Brug for hjælp? Ring til os på 72 100 100

Hjælp til din Hjemmetelefon

Hjemmetelefon er til dig, der vil beholde dit fastnetnummer - men ønsker et billigere abonnement.

Med Hjemmetelefon får du:

  • Flyttet dit eksisterende fastnetnummer til et sim-kort
  • En gratis trådløs telefon, hvor sim-kortet skal sidde i

Du har mulighed for at tilknytte op til 6 trådløse telefoner til din Hjemmetelefon. De ekstra telefoner kan du købe i vores butikker.

Kom godt i gang

Når du har modtaget både dit nye simkort og den trådløse telefon, er du klar til at sætte din Hjemmetelefon op.

  1. Vend bunden i vejret på basen og åbn. Det er her du indsætter både simkort og batteri
  2. Find indgangen til simkortet og skub simkort ind. Vend simkortets flade metalplade nedad
  3. Sæt batteriet i og sørg for at det sidder korrekt. Hjemmetelefonen bruger kun batteriet, hvis strømmen skulle gå
  4. Nu kan du sætte Hjemmetelefonen i stikkontakten. Det runde strømstik sætter du i hjemmetelefonens bagsiden
  5. Sæt håndsættet i basen og lad det oplade

Inden du kan ringe op, skal du registrere den trådløse telefon, dvs. håndsættet.


Sådan registrerer du håndsæt

Før du kan ringe og modtage opkald på din Hjemmetelefon, skal du registrere dit håndsæt.

  1. På basen trykker du knappen Søg/Registrer håndsæt ned indtil strømindikatoren blinker hurtigt
  2. På håndsættet vælger du nu Indstillinger > Håndsæt > Registrer håndsæt
  3. Vælg Base 1 og indtast herefter adgangskoden for registrering "0000"
  4. Tryk "OK"

Du kan tilslutte op til 6 håndsæt til den samme base. Du bruger ovenstående guide til at registrere dem alle.

Oplever du dårlig dækning?

Når du ringer via din Hjemmetelefon, ringer du via vores mobilnet. Og har du taget hjemmetelefonen med i fx sommerhus, kan du opleve at dækningen er ringere, end i din helårsbolig.

Se, hvordan vi dækker i dit område

Spørgsmål og svar

+-
Hvad er priserne på Hjemmetelefon?
  Hjemmetelefon + Frit til fast Hjemmetelefon FRI
Abonnementspris/md.  99 kr. 249 kr. 
Oprettelse (online)  0 kr. 0 kr. 
Opkaldsafgift, fastnet  0 øre 0 øre 
Opkaldsafgift, mobil  0 øre 0 øre 
Minutpris, fastnet  0 øre 0 øre 
Minutpris, mobil   79 øre 0 øre 
+-
Hvordan køber jeg Hjemmetelefon?

Det er i øjeblikket ikke muligt at købe en Hjemmetelefon på telenor.dk eller i din lokale Telenor butik.

+-
Kan man have flere håndsæt knyttet til hjemmetelefonen?

Ja, man kan have op til 6 håndsæt (trådløse telefoner) tilknyttet sin Hjemmetelefon. Du kan købe ekstra håndsæt i Telenorbutikkerne.

Find butik

+-
Kan jeg bruge alarmering med hjemmetelefon?

Hvis du har alarmer tilknyttet din fastnetstelefon, som du ønsker at beholde, kan du ikke få Hjemmetelefon.

+-
Kan jeg bruge hjemmetelefonen, uanset hvor i Danmark jeg bor?

Der skal være indendørs dækning, der hvor du vil benytte Hjemmetelefon.

Se Telenors dækningskort

+-
Kan jeg flytte mit mobilnummer til hjemmetelefonen?

Nej, det er desværre ikke muligt.

+-
Hvad koster det at ringe til udlandet?

Ringer du til udlandet, betaler du almindelig mobiltakst - uanset hvilken variant af Hjemmetelefon, du har.

Se udlandstakster for mobil

+-
Hvad koster viderestilling med hjemmetelfonen?

Det koster viderestilling med Hjemmetelefon

Viderestilling til Telefonsvarer 0 kr. pr. minut
Opkaldsafgift pr. viderestilling til Telefonsvarer 35 øre
Videretilling til en modtager i Danmark 79 øre pr. minut
Opkaldsafgift pr. viderestilling 35 øre
Viderestilling til en  modtager uden for Danmark Telenors udlandspriser
+-
Kan jeg bruge 14 dages tilfredshedsgaranti?

Med Tilfredshedsgaranti har du mulighed for at returnere Hjemmetelefon-abonnementet og den medfølgende telefon inden for 14 dage fra den dag, hvor simkortet er aktiveret.

Vil du benytte dig af muligheden for 14 dages returret, og dermed returnere simkort og den medfølgende telefon, skal det returneres til den Telenor-butik, hvor du har købt det. Har du købt via Kundeservice, skal du sende udstyret til:

Telenor Mobile C/O Ingram Micro Mobility
Vevgatan 18
50464 Borås
Sverige

Hjalp denne side dig?
Tak for din feedback