Brug for hjælp? Ring til os på 72 100 100

Lav hastighed eller intet netværk

Oplever du pludselig, at din mobil ikke kan gå på nettet, eller at hastigheden er væsentligt lavere end normalt? Prøv at gennemgå tjeklisten herunder.

  1. Sluk din mobil og vent 5 sekunder, før du starter den igen. En genstart løser meget ofte problemet.
  2. Opdater din mobil til det nyeste software. Gå ind i mobilens indstillinger, og se om der er ny opdatering klar til din mobil
  3. Tjek vores driftstatus. Måske er der midlertidige problemer med mobilnetværket
  4. Tjek vores dækningskort. Måske befinder du dig i et område, hvor dækningen er dårlig?
  5. Kan du tage batteriet ud af din mobil? Sluk mobilen og tag batteriet ud. Vent et øjeblik og sæt det i mobilen igen. Prøv nu at tænde mobilen.

Er der noget, der forringer dit signal?

Bakker og træer
Står du i en lavning, eller er du omgivet af bakker eller træer, kan netværkssignalet have svært ved at nå din mobil.

Vejr og vind
Mobilsignalet bliver påvirket af årstiden. Den bedste mobilsignaldag er faktisk en frostklar vinterdag. Mens våde blade, regn og sne vil dæmpe signalet.

Bebyggelse
Er der en stor betonbygning mellem dig og nærmeste sendemast, sænker murene signalstyrken. Og er du inden i en bygning med tykke murer, kan du også opleve dårligere signal.

Mange mobiler på ét sted
Står du midt i en menneskemængde, kæmper din mobil med mange andre mobiler om at fange signalet. Det kræver en del af din mobilantenne at kunne holde signalet stabilt.

Spørgsmål og svar

+-
Du kan ikke komme på nettet
  • Tag simkortet ud og rens det forsigtigt med en ren og tør klud
  • Tjek om din mobil er opdateret til nyeste software
  • Nulstil netværksopsætningen og genstart.
+-
Du kan ikke sende sms’er
  • Særligt til iPhone-brugere: Prøv at slå iMessage fra og til igen
+-
Du kan ikke sende mms’er
  • Tjek om der er dækning, hvor du er
  • Tjek om du har opbrugt dit data på Mit Telenor
  • Log på Wi-Fi og send mms via det trådløse netværk
  • Køb evt. ekstra data på Mit Telenor
+-
Du kan ikke ringe op
  • Nulstil netværksopsætningen og genstart mobilen.
  • Tag simkortet ud og test det i en anden telefon. Virker simkortet stadig ikke, er der sandsynligvis fejl på dit simkort
  • Bestil nyt simkort på Mit Telenor eller i din lokale butik

Find butik

+-
Du kan ikke komme online med mobilen

Virker din mobil stadig ikke, er der sandsynligvis fejl på dit simkort. Bestil et nyt på Mit Telenor eller i din lokale butik.

Find butik

Hjalp denne side dig?
Tak for din feedback