Services du altid har med Telefoni

Nedenstående services hjælper dig bl.a. med at holde styr på, hvem der ringer til dig og sikrer, at du ikke går glip af opkald.

Bemærk venligst, at de nedenstående punkter kun omfatter telefoni via dit Internet fra Telenor. 

Hvis du har et telefon Small eller Large abonnement, så har du kun nedenstående inkluderet hvis du har tilkøbt grundpakken.

1. Viderestilling

Du kan vælge mellem tre forskellige typer af Viderestilling.

Viderestilling kan være en fordel, hvis du fx skal i sommerhus og ønsker, at alle opkald bliver stillet videre til din mobil.

  • Stil alle opkald direkte videre til et andet nummer, fx dit mobilnummer
  • Stil kun opkald videre når du er optaget
  • Stil opkald videre efter et selvvalgt antal sekunder

Du skal være opmærksom på, at alle viderestillede opkald vil blive takseret som udgående opkald. Derfor, har du Telefoni Small betaler du alm. minuttakst uanset om du stiller videre til mobil eller fastnet. Har du derimod Telefoni Large koster viderestilling til fastnet ikke noget, mens til viderestilling til mobil koster alm. minuttakst.

Sådan aktiverer du Viderestilling af alle kald

  1. Løft røret
  2. Tast *21*
  3. Tast det ønskede telefonnummer og afslut med # 

Sådan deaktiverer du Viderestilling alle kald

  1. Løft røret
  2. Tast #21#
  3. Afvent talemeddelelse
  4. Læg røret på

Sådan tjekker du Status for Viderestilling alle kald

  1. Løft røret
  2. Tast *#21#
  3. Afvent talemeddelelse

Med denne viderestilling kan du omdirigere din telefon til et andet fastnet- eller
mobilnummer i Danmark eller udlandet, hvis din telefon ikke bliver besvaret, f.eks.
når du ikke er hjemme.

Sådan aktiverer du Viderestilling ved ubesvaret

  1. Løft røret
  2. Tast *61*
  3. Tast det ønskede telefonnummer efterfulgt af *
  4. Tast den ønskede tid i sekunder og afslut med #
  5. Afvent talemeddelelse
  6. Læg røret på

Sådan deaktiverer du Viderestilling ved ubesvaret

  1. Løft røret
  2. Tast #61#
  3. Afvent talemeddelelse
  4. Læg røret på

Sådan tjekker du status for Viderestilling ved ubesvaret

  1. Løft røret
  2. Tast *#61#
  3. Afvent talemeddelelse
  4. Læg røret på

Med denne viderestilling kan du omdirigere din telefon til et andet fastneteller
mobilnummer i Danmark eller udlandet, når du er optaget af et andet
opkald.

Sådan aktiverer du Viderestilling ved optaget

  1. Løft røret
  2. Tast *67*
  3. Tast det ønskede telefonnummer og afslut med #
  4. Afvent talemeddelelse
  5. Læg røret på

Sådan deaktiverer du Viderestilling ved optaget

  1. Løft røret
  2. Tast #67#
  3. Afvent talemeddelelse
  4. Læg røret på

Sådan tjekker du status for Viderestilling ved optaget

  1. Løft røret
  2. Tast *#67#
  3. Afvent talemeddelelse

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice - Vi er klar mandag til lørdag 7-23.

2. Banke på

Med Banke på kan du besvare et opkald, uden at afslutte den samtale du er midt i. Når nogen banker på, vil du høre en banke-på-tone.

Sådan Skifter du mellem kald

  1. Tast "R" efterfulgt af "2" - ny samtale er indkoblet
  2. Herefter kan du taste "R 2" for at skifte mellem samtalerne

Sådan Afviser du ventende kald

Tast "R" efterfulgt af "0" - ventende kald får nu optaget tone

Sådan tjekker du Status for Banke På

  1. Løft røret
  2. Tast " *#43# "
  3. Afvent talemeddelelse
  4. Læg røret på

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice - Vi er klar mandag til lørdag 7-23.

3. Afvis anonyme opkald

Hvis du ønsker at aktivere ”Afvis anonyme opkald” skal du kontakte vores Kundeservice.

 

4. Vis nummer

Vis Nummer gør det muligt for dig at se, hvem der ringer dig op. Det kræver en telefon med indbygget nummervisningsfunktion - eller en ekstern nummerviser.

I enkelte tilfælde kan du ikke få vist nummeret på den, der ringer. Det sker fx, når den der ringer har aktiveret Skjul Nummer, eller at opkaldet kommer fra udlandet.

Hvis du ikke ønsker at se Vis nummer, kan du koble den eksterne nummerviser fra, eller slå funktionen fra på din telefon.

 

5. Sæt loft på dit forbrug med Saldo Maksimum

Vil du gerne holde ekstra øje med dit forbrug, kan du med Saldo Maksimum sætte loft på dit månedlige forbrug ud over dit abonnement. Rammer du dit månedlige maksimum for tale, bliver din telefon lukket for udgående opkald. 

Kontakt os, hvis du ønsker at opsætte et Saldo Maksimum.

6. Undgå dyre opkald

Dit abonnement er automatisk spærret for opkald til dyre telefonnumre, som starter med 902-904. Vi spærrer netop de her numre, fordi de ofte bliver brugt af svindlere.

Du har desuden mulighed for at spærre:

  • Udlandsopkald til både fastnet- og mobilnumre
  • Opkald til alle danske mobilnumre
  • Opkald bl.a. til konkurrencer og indsamlinger
  • Opkald til overtakserede tjenester
  • Alle udgående opkald undtagen Alarm 112 og Politi 114

Ønsker du at aktivere en eller flere spærringer, så kontakt os.

 

Spørgsmål og svar

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice

- Vi er klar mandag til fredag 8-20.

Hjalp denne side dig?

Tak, fordi du giver os besked om det.

Vi vil sætte stor pris på, hvis du vil fortælle os hvorfor, artiklen ikke hjalp dig.

Tak for din feedback.