Skift din betalingsmetode til automatisk kortbetaling 

I løbet af 2025 stopper vi med at tilbyde Betalingsservice, også kaldet PBS, som betalingsmetode for vores privatkunder. Du skal derfor skifte din betalingsmetode til automatisk kortbetaling. Da automatisk kortbetaling er gebyrfrit, sparer du 19 kr. pr. måned ved at skifte. Det svarer til en årlig besparelse på 228 kr. 

Benytter du i dag Betalingsservice, anbefaler vi derfor, at du allerede skifter i dag. Skift nemt på Mit Telenor.

Find svar på dit spørgsmål

Hvad er fordelene ved automatisk kortbetaling?

Med automatisk kortbetaling bliver dine regninger altid betalt til tiden -fuldstændig som du er vant til med PBS. Du beholder også det nemme overblik, da du hver måned modtager en e-mail med din betaling og nemt kan få et overblik over alle betalinger på Mit Telenor.  

Desuden sparer du 19 kr. hver måned i betalingsgebyr. Automatisk kortbetaling koster ikke noget. 

Hvordan skifter jeg til automatisk kortbetaling?

Det er nemt at skifte til automatisk kortbetaling. Log ind på Mit Telenor  eller følg guiden her. 

Hvordan ser jeg om jeg betaler via Betalingsservice idag?

På Mit Telenor kan du se hvilken betalingsmetode du har.

  1. Log ind på Mit Telenor
  2. Tryk på Regninger
  3. Tryk på Kontoindstillinger
  4. Tryk på Skift betalingsmetode eller kort
  5. Se under Nuværende betalingsmetode

Har du Betalingsservice eller manuel betaling som betalingsmetode, kan du nemt skifte til automatisk kortbetaling ved at følge trinene i guiden her.

Du skal bruge dit betalingskort og MitID. 

Kan jeg skifte til automatisk kortbetaling, når jeg ikke har MitID?

Nej, du kan kun skifte til automatisk kortbetaling, hvis du har MitID.

Hvad, hvis jeg har manuel betaling som betalingsmetode?

Det vil i løbet af 2025 ikke længere være muligt at betale sin regning manuelt. Det skyldes bl.a. at du ved manuel betaling først kan se dit ekstraforbrug på den efterfølgende regning, hvilket ikke giver dig et retvisende overblik over dit forbrug. Med automatisk kortbetaling har du altid et opdateret overblik, og du er sikker på, at dine regninger bliver betalt løbende, helt uden at du skal gøre noget.  

Vi anbefaler, at du skifter til automatisk kortbetaling allerede i dag på Mit Telenor, eller ved at følge trinene i guiden her.

Hvornår kan jeg ikke bruge Betalingsservice længere?

I løbet af 2025 vil det ikke længere være muligt at bruge Betalingsservice som betalingsmetode for vores privatkunder. Alle vores kunder vil få besked om dette i god tid, men vi anbefaler, at du allerede nu skifter til automatisk kortbetaling.

Skift til automatisk kortbetaling på Mit Telenor, og få det klaret med det samme.

Kan jeg fortsat betale med Betalingsservice til min virksomhed?

Ja, Betalingsservice forsætter uændret for vores erhvervskunder.

Hvad gør jeg hvis jeg gerne vil have beløbet trukket fra min budgetkonto?

Hvis du gerne vil sikre, at din månedlige betaling bliver trukket fra din budgetkonto, skal du have et betalingskort til den konto, du ønsker at betale fra. Kontakt din bank, der kan hjælpe dig med at finde den løsning, du har brug for.  

Undgå unødvendige gebyrer ved at skifte til automatisk kortbetaling allerede nu. På Mit Telenor  kan du nemt skifte til et andet kort efterfølgende. Se hvordan du skifter her.

Er automatisk kortbetaling en sikker betalingsmetode?

Telenor er det teleselskab i Danmark, der har mest fokus på digital sikkerhed, og derfor vil du altid skulle godkende med MitID, når du indtaster dine betalingsoplysninger hos os. Med automatisk kortbetaling får du besked forud for hver abonnementstrækning, så du aldrig er i tvivl om, at vi trækker penge fra din konto. 

Telenor behandler og opbevarer ikke dine oplysninger - betalingsdata registreres hos NetAxept, som er godkendt efter internationale sikkerhedsstandarder.  

Hvorfor trækker I pengene d. 26. i stedet for den sidste hverdag i måneden?

Vores betalingssystem er bygget sådan op, at vi modtager opkrævningen i samme måned, som vi har sendt regningen ud.  

Hvorfor skal jeg betale 1 kr., når jeg tilmelder mig automatisk kortbetaling?

Når du tilmelder dig automatisk kortbetaling, reserverer vi et beløb på 1 kr. for at sikre, at dit kort er aktivt. Beløbet reserveres i op til 31 dage, men trækkes aldrig fra dit kort. 

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har penge på min konto d. 26.?

Hvis vi ikke kan trække pengene på din konto d. 26, forsøger vi at trække dem igen den sidste hverdag i måneden. Betaler du i mellemtiden pengene via Mit Telenor, skal du ikke foretage dig noget. Systemet bliver automatisk opdateret.  

Lykkes det os ikke at trække pengene, vil du efter 7 dage modtage en rykkerskrivelse.  

Hvorfor står der, at min regning på Betalingsservice ikke er betalt?

Fra d. 1. til d. 8. i hver måned står PBS-regningen som ubetalt i vores system, selvom den er betalt. Det skyldes, at vi endnu ikke har fået pengene udbetalt fra NETS. Det er helt normalt, og du skal ikke gøre noget.  

Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg skifter fra Betalingsservice til automatisk kortbetaling?

Når du skifter til automatisk kortbetaling, vil din regning fremover blive betalt d. 26. hver måned.  

Hvis du skifter til automatisk kortbetaling inden d. 15., vil vi trække beløbet fra dit kort den førstkommende 26. Skifter du efter d. 15., vil du betale via Betalingsservice den førstkommende 1. og først få trukket beløbet fra dit kort den efterfølgende 26. og frem.  

Der sker en fejl, når jeg prøver at skifte til automatisk kortbetaling

Hvis der opstår problemer, når du skifter betalingsmetode til automatisk kortbetaling, kan det skyldes, at du er kommet til at taste et tal forkert i dit kortnummer. Tjek altid, om du har skrevet det rigtige kortnummer i feltet. Kortnummeret er 16 cifre, og står på dit kort. 

Oplever du fortsat problemer, kan du ringe til kundeservice på 72 100 100, der vil hjælpe dig med at få det oprettet. 

Jeg har modtaget en mail fra Telenor, er det sikkert at trykke på linket?

Som tommelfingerregel skal du altid logge ind på Mit Telenor-selvbetjeningen for at ændre i dine personlige oplysninger og betalingsmetode. Vi vil aldrig bede dig om at udlevere oplysninger direkte gennem et link. 

Hvis du har den mindste mistanke om, at e-mailen er fra en svindler, så skal du ikke klikke på nogen links. 

Hvordan hjælper en pårørende mig med at skifte til automatisk kortbetaling?

Har du pårørende, der kan hjælpe dig med at skifte betalingsmetode, kan I sammen ændre den på Mit Telenor ved at logge ind med dit MitID eller din kodeviser. Ønsker I at ændre betalingsmetode gennem kundeservice, er det vigtigt, at I sidder sammen, da vi af sikkerhedsmæssige årsager kun vil ændre i dine informationer sammen med dig. Din pårørende vil skulle bruge en fuldmagt for at foretage ændringen uden dig. Det samme er gældende, hvis I gerne vil have hjælp i en af vores butikker og ikke følges ad. Det er nemt at udfylde en fuldmagt på Mit Telenor.

Hjalp denne side dig?

Tak, fordi du giver os besked om det.

Vi vil sætte stor pris på, hvis du vil fortælle os hvorfor, artiklen ikke hjalp dig.

Tak for din feedback.

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice

- Vi er klar mandag til fredag 8-20.