Fotografering med mobil ved sø og bjerge

Dækning i udlandet

Hvis du oplever problemer med dækning i udlandet, så prøv de generelle råd til bedre dækning.

Ellers kan du prøve følgende:

  • Tjek, at der ikke er spærringer på abonnementet – fx har abonnementer til børn og unge en række obligatoriske og valgfri spærringer for brug uden for Danmark, men der kan også være spærringer på andre abonnementer. Du kan tjekke dine abonnementer på Mit Telenor – gå til Abonnementer og klik på Services
  • Kontroller om mobildata og roaming er slået til – hvis der ikke er 2G eller 3G-signal i det land, du befinder dig i, så skal roaming være slået til for at afvikle et 4G-kald eller gå på nettet
  • Vælg en teleudbyder manuelt – gå til Indstillinger → Mobilenetværk → Valg af netværk → Vælg udbyder. Du kan se her hvilke operatører, Telenor samarbejder med i det pågældende land
  • Tjek at WiFi-opkald er slået fra
  • Tjek at telefonen ikke kun er indstilliet til at modtage 5G-signalet
  • Tjek om din månedlige datamængde er opbrugt. Hvis det er tilfældet, kan du købe mere på Mit Telenor

Hvis du stadig oplever problemer med dækning i udlandet, så er du velkommen til at kontakte vores kundeservice – også meget gerne mens du stadig er i udlandet, da det giver os de bedste forudsætninger for at hjælpe dig.

Hjalp denne side dig?

Tak, fordi du giver os besked om det.

Vi vil sætte stor pris på, hvis du vil fortælle os hvorfor, artiklen ikke hjalp dig.

Tak for din feedback.

Spørgsmål og svar om dækning i udlandet

Når du sejler med færge i internationalt farvand, så rækker mobilnetværket ikke altid, og du bliver koblet til et sattelitnetværk, som takserer prisen på forbrug uden for vores indflydelse. Du bør derfor sørge for at slå mobildata og roaming fra. Brug i stedet evt. tilgængeligt WiFi ombord.

Når du slår mobildata fra, forhindres apps og tjenester i at bruge mobilnetværket til at oprette forbindelse til internettet.

Når mobildata er slået til, bruger apps og tjenester din mobildataforbindelse, når der ikke er noget tilgængeligt WiFi-netværk, eller hvis du har slået WiFi-forbindelsen fra.

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice

- Vi er klar mandag til fredag 8-20.