Reparation af din mobil

Før du indleverer din mobil til reparation, anbefaler vi, at du går nedenstående liste med løsningsforslag igennem. Måske kan du hurtigt selv løse problemet. Vær opmærksom på at fejl eller skader ifm. brug af uoriginale reservedele ikke er reklamationsberettiget. Hvis en reparation ikke er udført korrekt, og i et antistatisk miljø, kan det medfører følgeskader eller funktionsfejl.

Forsøg evt. selv at fabriksindstille produktet, og test om problemet er løst.

HUSK at frakoble tyverispærring som ”Find Min iPhone” eller Google FRP, og nustil produktet og fjern koder inden produktet afleveres/sendes til reparation

Mobilen kan ikke lade

  • Måske er det bare din oplader, der ikke virker? Prøv at tilslutte en anden oplader til mobilen. 
  • Prøv med et andet batteri, hvis det er muligt. Hvis batteriet er helt tomt, kan der gå op til en time, før man kan se, at mobilen lader.

Mobilen kan ikke tænde

  • Hvis batteriet kan tages ud af din mobil, så tag det ud og sæt det i igen. Prøv at tænde mobilen igen.
  • Hvis det er muligt, så prøv med et andet batteri. Hvis batteriet er helt tomt, kan der gå op til 1 time, før man kan se, at mobilen lader. 

Der er ingen dækning på mobilen

  • Sluk og tænd mobilen
  • Prøv at sætte et andet simkort i
  • Tjek vores driftstatus
  • Har du fået tyverispærret din mobil, men fundet den igen? Kontakt politiet og få den genåbnet. 

Mobilen er langsom/fryser i menuen

  • Opdater alle dine apps og din software.
  • Du kan prøve at gendanne mobilens fabriksindstillinger, og se om fejlen er løst INDEN du installerer din backup. Det er meget vigtigt, at du tager backup først, da du ellers kan miste al din data. 

Mobilen bruger hurtigt strøm

  • Skru ned for lyset i displayet
  • Slå evt. GPS, bluetooth, apps, wifi og spil fra. Nogle apps henter og sender data, selv om du ikke bruger dem. Hvis problemet ikke kan lokaliseres, så prøv følgende:

    1. Du kan prøve at gendanne mobilens fabriksindstillinger, og se om fejlen er løst INDEN du installerer din backup. Det er meget vigtigt, at du tager backup først, da du ellers kan miste al din data.
    2. Opdater telefonens software, hvis der findes en ny. 

Generelt

Flere af fejlene kan skyldes, at dit hukommelseskort er gået i stykker. Prøv at skifte det, hvis det er muligt. 

Skal din mobil til reparation?

Kan du ikke selv løse problemet, afleverer du bare din mobil i en Telenor-butik. Personalet i butikken sørger for at sende den sikkert og hurtigt til vores Servicecenter. Vi kontakter dig, så snart din mobil er tilbage fra reparation og er klar til afhentning. Du kan sagtens låne en telefon, mens din egen er til reparation. Find nærmeste butik her.

Du har også mulighed for at sende din mobil direkte med posten. Det gør du ved at oprette en servicecsag på repair.care1.dk/telenor - en for hver reparation. Her kan du også printe en fragtlabel til forsendelsen.

Hvad sker der så?

Når ordren er oprettet, får du en sms og en e-mail med reparationsnummeret. Hvis reparationen ikke er omfattet af reklamationsretten, får du også en e-mail med et pristilbud. Betaling skal ske, inden reparationen påbegyndes. Du betaler via FIK-koden fra fakturaen. I nogle tilfælde kan du blive bedt om en kopi af din faktura.

Har du mange reparationer?

Hvis du har mere end ti reparationer om året, kan du få en webløsning, hvor du selv kan oprette reparationer direkte hos Care1. Her kan du løbende se status på reparationer, printe fragtsedler og oprette en konto, hvor reparationerne samles i én samlet faktura, som betales én gang om måneden. Kontakt Care1 for at høre mere, og oplys at du er Telenor kunde, så betaler vi fragten.

Kontakt Care1 vedrørende spørgsmål:
Tlf.: 74 63 10 18
Alle hverdage 10-12 og 13-15
E-mail: info@care1.dk

90 % af alle mobiler er retur efter to uger

Da alle skader er forskellige og ofte kræver en erfaren reparatør, kan personalet i butikken desværre ikke vurdere, hvor lang tid reparationen af netop din mobil vil tage. Men langt de fleste mobiler er repareret inden for to uger.

Spørgsmål & Svar

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice - Vi er klar mandag til lørdag 7-23.