Smartnummer til Apple Watch og Samsung Watch

Du kan koble dit smartwatch til et eksisterende mobilnummer, så du ikke længere behøver at være i nærheden af din mobiltelefon. Vi kalder det Smartnummer. Du skal have et Apple Watch eller Samsung Watch med eSIM (Cellular).

Dit smartwatch og din mobil deler den mængde taletid og data, du har i dit mobilabonnement.

Har du ikke et Smartnummer, kan du bestille det på Mit Telenor. Du finder Smartnummer under det mobilabonnement, som dit smartwatch er koblet til. Her kan du også opsige dit Smartnummer, hvis du ikke længere skal bruge det.

Spørgsmål og svar

Åbn Watch-appen på din iPhone, og følg guiden til aktivering af dit Apple Watch. Så er du klar. 

Først bestiller du Smartnummer på Mit Telenor under det abonnement, som det skal kobles sammen med. Derefter scanner du QR-koden med Galaxy Wearables-appen på din mobil. Og så er du klar.

Nej, det skal den ikke.

Hvis du skal koble et Apple Watch til en iPhone, skal du have en af følgende modeller: SE, 6, 6S, 7, 7S, 8, X, Xr, XS, XS Max, 11, 11 Pro, 11 Pro Max samt alle Plus-udgaver.

Du skal have Smartnummer for at bruge dit smartwatch med eSIM. Smartnummer er en ekstra service til dit eksisterende mobilabonnement. 

Det koster 40 kr. pr. måned.

Smartnummer koster 40 kr. pr. måned.

Hvis du ikke kan se Smartnummer i Mit Telenor, er det højst sandsynligt fordi, du ikke er registeret som ejer af dit mobilabonnement.

Hvis du ikke er registreret som ejer af dit mobilabonnement, skal du bede den juridiske ejer om at tilføje Smartnummer på dit abonnement på Mit Telenor. Den juridiske ejer skal også registrere dig som bruger af dit mobilabonnement på Mit Telenor.

Når dette er gjort, kan du få Smartnummer på dit smartwatch.

Sørg også for altid at have opdateret software på din mobil og dit smartwatch.

Du kan koble op til to smartwatches til din mobil på samme mobilnummer.

Ja, det kan du i Watch-appen på din iPhone eller i Galaxy Wearables-appen på din Samsung.

Nej, du kan kun have ét aktivt Smartnummer på dit smartwatch ad gangen. Du kan dog fjerne og tilføje dit smartwatch på dit mobilabonnement som beskrevet her på siden.

Du kan deaktivere Smartnummer i Watch-appen på din iPhone eller i Galaxy Wearables-appen på din Samsung. Ønsker du at opsige Smartnummer, kan du gøre det på Mit Telenor.

Det afhænger af, om du har et Apple Watch eller et Samsung Watch:

  • Apple Watch er lukket for roaming i udlandet og kan derfor kun bruges i Danmark
  • Samsung Watch kan benyttes i udlandet

Hjalp denne side dig?

Tak for hjælpen med at gøre siden bedre