Vi ændrer vores betalingsmuligheder – og hjælper dig godt videre

Hos Telenor ændrer vi, hvordan du kan betale dine regninger. Fra slutningen af 2025 og ind i starten af 2026 lukker vi løbende for betaling via Betalingsservice og bankoverførsel.  

Hvis du i dag betaler med en af disse betalingsmetoder, har du fået besked via e-Boks, e-mail, sms eller som brev i postkassen om, at du skal skifte til enten MobilePay eller automatisk kortbetaling.  

Det er nemt at skifte betalingsmetode Mit Telenor eller i appen, og vi står selvfølgelig også klar til at hjælpe dig i en af vores butikker eller i kundeservice. 

Har du ikke MitID, så finder vi sammen en løsning, der passer til dig

Hvis du ikke har MitID, er du meget velkommen til at besøge en af vores butikker eller ringe til os 72100100 -kan vi sammen finde en løsning, der passer til dig og dine behov. Du kan også læse mere om dine muligheder på Selvhjælp | Telenor. 

Sådan skifter du betalingsmetode 

Vi har lavet to korte videoer, der viser dig trin for trin, hvordan du skifter til MobilePay eller automatisk kortbetaling.  

Du kan også følge en af vores guides:  

Sådan skifter du til MobilePay 

Sådan skifter du til automatisk kortbetaling 

Find svar på dit spørgsmål

Skal jeg vælge MobilePay eller automatisk kortbetaling?

Både MobilePay og automatisk kortbetaling er er automatiske og gebyrfri. Betaler du i dag med Betalingsservice eller via bankoverførsel sparer du henholdsvis 19 eller 49 kr./md. – dvs. minimum 288 kr./år. 

 

Hvis du er i tvivl om, hvad du skal vælge, er her hvad du skal vide: 

 

MobilePay 

  • Du skal have installeret MobilePay-appen på din telefon  

– vær opmærksom på, at du skal bruge MitID når du downloader appen. 

  • Minder mest om Betalingsservice:  
  • Du kan vælge at beløbet trækkes fra fx din budgetkonto.  
  • Du kan fortsat samle dine faste betalinger ét sted.  
  • Du får en samlet betalingsoversigt i MobilePay hver måned. 
  • Betalingen sker den1. i hver måned.  
  • Første gang du sætter det op, står der 0 kr. – det er helt normalt.  

 

Automatisk kortbetaling 

  • Du indtaster dine kortoplysninger og godkender med MitID.  
  • Vi gemmer dine kortoplysninger sikkert, og betaling sker automatisk.  
  • Betalingen sker den 26. i hver måned. Du får en venlig påmindelse, hvis betalingen ikke går igennem. 
  • Du kan vælge at beløbet trækkes fra fx din budgetkonto, hvis du har et kort tilknyttet. Din bank kan hjælpe dig med at sætte det op.  

Bemærk! Når du sætter betaling op med dit kreditkort, fremgår det, at du skal betale 1 kr. men bare rolig, beløbet trækkes ikke. Det er kun for at verificere kortet.  

 

Uanset om du vælger MobilePay eller automatisk kortbetaling kan du nemt skifte alle dine regninger, ved at vælge ”skift alle”, når du skifter betalingsmetode. 

Hvorfor skal jeg bruge MitID?

MitID er din digitale nøgle til sikker adgang. Det bruges af banker, forsikringsselskaber og offentlige myndigheder – steder, hvor dine personlige oplysninger skal beskyttes godt. 

Hos Telenor skal du bruge MitID, når du logger ind på Mit Telenor. Det sikrer, at det er dig, der foretager ændringer, og beskytter dig mod identitetstyveri. 

MitID er også nødvendigt i andre situationer, hvor sikkerhed er vigtig – for eksempel ved betaling. Du skal derfor bruge MitID for at downloade MobilePay, og de fleste banker kræver MitID, når du tilmelder dig automatisk kortbetaling. 

Hvis du ikke har MitID

For at tilmelde dig automatisk kortbetaling kræver banken normalt, at du godkender med MitID. Det samme gælder med MobilePay, hvor du skal bruge MitID til at downloade appen. Har du ikke MitID, kan det derfor være svært at oprette betaling med MobilePay eller automatisk kortbetaling.  

Har du en pårørende? Så kan ejerskifte være en mulighed: 

  • En pårørende med MitID overtager abonnementet og betalingen 
  • Du slipper for at få MitID 
  • Det bliver lettere at få hjælp fremover 

Vi er her for at hjælpe dig 
Du er ikke alene – vi står klar til at hjælpe dig i vores butikker eller på 72 10 01 00. Sammen finder vi en løsning, der passer til dig. 

Find din nærmeste butik: Telenor-butik | Telenor. 

Hvordan ser jeg hvilken betalingsmetode jeg betaler med?

På Mit Telenor kan du se hvilken betalingsmetode du har. 

  1. Log ind på Mit Telenor 
  1. Tryk på Regninger 
  1. Tryk på Kontoindstillinger 
  1. Tryk på Skift betalingsmetode eller kort 
  1. Se under Nuværende betalingsmetode 

Betaler du med Betalingsservice eller via bankoverførsel, kan du nemt skifte til MobilePay eller automatisk kortbetaling. 

 

Hvordan ser jeg om jeg betaler via Betalingsservice idag?

På Mit Telenor kan du se hvilken betalingsmetode du har.

  1. Log ind på Mit Telenor
  2. Tryk på Regninger
  3. Tryk på Kontoindstillinger
  4. Tryk på Skift betalingsmetode eller kort
  5. Se under Nuværende betalingsmetode

Har du Betalingsservice eller manuel betaling som betalingsmetode, kan du nemt skifte til MobilePay eller automatisk kortbetaling. 

Er du pårørende?

Det kan være rart at sidde sammen med en anden, når man skal ændre betalingsmetode. Hvis I har MitID appen eller kodeviser klar for den person, der har abonnementet, kan I sammen skifte betalingsmetode via Mit Telenor eller i appen. Ønsker I hjælp via kundeservice, er det vigtigt at I sidder sammen, da vi af sikkerhedsmæssige årsager kun kan ændre oplysninger sammen med ejeren af abonnementet. Det samme gælder, hvis I kommer ned i en af vores butikker. 

Vil du som pårørende ændre noget selv, så skal du have en fuldmagt. Du kan udfylde en fuldmagt på Mit Telenor.  

En anden løsning kan være, at du tilknytter din MobilePay eller dit kreditkort til betalingen – eller helt overtager abonnementet ved at I laver en ejeroverdragelse. 
Læs mere under: Hvis du ikke har MitID 

Hvad gør jeg hvis jeg gerne vil have beløbet trukket fra min budgetkonto?

Med MobilePay kan du vælge at betalingen skal trækkes fra en specifik konto – fx din budgetkonto.  
 
Med automatisk kortbetaling skal du bruge et betalingskort, der er tilknyttet din budgetkonto. Din bank kan hjælpe dig med at få det sat op.  

Er automatisk kortbetaling en sikker betalingsmetode?

Ja. Hos Telenor har vi stort fokus på digital sikkerhed. 

  • Du godkender med MitID, når du indtaster dine kortoplysninger 
  • Du får besked før hver betaling 
  • Vi opbevarer ikke dine kortoplysninger – de gemmes sikkert hos NetAxept, som er godkendt efter internationale sikkerhedsstandarder 
Kan jeg fortsat betale med Betalingsservice til min virksomhed?

Ja, Betalingsservice forsætter uændret for vores erhvervskunder.

Hvad gør jeg hvis jeg gerne vil have beløbet trukket fra min budgetkonto?

Hvis du gerne vil sikre, at din betaling bliver trukket fra din budgetkonto, har du to muligheder.

Når du betaler dine regninger med MobilePay, kan du nemt tilføje en specifik konto, som du ønsker, at betalingerne bliver trukket fra fx din budgetkonto.

Med automatisk kortbetaling kan det også lade sig gøre. Du skal blot have et bankkort tilknyttet din budgetkonto. Det kan din bank hjælpe dig med.

Er automatisk kortbetaling en sikker betalingsmetode?

Ja. Hos Telenor har vi stort fokus på digital sikkerhed. 

  • Du godkender med MitID, når du indtaster dine kortoplysninger 
  • Du får besked før hver betaling 
  • Vi opbevarer ikke dine kortoplysninger – de gemmes sikkert hos NetAxept, som er godkendt efter internationale sikkerhedsstandarder 
Hvorfor skal jeg betale 1 kr., når jeg ændrer betalingsmetode?

Når du tilmelder dig automatisk kortbetaling eller MobilePay, reserverer vi et beløb på 1 kr. for at sikre, at dit kort er aktivt. Beløbet reserveres i op til 31 dage, men trækkes aldrig fra dit kort. 

Hvornår bliver min betaling trukket med MobilePay?

Med MobilePay trækkes din betaling automatisk d. 1. hver måned, og du får besked, så snart betalingen er gået igennem. Du kan selv vælge, om betalingen skal trækkes fra et betalingskort eller en konto, der allerede er tilknyttet i MobilePay. Du kan også vælge at oprette en ny konto til at betale regningerne med. 

Jeg vil gerne betale alle mine abonnementer gennem MobilePay

Hvis du ønsker at betale alle dine Telenor-abonnementer gennem MobilePay, skal du blot vælge ”Skift alle” under punkt 3, når du følger guiden “Sådan skifter du til MobilePay”.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har penge på min konto d. 26.?

Vi forsøger automatisk at trække beløbet den 26. i hver måned. Hvis det ikke lykkes at trække pengene, prøver vi igen på den sidste bankdag i måneden. Du får en venlig påmindelse, men der kommer først et rykkergebyr, hvis betalingen stadig mangler.

Har du i mellemtiden betalt via Mit Telenor, behøver du ikke gøre noget – systemet opdateres automatisk.

 

Hvorfor står der at min regning ikke er betalt?

Hvis du betaler via Betalingsservice, kan det se ud som om din regning ikke er betalt – selvom du har betalt. 

Årsagen er, at fra den 1. til den 8. i hver måned står regningen som ubetalt i vores system, fordi vi endnu ikke har modtaget pengene fra NETS. 
Det er helt normalt, og du skal ikke gøre noget. 

Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg skifter betalingsmetode?

Med MobilePay vil dine betalinger vil fortsat blive betalt automatisk d. 1. hver måned, så du vil ikke mærke den store forskel. Skifter du til automatisk kortbetaling, vil din regning fremover blive betalt d. 26. hver måned – derudover er den eneste forskel, at du sparer PBS-gebyret på 19 kr. hver måned.  

Bemærk, hvis du tilmelder dig MobilePay efter den 15. i måneden, er regningen for den pågældende måned allerede dannet. Din betaling vil derfor først blive trukket automatisk fra næste måned. Hvis du hidtil har betalt dine regninger manuelt, skal du derfor stadig selv betale din regning, indtil der står noget andet på din regning.

Der sker en fejl, når jeg prøver at skifte til automatisk kortbetaling

Hvis der opstår problemer, når du skifter betalingsmetode til automatisk kortbetaling, kan det skyldes, at du er kommet til at taste et tal forkert i dit kortnummer. Tjek altid, om du har skrevet det rigtige kortnummer i feltet. Kortnummeret er 16 cifre, og står på dit kort. 

Oplever du fortsat problemer, kan du ringe til kundeservice på 72 100 100, der vil hjælpe dig med at få det oprettet. 

Jeg har modtaget en mail fra Telenor, er det sikkert at trykke på linket?

Som tommelfingerregel skal du altid logge ind på Mit Telenor-selvbetjeningen for at ændre i dine personlige oplysninger og betalingsmetode. Vi vil aldrig bede dig om at udlevere oplysninger direkte gennem et link. 

Hvis du har den mindste mistanke om, at e-mailen er fra en svindler, så skal du ikke klikke på nogen links. 

Hvad skal jeg gøre for at få MobilePay?

Download MobilePay appen i Google Play eller App Store, før du sætter betalingen op. Vær opmærksom på, at du skal have et MitID, for at kunne oprette dig i MobilePay. 

Kan jeg fortsat betale med Betalingsservice til min virksomhed?

Ja, Betalingsservice forsætter uændret for vores erhvervskunder. 

Ændringen gælder kun for privatkunder. 

 

Hjalp denne side dig?

Tak, fordi du giver os besked om det.

Vi vil sætte stor pris på, hvis du vil fortælle os hvorfor, artiklen ikke hjalp dig.

Tak for din feedback.

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice

- Vi er klar mandag til fredag 8-20.