Kvinde kigger ned på mobiltelefon ved vindue

Problemer med at sende og modtage sms

Hvis du ikke kan sende eller modtage sms’er, kan du ofte selv løse problemet.
Vi har her samlet en liste med de hyppigste problemløsere:

  • Er der et rødt udråbstegn til højre for en sms-besked? Prøv at trykke på udråbstegnet og forsøg at sende beskeden igen. Hvis du har slået iMessage til på din iPhone, kan du tjekke, om du er på trådløst netværk
  • Bruger du iMessage? Prøv at slå det fra og til igen
  • Prøv at slukke og tænde din mobil igen. Så vil den automatisk søge efter eventuelle softwareopdateringer. Er der en opdatering, anbefaler vi, at du henter den
  • Har du brugt næsten al lagerpladsen på din telefon? Så kan der opstå problemer med at modtage sms. Hvis det er tilfældet, kan du frigive plads ved evt. at slette indhold, der fylder meget – fx apps eller videoer
  • Har du ved en fejl blokeret afsenderen, du ønsker at sende en sms til? Prøv at tjekke ved at gå til Indstillinger → Beskeder → Blokeret
  • Som en sidste mulighed kan du prøve at sætte dit simkort over i en anden telefon. Kan du uden problemer sende og modtage fra den anden telefon, er der enten et problem med dit simkort eller din telefon. Hvis det er tilfældet, kan du kontakte vores kundeservice på 72 100 100 eller besøge din nærmeste Telenor-butik

Hjalp denne side dig?

Tak, fordi du giver os besked om det.

Vi vil sætte stor pris på, hvis du vil fortælle os hvorfor, artiklen ikke hjalp dig.

Tak for din feedback.

Spørgsmål og svar om problemer med sms

Har du problemer med at sende sms’er til udenlandske mobilnumre, kan du starte med at tjekke:

  • Kan du sende sms’er til danske mobilnumre? Send fx en sms til dig selv
  • Har du skrevet landekoden foran mobilnummeret? Fx +44 eller 0044 foran mobilnummeret
  • Start en ny sms og indtast manuelt hele nummeret i til-feltet

Hvis der står på din regning, at du har sendt sms’er til nummeret, +45 40 59 00 00, skyldes det, at udenlandske mobilselskaber ikke må oplyse os om, hvilke numre du har sendt sms’er til. Derfor kan dette nummer figurere på din regning i stedet for det udenlandske nummer. 40 59 00 00 er nummeret til Telenors beskedcentral i Danmark.

Vær opmærksom på, at hvis du benytter smileys i sms-beskeden, fylder de mere end ét tegn pr. smiley. Derfor kan du komme ud for, at du opkræves for flere sms’er, end det måske var din hensigt.

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice

- Vi er klar mandag til fredag 8-20.