Other subjects
SIM Transfer
Med servicen SIM Transfer kan du følgende:
Overføre dit SIM til din nye iPhone med SIM Transfer
Med SIM Transfer kan du hurtigt og nemt overføre dit SIM fra din nuværende iPhone til din nye iPhone – uden at bestille et nyt eSIM og uden at scanne en QR-kode for at aktivere det. Du kan overføre dit SIM som en del af opsætningen af din nye iPhone eller via indstillingerne.
Med SIM Transfer bliver det et eSIM på din nye iPhone uanset om du har fysisk SIM-kort eller eSIM på din nuværende iPhone.
Konvertere dit fysiske SIM-kort til et eSIM på din iPhone
Du kan også konvertere dit fysiske SIM-kort til et eSIM på din nuværende iPhone direkte gennem indstillingerne.
Spørgsmål og svar
Kan jeg bruge SIM Transfer?
Hvis du kan svare ja til spørgsmålene nedenfor, kan du benytte SIM Transfer.
- Bruger du iPhone?
På nuværende tidspunkt understøtter vi SIM Transfer på iPhones
- Har du en af følgende iPhone modeller?
iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone XR eller en nyere model - de understøtter SIM Transfer.
- Kan din iPhone bruge eSIM?
SIM Transfer er kun muligt på iPhones, der kan bruge eSIM.
Du kan tjekke om din iPhone kan bruge eSIM ved at gå ind der, hvor du indtaster et telefonnummer, hvis du skal ringe. Tast *#06#. Vises der et EID-nummer på skærmen, betyder det, at din iPhone kan bruge eSIM.
- Har du opdateret iOS?
Softwaren på enheden skal være opdateret til den nyeste version af iOS
- Er Spærring for SIM Transfer deaktiveret på dit abonnement?
Hvis servicen Spærring for SIM Transfer er aktiv på dit abonnement, så kan du ikke benytte SIM Transfer. Spærringen er med til at mindske risikoen for svindel, da det gør det sværere for svindlere at overtage dit SIM med det tilhørende abonnement.
Forsøger du at lave SIM Transfer og får fejlkoden: 403 er Spærring for SIM Transfer aktiv.
Er du ejer eller administrator af abonnementet? Så kan du kan se, fjerne eller tilføje Spærring for SIM Transfer via selvbetjening
- Log ind på OneScreen Business
- Under abonnementsdetaljer vælger du det nummer, du vil tjekke status for servicen Spærret for SIM Transfer
- Vælg Services og kig efter om Spærring for SIM Transfer er aktiv
Ønsker du at benytte SIM Transfer på abonnementet kan du redigere services og deaktivere Spærring for SIM Transfer
Har du abonnementet gennem dit arbejde? Så kan du se om der er spærret for SIM Transfer på Mit Telenor
- Log på Mit Telenor med sms-kode > vælg abonnementet > find status for ”Spærring for SIM Transfer” under services
- Du kan kontakte jeres administrator for at få fjernet eller tilføjet servicen Spærring for SIM Transfer
Hvordan overfører jeg mit SIM til min nye iPhone?
Du har to forskellige muligheder for at overføre dit SIM til din nye iPhone.
Guide til at overføre dit SIM som en del af opsætningen af din nye iPhone
- Tænd din nye iPhone og forbind til wifi
- Tænd for Bluetooth på begge iPhones og hold dem i nærheden af hinanden
- Følg instruktionerne på begge iPhones
Det kan tage nogle minutter at få forbindelse på din nye iPhone.
Når eSIM’et er aktiveret på den nye iPhone, er det automatisk deaktiveret på den tidligere iPhone.
For at øge sikkerheden anbefaler vi, at du opretter en personlig PIN-kode til dit eSIM.
Guide til at overføre dit SIM via indstillingerne på din nye iPhone
- Sørg for at din iPhone, som du ønsker eSIM på, har forbindelse til wifi
- Slå ”Bluetooth” til på begge iPhones
- Gå til ”Indstillinger”
- Vælg ”Mobilnetværk”
- Vælg ”Tilføj eSIM”
- Vælg det nummer, som du vil overføre
- Følg instruktionerne på begge iPhones
Det kan tage nogle minutter at få forbindelse på din nye iPhone.
Når eSIM’et er aktiveret på den nye iPhone, er det automatisk deaktiveret på den tidligere iPhone.
For at øge sikkerheden anbefaler vi, at du opretter en personlig PIN-kode til dit eSIM.
Hvordan konverterer jeg mit fysiske SIM-kort til et eSIM?
Du kan konvertere dit fysiske SIM-kort til et eSIM via indstillingerne på din iPhone dvs. helt uden at bestille et nyt eSIM
- Sørg for at din iPhone, som du ønsker eSIM på, har forbindelse til wifi
- Vær sikker på, at dit fysiske SIM-kort sidder i din iPhone
- Gå til ”Indstillinger”
- Vælg ”Mobilnetværk”
- Vælg det nummer, som du vil konvertere til eSIM
- Vælg ”Konverter til eSIM”
- Følg instruktionerne på din iPhone
Det kan tage nogle minutter for eSIM’et at få forbindelse.
Når eSIM’et er aktiveret, er dit fysiske SIM-kort deaktiveret, og du kan tage det ud af din iPhone.
Hvad gør jeg, hvis SIM Transfer ikke virker?
Når du forsøger at bruge SIM Transfer, kan du blive mødt af følgende fejlkoder.
- Fejlkode: 403
Servicen Spærring for SIM Transfer er aktiv på dit abonnement, hvorfor du ikke kan benytte SIM Transfer. Spærringen er med til at mindste risikoen for svindel, da det gør det sværere for en svindler at overtage dit SIM. - Er du ejer eller administrator af abonnementet? Så kan du kan fjerne Spærring for SIM Transfer via selvbetjening
- Log ind på OneScreen Business
- Under abonnementsdetaljer vælger du det nummer, du vil fjerne servicen Spærret for SIM Transfer på
- Vælg Redigér Services
- Deaktiver Spærring for SIM Transfer
- Har du abonnementet gennem dit arbejde? Så kan du kontakte jeres administrator for at høre om du kan få fjernet Spærring for SIM Transfer
- Fejlkode: 066
Der er en igangværende ordre på dit abonnement og derfor må du afvente, at den igangværende ordre er afsluttet, før du kan benytte SIM Transfer. - Fejlkode 010:
Der er sket en systemfejl, som gør, at du ikke kan benytte SIM Transfer lige nu.
Hvis du ikke kan få SIM Transfer til at virke, kan du altid bestille nyt eSIM på selvbetjeningen. Læs mere her.