Du har betalt med mobilen

Har du i din sidste regningsperiode handlet og betalt med mobilen, har du foretaget betaling til 3. part. Det står på din regning under "Betaling med mobilen", og kan dække over følgende:

  • Mobile indholdstjenester (konkurrencer, ringetoner, spil mv.)
  • Køb af bus- og togbilletter (når du viser sms-kvitteringen som billet)
  • Køb af varer via mobilen (teaterbilletter, dvd'er, bøger mv.)
  • Køb i App Store eller Google Play (apps, in-app-køb, licenser, abonnementer mv.)

Mit Telenor kan du se en udspecificeret liste over sms-numre og dine transaktioner. Er du i tvivl om modtageren, kan du prøve at google sms-nummeret og finde informationer om modtageren.

Du er beskyttet af Forbrugsmax

Når du vælger at betale med mobilen, er du beskyttet af Forbrugsmax. Det betyder, at du maksimum kan købe indholdstjenester for 750 kroner om dagen eller 1.500 kroner om ugen og maksimum 2.220 kroner i hele din regningsperiode.

Indholdstjenester er alt det, du kan betale med din mobil. Det kan være alt lige fra nødhjælpsdonationer, sms-konkurrencer på tv, til busbilletter og fx parkering.

Servicen Forbrugsmax er automatisk inkluderet i dit abonnement og koster 0 kr.

Se dit forbrug
Mere om Forbrugsmax

Spørgsmål og svar

Både Telenor og andre udbydere tilbyder indholdstakserede tjenester. Vi har indgået en aftale med en række indholdsudbydere om, at de må bruge vores net til at udbyde forskellige indholdstakserede tjenester. Vi har ingen indflydelse på, hvilke tjenester, andre udbyder.

Se en liste over udbydere

Indholdstakserede tjenester skal overholde dansk lovgivning, men derudover har mobiloperatørerne i Danmark udstukket en række særlige regler og krav. Du kan læse om disse betingelser på Teleindustriens hjemmeside.

Prisen skal oplyses
Udbyderen skal altid oplyse, hvad prisen på en tjeneste er ud over almindelig sms-takst.

Når du køber en indholdstakseret tjeneste, skal udbyderen oplyse, at du har 14 dages fortrydelsesret. Hvis udbyderen kræver, at du skal afgive din fortrydelsesret ved køb af en tjeneste, skal du først acceptere dette. 

Hvis du er utilfreds med indholdet i en indholdstakseret tjeneste, kan du henvende dig til leverandøren.

Ved klager over køb i AppStore kan du henvende dig her, og for køb i Google Play kan du klikke her.

 

Hvis du ikke er tilfreds med det svar, du får fra indholdsudbyderen, har du mulighed for at klage til Kundeservice. Hvis du mener, at der er fejl i din regning – enten fordi Forbrugsmax ikke er overholdt, eller fordi din aftalte grænse for forbrugskontrol er overskredet – kan du henvende dig til Telenor Kundeservice med en klage.

 

Hvis du føler du dig snydt eller mener, at en indholdstakseret tjeneste overskrider reglerne for indholdstakserede tjenester, vil vi meget gerne høre fra dig. Læs mere om mulighederne her.

Husk at oplyse:

  • Navnet på tjenesten
  • Hvor, og hvornår du har set den markedsført
  • Dato og gerne tidspunkt for, hvornår du har benyttet den
  • Det beløb, det drejer sig om
  • Hvad du mener, problemet er

Det mobilnummer, som du har købt tjenesten med

Selvbetjening i lommen

Selvbetjening i lommen

Med Mit Telenor-appen kan du klare de vigtigste ting på farten. Nemt, enkelt og hurtigt.

Hjalp denne side dig?

Tak for hjælpen med at gøre siden bedre