Forbrugskontrol
Forbrugskontrol holder styr på alt det, der kommer ud over dit månedlige abonnement. Altså de beløb der bliver lagt til din abonnementspris, når du fx ringer til udlandet eller handler på nettet og betaler med en sms.
Du tilmelder Forbrugskontrol på Mit Telenor eller i Mit Telenor App.
Du sætter dit maksimum
Det er helt op til dig, hvor meget du vil have mulighed for at bruge ekstra om måneden.
Når du har brugt 80% af dit maksbeløb, sender vi dig en sms. Og overskrider du dit maksimum, bliver din mobil automatisk spærret inden for 24 timer.
Ønsker du at ændre dit maksbeløb, kan du gøre dette via Mit Telenor eller i Mit Telenor App. Selvom din mobil er spærret, kan du:
- Modtage opkald
- Ringe til 112
- Ringe til 80 29 50 50 og få oplyst din saldo
Hvis din mobil bliver spærret
Er din mobil blevet spærret på grund af forbrugskontrol, kan du ringe til os og få den åbnet igen.
Når den nye regningsperiode starter, vender dit maksbeløb tilbage til det oprindelige.
Spørgsmål & svar
Der kan gå op til 24 timer fra maksbeløbet er nået til din mobil bliver spærret. Har du Forbrugskontrol på din mobil eller dine børns mobiler, så læs mere om vores spærringer. Læs eks. hvordan du spærrer for internationale opkald:
Tilmelder du dig Forbrugskontrol på Mit Telenor skal du oprette en pinkode. Pinkoden er vigtig at huske, da du skal bruge den, hvis du senere ønsker at ændre dit maksbeløb på Mit Telenor.
Tilmelder du dig Forbrugskontrol ved at ringe til Kundeservice kan vi sende dig pinkoden via email. Du bør ændre koden via Mit Telenor til noget, du nemt husker. Og du kan ikke bruge "0000" som pinkode.
Vær opmærksom på at du hæfter for alt forbrug, indtil din mobil bliver spærret. Selv om du er i Danmark, kan der gå op til 24 timer, fra dit maksbeløb er overskredet, til din mobil bliver spærret. Og er du i udlandet, kan der gå op til 31 dage, før vi får besked om dit forbrug.