Reparation af din mobil

Før du indleverer din mobil til reparation, anbefaler vi, at du går nedenstående liste med løsningsforslag igennem. Måske kan du hurtigt selv løse problemet.

Mobilen kan ikke lade
  • Måske er det bare din oplader, der ikke virker? Prøv at tilslutte en anden oplader til mobilen. 
  • Prøv med et andet batteri. Hvis batteriet er helt tomt, kan der gå op til en time, før man kan se, at mobilen lader.
Mobilen kan ikke tænde
  • Hvis batteriet kan tages ud af din mobil, så tag det ud og sæt det i igen. Prøv at tænde mobilen igen.
  • Hvis det er muligt, så prøv med et andet batteri. Hvis batteriet er helt tomt, kan der gå op til 1 time, før man kan se, at mobilen lader. 
Der er ingen dækning på mobilen
  • Sluk og tænd mobilen
  • Prøv at sætte et andet simkort i
  • Tjek vores driftstatus
  • Har du fået tyverispærret din mobil, men fundet den igen? Kontakt politiet og få den genåbnet. 
Mobilen er langsom/fryser i menuen
  • Slet indhold, så der bliver mere plads. Brug evt. Onedrive til at gemme dine billeder og film.
  • Opdater alle dine apps og din software.
  • Du kan prøve at gendanne mobilens fabriksindstillinger. Det er meget vigtigt, at du tager backup først, da du ellers kan miste al din data. 
Mobilen bruger hurtigt strøm
  • Skru ned for lyset i displayet
  • Slå evt. GPS, bluetooth, apps, wifi og spil fra. Nogle apps henter og sender data, selv om du ikke bruger dem.
Generelt

Flere af fejlene kan skyldes, at dit hukommelseskort er gået i stykker. Prøv at skifte det, hvis det er muligt. 

Skal din mobil til reparation?

Kan du ikke selv løse problemet, afleverer du bare din mobil i en Telenor-butik. Personalet i butikken sørger for at sende den sikkert og hurtigt til vores Servicecenter. Vi kontakter dig, så snart din mobil er tilbage fra reparation og er klar til afhentning. Du kan sagtens låne en telefon, mens din egen er til reparation. Find nærmeste butik her.

Du har også mulighed for at sende din mobil direkte med posten til IngramMicro, som står for vores reparationer. Du skal blot udfylde én reparationsseddel pr. reparation og sende den til telenor.rep@ingrammicro.com. IngramMicro sender fragtlabel til dig på e-mail.

Hvad sker der så?

Når ordren er oprettet, får du en sms og en e-mail med reparationsnummeret. Hvis reparationen ikke er omfattet af reklamationsretten, får du også en e-mail med et pristilbud. Betaling skal ske, inden reparationen påbegyndes. Du betaler via FIK-koden fra fakturaen. I nogle tilfælde kan du blive bedt om en kopi af din faktura.

Har du mange reparationer?

Hvis du har mere end ti reparationer om året, kan du få en webløsning, hvor du selv kan oprette reparationer direkte hos IngramMicro. Her kan du løbende se status på reparationer, printe fragtsedler og oprette en konto, hvor reparationerne samles i én samlet faktura, som betales én gang om måneden. Kontakt IngramMicro for at høre mere.

Kontaktinfo på IngramMicro
Tlf.: 73 30 30 43 
Alle hverdage 9-16
E-mail: telenor.rep@ingrammicro.com  

90 % af alle mobiler er retur efter to uger

Da alle skader er forskellige og ofte kræver en erfaren reparatør, kan personalet i butikken desværre ikke vurdere, hvor lang tid reparationen af netop din mobil vil tage. Men langt de fleste mobiler er repareret inden for to uger.

Spørgsmål & Svar

Dækker din TelenorSikring?

Har du købt TelenorSikring, kan du anmelde din skade i alle landets Telenor-butikker.

Har du ikke TelenorSikring, og er din reklamationsret udløbet, undersøger vi gerne din mobil og giver dig et tilbud på reparationen. Vær opmærksom på at vi tager 275 kr. for undersøgelsen inkl. tilbud, hvis du efterfølgende vælger ikke at få mobilen repareret hos os.

Hvad gør du, hvis du er uenig i beskeden fra værkstedet?

Er du ikke enig i værkstedets afgørelse eller deres tilbud, kan du skrive til dem på service.maribo@telenor.dk og skriv ’Terminalklager’ i emnefeltet.

Skal du tage kvitteringen med ned i butikken?

Har du købt din mobil hos Telenor, behøver du i langt de fleste tilfælde ikke medbringe din kvittering, når du indleverer din mobil til reparation.

Men ønsker du at klage over en fabriksfejl på mobilen eller mangler der fx udstyr eller ledninger i pakken, så husk altid din kvittering.

Hvad koster en reparation?

Opstår der en fejl eller skade på din mobil, som er dækket af reklamationsret-ten, skal du ikke betale for reparationen. Hvis reklamationsretten er udløbet eller ikke dækker, opkræves et undersøgelsesgebyr på 275 kr. inkl. moms.

 

Følgende er ikke omfattet af reklamationsretten: pristilbud, opdatering af pro-duktet, ingen fejl fundet, selvforskyldt skade fx slag, knæk og buk af kabinet, væske, samt hvis årsagen til fejl skyldes uoriginale reservedele. Telenor kan ikke holdes ansvarlig for evt. uoriginale dele, der uforsætligt bliver beskadiget i forbindelse med reparationen. Hvis produktet ikke kan serviceres, fordi det er låst med kode, password, Google FRP, Find My iPhone eller lignende, vil oven-stående gebyr opkræves. Overvej derfor altid situationen, inden du sender din mobil til undersøgelse.

Kan du låne en mobil, mens din egen er til reparation?

Når du afleverer din mobil til reparation i en butik, får du altid en lånemobil med dig i stedet. Du kan som regel låne en lånemobil magen til den, du sender til reparation – og vi hjælper dig selvfølgelig med at sætte lånemobilen op, så kontakter og informationer er præcis, som du er vant til.

Hvad sker der med din reklamationsret?

Lige meget om du køber din mobil på telenor.dk eller i en af vores butikker, har du to års reklamationsret (på Apple-produkter har du dog kun ét års reklamationsret). Og når din mobil er blevet ombyttet på værkstedet, får den nye telefon en ny reklamationsret, der løber fra den dag, den er blevet udleveret. Så gem din kvittering fra værkstedet.

Reklamationsretten dækker ikke, hvis du fx taber din mobil i et glas vand, eller den på anden måde bliver fysisk beskadiget.

Hjalp denne side dig?
Tak for hjælpen med at gøre siden bedre