i nogle tilfælde først registreret efter 31 døgn
  • Du hæfter for alt forbrug, indtil spærringen træder i kraft. Maksbeløbet er derfor kun vejledende
  • Inkluderet tale og frie sms'er kan ikke anvendes, hvis din mobil er spærret af forbrugskontrollen

 

Justér maksbeløbet på Forbrugskontrol

Er du ejer eller administrator af abonnementet?

  • Du kan justere fx forhøje maksbeløbet på Forbrugskontrol permanent, hvis forbruget har ændret sig. Derved undgår du at abonnementet lukkes for forbrug, før det ønskes. Alternativt kan du ændre abonnementet til et der passer bedre til forbruget. Alt dette kan du ændre via selvbetjening OneScreen Business

Har du abonnementet gennem dit arbejde?

  • Du kan kontakte jeres administrator, hvis du ønsker at justere maksbeløbet på Forbrugskontrol eller høre om mulighederne for at ændre dit abonnement til et der passer bedre til dit forbrug.

 

Åben abonnement efter spærring pga. Forbrugskontrol

I tilfælde af at du har overskredet maksbeløbet på Forbrugskontrol, så spærres dit abonnement indtil næste fakturaperiode starter.

Selvom din mobil er spærret, kan du modtage opkald og ringe til 112.

Hvis du er ejer eller administrator af abonnementet, kan du åbne abonnementet igen ved midlertidigt at fordoble maksbeløbet på Forbrugskontrol. Dette gøres via selvbetjening på telenor.dk/selvbetjening. Hvis du har abonnementet gennem dit arbejde, så kontakt jeres administrator for at få fordoblet maksbeløbet midlertidigt og dermed åbnet abonnementet igen.

Når den nye fakturaperiode starter, vender dit maksbeløb tilbage til det oprindelige beløb.

Hjalp denne side dig?

Tak, fordi du giver os besked om det.

Vi vil sætte stor pris på, hvis du vil fortælle os hvorfor, artiklen ikke hjalp dig.

Tak for din feedback.