Andre emner
Skift din betalingsmetode
I løbet af 2025 stopper vi med at tilbyde Betalingsservice, også kaldet PBS, som betalingsmetode for vores privatkunder. Du skal derfor skifte din betalingsmetode til automatisk kortbetaling eller MobilePay. Da både automatisk kortbetaling og MobilePay er gebyrfriti, sparer du 19 kr. pr. måned ved at skifte. Det svarer til en årlig besparelse på 228 kr.
Find svar på dit spørgsmål
Hvornår kan jeg ikke bruge Betalingsservice længere?
Fra oktober 2025 vil det som privatkunde ikke længere være muligt at benytte Betalingsservice som betalingsmetode hos Telenor.
Alle vores kunder får besked om dette i god tid, men vi anbefaler, at du allerede nu skifter til MobilePay eller automatisk kortbetaling.
Skift til MobilePay eller automatisk kortbetaling på Mit Telenor, og få det klaret med det samme.
Hvad er fordelene ved automatisk kortbetaling?
Med automatisk kortbetaling bliver dine regninger altid betalt til tiden -fuldstændig som du er vant til med PBS. Du beholder også det nemme overblik, da du hver måned modtager en e-mail med din betaling og nemt kan få et overblik over alle betalinger på Mit Telenor.
Desuden sparer du 19 kr. hver måned i betalingsgebyr. Automatisk kortbetaling koster ikke noget.
Hvad er fordelene ved MobilePay?
Med MobilePay bliver dine regninger betalt helt automatisk d. 1 hver måned, og du vælger selv, om betalingen skal trækkes fra et betalingskort eller en bankkonto – fx. din budgetkonto. Med MobilePay får du et samlet overblik over dine betalingsaftaler, ligesom du kender det fra Betalingsservice. Får du et nyt betalingskort og opdaterer dine kortoplysninger, bliver dine betalingsaftaler automatisk opdateret.
Hvordan skifter jeg til automatisk kortbetaling eller MobilePay?
Det er nemt at skifte til MobilePay eller automatisk kortbetaling.
Skift til automatisk kortbetaling: Gå til Mit Telenor eller følg guiden her.
Skift til MobilePay: Gå til Mit Telenor eller følg guiden her.
Du kan også få hjælp i én af vores Telenor butikker eller ved at kontakte Kundeservice.
Husk at have dit MitID klar, så kan vi hurtigt hjælpe dig igang.
Hvordan ser jeg om jeg betaler via Betalingsservice idag?
På Mit Telenor kan du se hvilken betalingsmetode du har.
- Log ind på Mit Telenor
- Tryk på Regninger
- Tryk på Kontoindstillinger
- Tryk på Skift betalingsmetode eller kort
- Se under Nuværende betalingsmetode
Har du Betalingsservice eller manuel betaling som betalingsmetode, kan du nemt skifte til MobilePay eller automatisk kortbetaling.
Jeg har ikke MitID
For at kunne betale dine regninger med MobilePay eller automatisk kortbetaling er det nødvendigt, at du har MitID.
Du kan besøge Borgerservice og få lavet et MitID, med mindre du er fritaget fra at bruge det.
Alternativt kan du lade en pårørende med MitID administrere betalingen af dit abonnement.
Jeg er fritaget fra MitID
Er du fritaget for at bruge MitID kan du evt. gøre som nogle af vores kunder, der har valgt at lade deres abonnement blive administreret af en pårørende. Det kan fx. være en datter, bror, partner, hustru eller mand.
Ønsker du ikke, at en pårørende administrerer dit abonnement kan vi desværre ikke tilbyde et abonnement hos Telenor.
Hvad, hvis jeg har manuel betaling som betalingsmetode?
Fra oktober 2025 vil det ikke længere være muligt at betale sin regning manuelt. Det skyldes bl.a. at du ved manuel betaling først kan se dit ekstraforbrug på den efterfølgende regning, hvilket ikke giver dig et retvisende overblik over dit forbrug. Med MobilePay og automatisk kortbetaling har du altid et opdateret overblik, og du er sikker på, at dine regninger bliver betalt løbende, helt uden at du skal gøre noget.
Vi anbefaler, at du skifter til MobilePay eller automatisk kortbetaling allerede idag på Mit Telenor. Følg guiden Skift til MobilePay eller Skift til automatisk kortbetaling.
Når du skifter, skal du være opmærksom på, at MobilePay trækker dine betalinger d. 1. hver måned, og med automatisk kortbetaling trækkes betalingerne fra dit kort d. 26. hver måned.
Kan jeg fortsat betale med Betalingsservice til min virksomhed?
Ja, Betalingsservice forsætter uændret for vores erhvervskunder.
Hvad gør jeg hvis jeg gerne vil have beløbet trukket fra min budgetkonto?
Hvis du gerne vil sikre, at din betaling bliver trukket fra din budgetkonto, har du to muligheder.
Når du betaler dine regninger med MobilePay, kan du nemt tilføje en specifik konto, som du ønsker, at betalingerne bliver trukket fra fx din budgetkonto.
Med automatisk kortbetaling kan det også lade sig gøre. Du skal blot have et bankkort tilknyttet din budgetkonto. Det kan din bank hjælpe dig med.
Er automatisk kortbetaling en sikker betalingsmetode?
Telenor er det teleselskab i Danmark, der har mest fokus på digital sikkerhed, og derfor vil du altid skulle godkende med MitID, når du indtaster dine betalingsoplysninger hos os. Med automatisk kortbetaling får du besked forud for hver abonnementstrækning, så du aldrig er i tvivl om, at vi trækker penge fra din konto.
Telenor behandler og opbevarer ikke dine oplysninger - betalingsdata registreres hos NetAxept, som er godkendt efter internationale sikkerhedsstandarder.
Hvorfor skal jeg betale 1 kr., når jeg ændrer betalingsmetode?
Når du tilmelder dig automatisk kortbetaling eller MobilePay, reserverer vi et beløb på 1 kr. for at sikre, at dit kort er aktivt. Beløbet reserveres i op til 31 dage, men trækkes aldrig fra dit kort.
Hvornår bliver min betaling trukket med MobilePay?
Med MobilePay trækkes din betaling automatisk d. 1. hver måned, og du får besked, så snart betalingen er gået igennem. Du kan selv vælge, om betalingen skal trækkes fra et betalingskort eller en konto, der allerede er tilknyttet i MobilePay. Du kan også vælge at oprette en ny konto til at betale regningerne med.
Jeg vil gerne betale alle mine abonnementer gennem MobilePay
Hvis du ønsker at betale alle dine Telenor-abonnementer gennem MobilePay, skal du blot vælge ”Skift alle” under punkt 3, når du følger guiden “Sådan skifter du til MobilePay”.
Kan jeg få trukket betalingen fra min budgetkonto via MobilePay?
Hvis du ønsker, at dit abonnement bliver betalt fra din budgetkonto, eller anden konto, kan du nemt gøre det når du opretter din betaling via MobilePay. Følg guiden Skift til MobilePay.
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har penge på min konto d. 26.?
Hvis vi ikke kan trække pengene på din konto d. 26, forsøger vi at trække dem igen den sidste hverdag i måneden. Betaler du i mellemtiden pengene via Mit Telenor, skal du ikke foretage dig noget. Systemet bliver automatisk opdateret.
Lykkes det os ikke at trække pengene, vil du efter 7 dage modtage en rykkerskrivelse.
Hvorfor står der, at min regning på Betalingsservice ikke er betalt?
Fra d. 1. til d. 8. i hver måned står PBS-regningen som ubetalt i vores system, selvom den er betalt. Det skyldes, at vi endnu ikke har fået pengene udbetalt fra NETS. Det er helt normalt, og du skal ikke gøre noget.
Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg skifter betalingsmetode?
Med MobilePay vil dine betalinger vil fortsat blive betalt automatisk d. 1. hver måned, så du vil ikke mærke den store forskel. Skifter du til automatisk kortbetaling, vil din regning fremover blive betalt d. 26. hver måned – derudover er den eneste forskel, at du sparer PBS-gebyret på 19 kr. hver måned.
Bemærk, hvis du tilmelder dig MobilePay efter den 15. i måneden, er regningen for den pågældende måned allerede dannet. Din betaling vil derfor først blive trukket automatisk fra næste måned. Hvis du hidtil har betalt dine regninger manuelt, skal du derfor stadig selv betale din regning, indtil der står noget andet på din regning.
Der sker en fejl, når jeg prøver at skifte til automatisk kortbetaling
Hvis der opstår problemer, når du skifter betalingsmetode til automatisk kortbetaling, kan det skyldes, at du er kommet til at taste et tal forkert i dit kortnummer. Tjek altid, om du har skrevet det rigtige kortnummer i feltet. Kortnummeret er 16 cifre, og står på dit kort.
Oplever du fortsat problemer, kan du ringe til kundeservice på 72 100 100, der vil hjælpe dig med at få det oprettet.
Jeg har modtaget en mail fra Telenor, er det sikkert at trykke på linket?
Som tommelfingerregel skal du altid logge ind på Mit Telenor-selvbetjeningen for at ændre i dine personlige oplysninger og betalingsmetode. Vi vil aldrig bede dig om at udlevere oplysninger direkte gennem et link.
Hvis du har den mindste mistanke om, at e-mailen er fra en svindler, så skal du ikke klikke på nogen links.
Hvordan hjælper en pårørende mig med at skifte til automatisk kortbetaling?
Har du pårørende, der kan hjælpe dig med at skifte betalingsmetode, kan I sammen ændre den på Mit Telenor ved at logge ind med dit MitID eller din kodeviser. Ønsker I at ændre betalingsmetode gennem kundeservice, er det vigtigt, at I sidder sammen, da vi af sikkerhedsmæssige årsager kun vil ændre i dine informationer sammen med dig. Din pårørende vil skulle bruge en fuldmagt for at foretage ændringen uden dig. Det samme er gældende, hvis I gerne vil have hjælp i en af vores butikker og ikke følges ad. Det er nemt at udfylde en fuldmagt på Mit Telenor.
Hvad skal jeg gøre for at få MobilePay?
Download MobilePay appen i Google Play eller App Store, før du sætter betalingen op. Vær opmærksom på, at du skal have et MitID, for at kunne oprette dig i MobilePay.
Hjalp denne side dig?
Vi er glade for, at denne artikel var til hjælp.
Tak for din feedback.