Problemer med at sende og modtage sms

Kan du ikke sende eller modtage sms’er, kan du ofte selv løse problemet. Vi har samlet en liste med de mest typiske problemløsere.

  • Er der et rødt udråbstegn til højre for en sms-besked, tryk på det og forsøg at sende beskeden igen. Har du slået iMessage til, så tjek om du er på trådløst netværk.
  • Bruger du iMessage, så prøv at slå det fra og til igen.
  • Sluk mobilen helt og tænd den igen. Når du tænder din iPhone igen, vil den automatisk søge efter eventuelle softwareopdateringer. Er der en opdatering, anbefaler vi, at du henter den.
  • Har du brugt næsten al den plads, der er på mobilen, kan der opstå problemer med at modtage sms. Tjek, hvor meget plads du har, og frigiv evt. plads ved at slette indhold, der fylder meget - fx apps eller videoer.
  • Har du ved en fejl fået blokeret afsenderen? Tjek Indstillinger > Beskeder > Blokeret
  • Tag dit simkort ud og sæt det forsigtigt i en anden iPhone. Kan du nu sende og modtage sms’er, er der sikkert problemer med din iPhone.

Har du fået ny mobil?

Selvom du har skiftet din iPhone ud med en anden type smartphone, kan iMessage stadig være slået til på dit telefonnummer. Det betyder, at andre med iOS-enheder stadig vil bruge iMessage, når de sender beskeder til dig.

Hvis du ikke længere har din iPhone, kan du slå iMessage fra på Apple afregistreringsside her.

Spørgsmål & Svar

Har du problemer med at sende sms’er til udenlandske mobilnumre, kan du starte med at tjekke:

  • Kan du sende sms’er til danske mobilnumre? Send fx en sms til dig selv.
  • Har du skrevet landekoden foran mobilnummeret? Fx +44 eller 0044 foran mobilnummeret.
  • Start en ny sms og indtast manuelt hele nummeret i til-feltet.

Hvis der står på din regning, at du har sendt sms'er til nummeret +45 40 59 00 00, skyldes det at udenlandske teleselskaber ikke må oplyse os om, hvilke numre, du har sms'et til. 

40 59 00 00 er nummeret til Telenors beskedcentral i Danmark.

Vær opmærksom på, at hvis du benytter dig af smileys, fylder de mere end ét tegn pr, smiley. Derfor kan du komme ud for, at du opkræves for flere sendte sms'er, end du har været opmærksom på at have sendt. 

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice - Vi er klar mandag til lørdag 7-23.