Brug for hjælp? Ring til os på 72 120 000

Din mobil virker ikke

Disse ting bør du prøve først

  • Sluk og tænd mobilen
  • Tjek driftsinfo
  • Tjek dækningen
  • Tag batteriet ud (hvis muligt) og tænd mobilen igen
  • Opdater til nyeste software
  • Prøv evt. at gendanne mobilen til fabriksindstillinger - husk backup (henvend dig i en butik eller hos Kundeservice, hvis du er i tvivl om, hvordan du gør)

Internet på mobilen virker ikke

  • Nulstil APN/netværksindstillinger (afhængigt af model) - og genstart telefonen.
  • Tag simkortet ud og rens det med en tør klud
  • Tjek, om der er softwareopdateringer til din mobil

Sms virker ikke

  • Særligt til iPhone-brugere: Prøv at slå iMessage fra og til igen.
  • Vær opmærksom på, at hvis du ringer til os for at få hjælp med sms'er, der ikke når frem, må du meget gerne have en række eksempler parat. Det gør det lettere for os at løse problemet.

Opkald virker ikke

  • Nulstil netværksindstillinger - derefter sluk/tænd.
  • Tag evt. simkortet ud, og test det i en anden telefon.
  • Bliver du omstillet til Telenors Kundeservice, uanset hvilket nummer du ringer til, skyldes det højst sandsynligt, at du har ramt maksbeløbet på Forbrugskontrol - eller måske at du har glemt at betale en regning fra os.

Andre problemer og løsninger

+-
Mobil kan ikke lade op.
  • Er batteriet helt tomt, kan der gå op til en time, før du kan se, at mobilen lader
  • Måske er din oplader i stykker - prøv at bruge en anden
  • Prøv at sætte et andet batteri i mobilen, hvis det er muligt (det er det fx ikke på iPhone)
+-
Mobilen kan ikke tænde
  • Er batteriet helt tomt, kan der gå op til en time, før mobilen kan tændes.
  • Særligt for iPhone-brugere: Prøv at holde "tænd" og "hjem" knappen inden i ca. 10 sekunder til mobilen slukker, og prøv derefter at tænde den igen. Tænd-knappen sidder øverst på telefonen, hjem-knappen sidder lige under skærmen.
  • Hvis batteriet kan fjernes; prøv at tage det ud i to minutter, sæt det i igen og tænd.
  • Prøv at sætte et andet batteri i (vi kan hjælpe dig i vores butikker).
+-
Der er ikke dækning på mobilen
+-
Mobilen er langsom og/eller fryser i menuen
  • Slet indhold, der fylder - fx sms og billeder.
  • Opdater telefonens software.
  • Sørg for, at dine apps er lukket helt ned, når du ikke bruger dem.
  • Prøv at nulstille til fabriksindstillinger.
+-
Mobilen bruger for meget strøm
  • Tjek, om din mobil er sat til ofte at synkronisere mail.
  • GPS, Bluetooth, Wi-Fi og spil bruger en del strøm.
  • Skru evt. ned for lyset i displayet.
  • Vær opmærksom på apps, der automatisk henter indhold på nettet.
Hjalp denne side dig?
Tak for din feedback