Reparation af din mobil

Før du indleverer din mobil til reparation, anbefaler vi, at du går nedenstående liste med løsningsforslag igennem. Måske kan du hurtigt selv løse problemet.

Mobilen kan ikke lade
  • Måske er det bare din oplader, der ikke virker? Prøv at tilslutte en anden oplader til mobilen. 
  • Prøv med et andet batteri. Hvis batteriet er helt tomt, kan der gå op til en time, før man kan se, at mobilen lader.
Mobilen kan ikke tænde
  • Hvis batteriet kan tages ud af din mobil, så tag det ud og sæt det i igen. Prøv at tænde mobilen igen.
  • Hvis det er muligt, så prøv med et andet batteri. Hvis batteriet er helt tomt, kan der gå op til 1 time, før man kan se, at mobilen lader. 
Der er ingen dækning på mobilen
  • Sluk og tænd mobilen
  • Prøv at sætte et andet simkort i
  • Tjek vores driftstatus
  • Har du fået tyverispærret din mobil, men fundet den igen? Kontakt politiet og få den genåbnet. 
Mobilen er langsom/fryser i menuen
  • Slet indhold, så der bliver mere plads. Brug evt. Onedrive til at gemme dine billeder og film.
  • Opdater alle dine apps og din software.
  • Du kan prøve at gendanne mobilens fabriksindstillinger. Det er meget vigtigt, at du tager backup først, da du ellers kan miste al din data. 
Mobilen bruger hurtigt strøm
  • Skru ned for lyset i displayet
  • Slå evt. GPS, bluetooth, apps, wifi og spil fra. Nogle apps henter og sender data, selv om du ikke bruger dem.
Generelt

Flere af fejlene kan skyldes, at dit hukommelseskort er gået i stykker. Prøv at skifte det, hvis det er muligt. 

Indlever din mobil til reparation

Kan du ikke selv løse problemet, afleverer du bare din mobil i en Telenor-butik. Personalet i butikken sørger for at sende den sikkert og hurtigt til vores Servicecenter. Vi kontakter dig, så snart din mobil er tilbage fra reparation og er klar til afhentning. 

Find butik

Send din mobil med posten

Du har også mulighed for at sende din mobil direkte til vores leverandør Care1, som står for vores reparationer. Vi beder dig udfylde, printe og medsende denne reparationsseddel samt kopi af din faktura.

Send din mobil til:
Care1
Egevej 2
6200 Aabenraa

Kontaktinfo:
Du kan ringe til Care1 på 73 30 30 43 
Åbningstider: Mandag – fredag kl. 9-16
Du kan også sende en mail på denne adresse: Telenor.rep@ingrammicro.dk

90 % af alle mobiler er retur inden for 2 uger

Da alle skader er forskellige og ofte kræver en erfaren reparatør, kan personalet i butikken desværre ikke vurdere, hvor lang tid reparationen af netop din mobil vil tage. Men langt de fleste mobiler er repareret inden for 14 hverdage.

Obs! Tidligere har du haft mulighed for at følge din reparation via telenorservice.dk. Det er ikke muligt i øjeblikket, da vi er i gang med at udvikle en ny løsning. Vi forventer, at du snart kan følge din reparation online igen. 

Spørgsmål & Svar

Dækker din TelenorSikring?

Har du købt TelenorSikring, kan du anmelde din skade i alle landets Telenor-butikker.

Har du ikke TelenorSikring, og er din reklamationsret udløbet, undersøger vi gerne din mobil og giver dig et tilbud på reparationen. Vær opmærksom på at vi tager 275 kr. for undersøgelsen inkl. tilbud, hvis du efterfølgende vælger ikke at få mobilen repareret hos os.

Hvad gør du, hvis du er uenig i beskeden fra værkstedet?

Er du ikke enig i værkstedets afgørelse eller deres tilbud, kan du skrive til dem på service.maribo@telenor.dk og skriv ’Terminalklager’ i emnefeltet.

Skal du tage kvitteringen med ned i butikken?

Har du købt din mobil hos Telenor, behøver du i langt de fleste tilfælde ikke medbringe din kvittering, når du indleverer din mobil til reparation.

Men ønsker du at klage over en fabriksfejl på mobilen eller mangler der fx udstyr eller ledninger i pakken, så husk altid din kvittering.

Hvad koster en reparation?

Opstår der en fejl eller skade på din mobil, som er dækket af reklamationsret-ten, skal du ikke betale for reparationen. Hvis reklamationsretten er udløbet eller ikke dækker, opkræves et undersøgelsesgebyr på 275 kr. inkl. moms.

 

Følgende er ikke omfattet af reklamationsretten: pristilbud, opdatering af pro-duktet, ingen fejl fundet, selvforskyldt skade fx slag, knæk og buk af kabinet, væske, samt hvis årsagen til fejl skyldes uoriginale reservedele. Telenor kan ikke holdes ansvarlig for evt. uoriginale dele, der uforsætligt bliver beskadiget i forbindelse med reparationen. Hvis produktet ikke kan serviceres, fordi det er låst med kode, password, Google FRP, Find My iPhone eller lignende, vil oven-stående gebyr opkræves. Overvej derfor altid situationen, inden du sender din mobil til undersøgelse.

Kan du låne en mobil, mens din egen er til reparation?

Når du afleverer din mobil til reparation i en butik, får du altid en lånemobil med dig i stedet. Du kan som regel låne en lånemobil magen til den, du sender til reparation – og vi hjælper dig selvfølgelig med at sætte lånemobilen op, så kontakter og informationer er præcis, som du er vant til.

Hvad sker der med din reklamationsret?

Lige meget om du køber din mobil på telenor.dk eller i en af vores butikker, har du to års reklamationsret (på Apple-produkter har du dog kun ét års reklamationsret). Og når din mobil er blevet ombyttet på værkstedet, får den nye telefon en ny reklamationsret, der løber fra den dag, den er blevet udleveret. Så gem din kvittering fra værkstedet.

Reklamationsretten dækker ikke, hvis du fx taber din mobil i et glas vand, eller den på anden måde bliver fysisk beskadiget.

Hjalp denne side dig?
Tak for hjælpen med at gøre siden bedre