Reparation af din mobil

Før du indleverer din mobil til reparation, anbefaler vi, at du går nedenstående liste med løsningsforslag igennem. Måske kan du hurtigt selv løse problemet. Vær opmærksom på at fejl eller skader ifm. brug af uoriginale reservedele ikke er reklamationsberettiget. Hvis en reparation ikke er udført korrekt, og i et antistatisk miljø, kan det medfører følgeskader eller funktionsfejl.

HUSK at frakoble tyverispærring som ”Find Min iPhone” eller "Google FRP", nulstil produktet og fjern koder inden produktet afleveres/sendes til reparation

  • Måske er det bare din oplader, der ikke virker? Prøv at tilslutte en anden oplader til mobilen. 
  • Tjek om der sidder snavs i telefonen ved opladerporten.
  • Sæt telefonen i opladeren og forsøg at tænde herefter.
  • Lad telefonen oplade i 15 minutter og tænde herefter. 
  • Sluk og tænd mobilen.
  • Prøv SIM-kortet i en anden enhed eller et andet SIM-kort i din telefon, for at lokalisere om det er SIM-kort eller telefon, som ikke fanger signalet.
  • Tjek vores driftstatus
  • Nulstil dine netværksindstillinger. – Følg nedenstående guide:

iPhone:

  • Gå ind under ”Indstillinger”
  • Vælg ”Generelt”
  • Vælg ”Nulstil”
  • Vælg ”Nulstil netværksindstillinger”

Android:

  • Gå ind under ”Indstillinger”
  • Vælg ”Forbindelser”
  • Vælg ”Mobile netværk”
  • Vælg ”Netværkstilstand”
  • Skift til anden mulighed og tilbage igen

Bemærk: Din telefon vil blive afkoblet fra dit WiFi, så husk at skriv din kode ned før du nulstiller dine netværksindstillinger.

  • Har du fået tyverispærret din mobil, men fundet den igen? Aktiver dit SIM-kort, enten i en af vores butikker eller ved at ringe til kundeservice på 72 120 000. – Hvis du har abonnementet gennem dit arbejde, så kontakt jeres administrator, som kan genåbne dit SIM-kort.
  • Slet indhold, så der bliver mere plads. Brug evt. Onedrive til at gemme dine billeder og film.
  • Opdater alle dine apps og din software.
  • Du kan prøve at gendanne mobilens fabriksindstillinger, og se om fejlen er løst INDEN du installerer din backup. Det er meget vigtigt, at du tager backup først, da du ellers kan miste al din data. 
  • Skru ned for lyset i displayet,
  • Skift dit tema på telefonen til mørk tilstand.
  • Vælg en sort baggrund.
  • Slå evt. GPS, bluetooth, apps, wifi og spil fra. Nogle apps henter og sender data, selv om du ikke bruger dem. Hvis problemet ikke kan lokaliseres, så prøv følgende:

    1. Du kan prøve at gendanne mobilens fabrikindstillinger, og se om fejlen er løst INDEN du installerer din backup. Det er meget vigtigt, at du tager backup først, da du ellers kan miste al din data.
    2. Opdater telefonens software, hvis der findes en ny. 

Skal din mobil til reparation?

Kan du ikke selv løse problemet, afleverer du din mobil i en Telenor-butik. Personalet i butikken sørger for at sende den sikkert og hurtigt til vores Servicecenter. Vi kontakter dig, så snart din mobil er tilbage fra reparation og er klar til afhentning. Du kan låne en telefon, mens din egen er til reparation. Find nærmeste butik her.

Du har også mulighed for at sende din mobil direkte med posten. Det gør du ved at oprette en servicecsag på repair.care1.dk/telenor - en for hver reparation. Her kan du også printe en fragtlabel til forsendelsen.

Hvad sker der så?

Når ordren er oprettet, får du en sms og en e-mail med reparationsnummeret. Hvis reparationen ikke er omfattet af reklamationsretten, får du også en e-mail med et pristilbud. Betaling skal ske, inden reparationen påbegyndes. Du betaler via FIK-koden fra fakturaen. I nogle tilfælde kan du blive bedt om en kopi af din faktura.

Har du mange reparationer?

Hvis du har mere end ti reparationer om året, kan du få en webløsning, hvor du selv kan oprette reparationer direkte hos Care1. Her kan du løbende se status på reparationer, printe fragtsedler og oprette en konto, hvor reparationerne samles i én samlet faktura, som betales én gang om måneden. Kontakt Care1 for at høre mere, og oplys at du er Telenor kunde, så betaler vi fragten.

Kontakt Care1 vedrørende spørgsmål:
Tlf.: 74 63 10 18
Alle hverdage 10-12 og 13-15
E-mail: info@care1.dk

90 % af alle mobiler er retur efter to uger

Da alle skader er forskellige og ofte kræver en erfaren reparatør, kan personalet i butikken desværre ikke vurdere, hvor lang tid reparationen af netop din mobil vil tage. Men langt de fleste mobiler er repareret inden for to uger.

Hjalp denne side dig?

Tak, fordi du giver os besked om det.

Vi vil sætte stor pris på, hvis du vil fortælle os hvorfor, artiklen ikke hjalp dig.

Tak for din feedback.