Har du mistet din mobil

Mister du din mobil, så kontakt os med det samme på 72 120 000 - eller henvend dig i din nærmeste Telenor-butik. Vi spærrer straks dit simkort, så ingen kan misbruge dit mobilabonnement. 

Find butik

I en Telenor-butik kan du få nyt simkort med det samme. Bestiller du et nyt simkort via Kundeservice, sender vi det med posten samme dag. Nyt simkort koster 99 kr.

Godt at vide

  • Når du spærrer dit simkort, spærrer du ikke dit mobilabonnement. Du betaler abonnement, mens du venter på dit nye simkort.
  • Finder du din mobil igen, kan du få genåbnet dit simkort enten i en af vores butikker eller ved at ringe til Kundeservice på 72 120 000.

Er din mobil blevet stjålet?

Anmeld tyveriet til politiet

Her kan du anmelde tyveriet direkte til politiet.

Anmeld tyveri til dit forsikringsselskab
Når du anmelder tyveriet til dit forsikringsselskab, vil de som regel bede om:

  • Dit policenummer
  • Kvittering på politianmeldelse
  • Kvittering på mobil
  • Beskrivelse af mærke og model

Har du købt din mobil hos Telenor, kan Kundeservice hjælpe dig med at skaffe kopi af din købskvittering.

Det hæfter virksomheden for, når mobilen er stjålet

Når en mobil er stjålet, gælder Lov om betalingstjenester §61 og §62. Det betyder, at simkortet sidestilles med et dankort, og at der hæftes for op til 1.100 kr. af det forbrug, tyven har foretaget.

Det forudsætter dog bl.a., at pinkoden ikke er oplyst til den, der har misbrugt telefonen, og at mobilen spærres straks efter, man har opdaget, at den er væk. I tilfælde af groft uagtsomt brug hæftes der for op til 8000 kr., og ubegrænset i tilfælde af at der er handlet svigagtigt.

Spørgsmål og svar

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice - Vi er klar mandag til lørdag 7-23.