SIM Transfer

Med SIM Transfer kan du hurtigt og nemt konvertere dit fysiske SIM-kort til et eSIM direkte gennem din iPhone eller iPads indstillinger. Du kan også overføre dit SIM fra din nuværende iPhone eller iPad til din nye enhed – uden at bestille et nyt eSIM og uden at scanne en QR-kode for at aktivere det.

Kan jeg bruge SIM Transfer?

Hvis du kan svare ja til spørgsmålene nedenfor, kan du benytte SIM Transfer.

  • Bruger du iPhone eller iPad?
    På nuværende tidspunkt understøtter vi kun SIM Transfer på iPhones og iPads.
  • Hvilken iPhone eller iPad model bruger du?
    SIM Transfer understøttes på iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone XR og nyere modeller.
  • Kan din iPhone eller iPad bruge eSIM?
    SIM Transfer er kun muligt på iPhones eller iPads, der kan bruge eSIM.
    Du kan tjekke om din iPhone eller iPad kan bruge eSIM ved at gå ind der, hvor du indtaster et telefonnummer, hvis du skal ringe. Tast *#06#​. Vises der et EID-nummer på skærmen, betyder det, at din iPhone eller iPad kan bruge eSIM.
  • Har du opdateret iOS?
    Softwaren på din iPhone eller iPad skal være opdateret til den nyeste version af iOS.
  • Er Spærring for SIM Transfer deaktiveret på dit abonnement?
    Hvis du har valgt at pålægge spærring for SIM Transfer på dit abonnement, kan du ikke benytte SIM Transfer. Spærringen er med til at mindste risikoen for svindel, da det gør det sværere for en svindler at overtage dit SIM. Du kan fjerne og pålægge spærringen på dit abonnement på Mit Telenor.
Hvordan konverterer jeg mit fysiske SIM-kort til et eSIM?
  1. Sørg for at din iPhone eller iPad, som du ønsker eSIM på, har forbindelse til wifi
  2. Vær sikker på, at dit fysiske SIM-kort sidder i enheden
  3. Gå til ”Indstillinger”
  4. Vælg ”Mobilnetværk”
  5. Vælg det nummer, som du vil konvertere til eSIM
  6. Vælg ”Konverter til eSIM”
  7. Følg instruktionerne på din iPhone elller iPad

    Det kan tage nogle minutter for eSIM’et at få forbindelse.
    Når eSIM’et er aktiveret, er dit fysiske SIM-kort deaktiveret, og du kan tage det ud af din iPhone eller iPad.
Hvordan overfører jeg mit SIM til min nye iPhone eller iPad?
Du har to forskellige muligheder for at overføre dit SIM til din nye iPhone eller iPad. 

Overfør dit SIM som en del opsætningen af din nye iPhone eller iPad
  1. Tænd din nye iPhone eller iPad og forbind til wifi
  2. Tænd for Bluetooth på begge enheder og hold dem i nærheden af hinanden
  3. Følg instruktionerne på dine enheder
Når eSIM’et er aktiveret på den nye enhed, er det automatisk deaktiveret på den tidligere iPhone eller iPad. 
 
Overfør dit SIM gennem indstillingerne på din nye iPhone eller iPad
  1. Sørg for at din iPhone eller iPad, som du ønsker eSIM på, har forbindelse til wifi
  2. Slå ”Bluetooth” til på begge enheder
  3. Gå til ”Indstillinger”
  4. Vælg ”Mobilnetværk”
  5. Vælg ”Tilføj eSIM”
  6. Vælg det nummer, som du vil overføre
  7. Følg instruktionerne på begge enheder
Det kan tage nogle minutter at få forbindelse på din nye iPhone eller iPad.
Når eSIM’et er aktiveret på den nye enhed, er det automatisk deaktiveret på den tidligere iPhone eller iPad.
Jeg får en fejl når jeg forsøger at bruge SIM Transfer. Hvad gør jeg?

Der kan være flere årsager til, at du får en fejl, når du forsøger at bruge SIM Transfer.

  • Fejlkode: 066:
    Du har en igangværende ordre på dit abonnement og derfor må du afvente, at den igangværende ordre er afsluttet før du kan benytte SIM Transfer.
  • Fejlkode: 403:
    Du har pålagt en spærring for SIM Transfer på dit abonnement, hvorfor du ikke benytte SIM Transfer. Spærringen er med til at mindste risikoen for svindel, da det gør det sværere for en svindler at overtage dit SIM. Du kan fjerne og pålægge spærringen på dit abonnement på selvbetjeningen.
  • Fejlkode 010:
    Der er sket en systemfejl som gør, at du ikke kan benytte SIM Transfer lige nu.

Hvis du ikke kan få SIM Transfer til at virke, kan du altid bestille et gratis nyt eSIM på Mit Telenor.

Hjalp denne side dig?

Tak, fordi du giver os besked om det.

Vi vil sætte stor pris på, hvis du vil fortælle os hvorfor, artiklen ikke hjalp dig.

Tak for din feedback.

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice

- Vi er klar mandag til fredag 8-20.