Surfkontrol Udland

Som Telenor-kunde har du automatisk Surfkontrol Udland på alle mobil- og mobilt bredbåndsabonnementer. Det betyder, at du og dine medarbejdere kan tjekke mail, sende mms og surfe på nettet i udlandet, uden frygt for, at regningen bliver alt for høj.

Bemærk, at smartphones laver automatiske opdateringer, hvis data roaming ikke er slået fra. Det kan være e-mail eller andre apps som kører i baggrunden. Dette sker når mobilen bliver tændt og får netværks forbindelse, og automatisk opdaterer. Disse opdateringer giver et dataforbrug på det udenlandske netværk.

Sådan virker Surfkontrol Udland

  • Du kan max surfe, tjekke mail og sende mms for 360 kr. ex moms pr. måned
  • Gælder kun i udlandet
  • Når du har brugt 80% af dit dataforbrug, modtager du en sms-advisering
  • Når du rammer forbrugsloftet, dvs. 100%, bliver din dataforbindelse i udlandet midlertidigt spærret, og du adviseres via sms
  • Servicen koster ikke noget
  • Påvirker ikke dit forbrug af tale og sms
  • Som standard er grænsen 360 kr. uden moms pr. måned. Andre forbrugsgrænser kan vælges i selvbetjening OneScreen Business.

M2M-kunder er som standard fritaget for Surfkontrol Udland. Hvis man ønsker Surfkontrol Udland på sine M2M-abonnementer, kan det tilføjes i selvbetjening OneScreen Business.

Løs din opgave i selvbetjening

Telenor Erhverv har gjort selvbetjening nemt og hurtigt, så du selv kan løse næsten alle opgaver med det samme. 

Læs om OneScreen Business

Guide til at ændre grænse på surfkontrol i OneScreen Business

  • Log på OneScreen Business 
  • Tryk på menupunktet "Abonnementer" 
  • Find det abonnement som du skal ændre surfkontrol på og tryk på "Se detaljer" 
  • Tryk på fanen "Services"
  • Tryk på knappen "Rediger og bestil ekstra services" 

  • Tryk på rediger ud for den permanente grænse på Surfkontrol Udland
  • Vælg beløbsgrænse og tryk på knappen "Ændre grænse"

 

Ophæv den midlertidige spærring

Den midlertidige spærring af dit dataforbrug i udlandet bliver automatisk ophævet i næste fakturaperiode.

Ønsker du at bruge data i udlandet, selv om forbrugsloftet er nået, kan du lave en midlertidig fordobling af loftet på dit dataforbrug. Fordoblingen gælder resten af måneden, herefter vil dit valgte forbrugsloft igen være gældende.

Sådan fordobler du forbrugsloftet i indeværende fakturaperiode:

  • Som administrator kan du selv forhøje det i selvbetjening OneScreen Business.
  • Send sms til 1221 med teksten "Surfkontrol hæv" eller "Surfkontrol haev"
  • Eller ring til kundeservice på tlf. 72 120 000. Vær opmærksom på, at vi først kan hæve loftet, når vi har modtaget en skriftlig bekræftelse fra dig.

Det koster ikke noget at fordoble forbrugsloftet. Du betaler kun for dit opkald fra udlandet, hvis du ringer til kundeservice.

Se priser på opkald fra udlandet

Sæt dine medarbejderes forbrugsloft

Er du ansvarlig for andres abonnementer, kan du vælge at knytte en ekstra sikkerhed til Surfkontrol Udland, der betyder, at det alene er dig, der kan fordoble eller ændre forbrugsloftet på Surfkontrol Udland. Denne ekstra sikkerhed tilføjes i selvbetjening OneScreen Business, ved at tilføje servicen kaldet "Surfkontrol - bloker ændringer". Vær opmærksom på, at hvis denne sikkerhed er slået til, kan forbrugsloftet kun ændres af dig.

Hjalp denne side dig?

Tak, fordi du giver os besked om det.

Vi vil sætte stor pris på, hvis du vil fortælle os hvorfor, artiklen ikke hjalp dig.

Tak for din feedback.