Reparation af din mobil

Før du indleverer din mobil til reparation, anbefaler vi, at du går nedenstående liste med løsningsforslag igennem. Måske kan du hurtigt selv løse problemet. Vær opmærksom på at fejl eller skader ifm. brug af uoriginale reservedele ikke er reklamationsberettiget. Hvis en reparation ikke er udført korrekt, og i et antistatisk miljø, kan det medfører følgeskader eller funktionsfejl.

Forsøg evt. selv at fabriksindstille produktet, og test om problemet er løst.
HUSK at frakoble tyverispærring som ”Find Min iPhone” eller Google FRP, og nustil produktet og fjern koder inden produktet afleveres/sendes til reparation

Indlever din mobil til reparation

Kan du ikke selv løse problemet, afleverer du bare din mobil i en Telenor-butik. Personalet i butikken sørger for at sende den sikkert og hurtigt til reparation. Du kan med fordel oprette en sag hos SquareTrade, som er vores forsikringspartner, inden du indleverer telefonen i en Telenor-butik.

Så snart din mobil er tilbage fra reparation og klar til afhentning, kontakter vi dig. Husk – du kan sagtens låne en telefon, mens din egen er til reparation, hvis du indleverer den i en butik. Find nærmeste butik her.

Hvad sker der så?

Når ordren er oprettet, får du en sms og en e-mail med dit reparationsnummer. Hvis reparationen ikke er omfattet af reklamationsretten, får du også en e-mail med et pristilbud. Betaling skal ske, inden reparationen påbegyndes. I nogle tilfælde kan du blive bedt om kopi af din kvittering. Care1 kontakter dig, hvis der bliver behov for det.

Kontaktinfo på Care1
Tlf.: 74 63 10 18  
Alle hverdage 10-12 og 13-15
E-mail: info@care1.dk

SkærmForsikring

Skal du benytte dig af SkærmForsikring, har du har også mulighed for at sende din mobil med posten. Her skal du først oprette en skadessag hos SquareTrade, som er vores forsikringspartner, og herefter skal du oprette en sag hos Care1, som er vores reparationspartner. Når du opretter sagen hos Care1 får du en e-mail tilsendt med en gratis fragtlabel til forsendelse af telefonen. Det tager typisk ca. 5 hverdage at få skiftet skærmen.

90% af alle mobiler er retur efter to uger

Da alle skader er forskellige og ofte kræver en erfaren reparatør, kan personalet i butikken desværre ikke vurdere, hvor lang tid reparationen af netop din mobil vil tage. Men langt de fleste mobiler er repareret inden for to uger.

Spørgsmål & Svar

Er du ikke enig i værkstedets afgørelse eller deres tilbud, kan du skrive til dem på info@care1.dk og skriv ’Reparationsklage’ i emnefeltet. 

Har du købt din mobil hos Telenor, behøver du i langt de fleste tilfælde ikke medbringe din kvittering, når du indleverer din mobil til reparation.

Men ønsker du at klage over en fabriksfejl på mobilen eller mangler der fx udstyr eller ledninger i pakken, så husk altid din kvittering.

Opstår der en fejl eller skade på din mobil, som er dækket af reklamationsret-ten, skal du ikke betale for reparationen. Hvis reklamationsretten er udløbet eller ikke dækker, opkræves et undersøgelsesgebyr på 250 kr.


Følgende er ikke omfattet af reklamationsretten: pristilbud, opdatering af pro-duktet, ingen fejl fundet, selvforskyldt skade fx slag, knæk og buk af kabinet, væske, samt hvis årsagen til fejl skyldes uoriginale reservedele. Telenor kan ikke holdes ansvarlig for evt. uoriginale dele, der uforsætligt bliver beskadiget i forbindelse med reparationen. Hvis produktet ikke kan serviceres, fordi det er låst med kode, password, Google FRP, Find My iPhone eller lignende, vil oven-stående gebyr opkræves. Overvej derfor altid situationen, inden du sender din mobil til undersøgelse.

Når du afleverer din mobil til reparation i en butik, får du altid en lånemobil med dig i stedet. Du kan som regel låne en lånemobil magen til den, du sender til reparation – og vi hjælper dig selvfølgelig med at sætte lånemobilen op, så kontakter og informationer er præcis, som du er vant til.

Lige meget om du køber din mobil på telenor.dk eller i en af vores butikker, har du altid to års reklamationsret. Når din mobil har været til reparation, nulstilles reklamationsretten på den udførte reparation.

Reklamationsretten dækker ikke, hvis du fx taber din mobil i et glas vand, eller den på anden måde bliver fysisk beskadiget.

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice - Vi er klar mandag til lørdag 7-23.