Løs dit problem med Sagemcom 3890v3

Om Sagemcom 3890v3

Om Sagemcom 3890v3

Du har denne router, hvis du har internet gennem dit kabel-tv stik (coax).

Har du problemer med dit internet?

Hvis du oplever problemer med dit internet, er der er par hurtige steps, som du kan prøve først.

1. Har du sat alle kabler korrekt i routeren?
2. Har du prøvet at genstarte din router?
3. Har du tjekket driftsinformation?

Hvis ovenstående ikke virker, kan du finde hjælp til konkrete problemer herunder.

Få hjælp til andre problemer

1. Tryk forsigtigt enden af en papirclips (eller lignende) ind i det lille hul ved Reset. Hold knappen inde i ca. 10 sekunder og slip knappen igen.

2. Når knappen slippes vil alle lamper gå ud og status vil begynde at blinke kort efter.

3. Routeren kan være flere minutter om at starte op og vil blinke i status imens.

4. Når routeren er opsat, kan du logge ind med routerens oprindelige netværksnavn og adgangskode og geninstallere dine personlige indstillinger.

1. Lad vær med at have din router stående inde i et skab eller under en reol. Få routeren frem i rummet og placer den så højt og frit som muligt. Det skaber den bedste forbindelse.

2. Placer routeren så langt væk som muligt fra andre elektroniske genstande som højtalere, køleskab eller lignende der kan skabe forstyrrelser i forhold til forbindelsen.

3. Hvis routeren har problemer med at sikre en ordentlig dækning i hele din bolig, kan det være en mulighed at tilføje en forstærker til routeren. Det vil øge rækkevidden på din forbindelse, så det er muligt at få dækning i hele boligen.

På bagsiden af din router kan du se din routers standardnavn og adgangskode:
Network Name: Navnet på dit trådløse netværk
Wireless Key: Adgangskoden til dit trådløse netværk

For at ændre disse skal du følge denne guide.

1. Åbn din browser og tast: MitWifi.dk

2. Log in med kontonummer og aktiveringskode. (du har modtaget disse oplysninger fra os i din kommunikation omkring oprettelsen af forbindelsen.)

3. Vælg ”Opsætte nyt wi-fi-navn og kode”

4. Skriv nyt navn og adgangskode og tryk derefter på ”Gem og aktiver”

Der kan være mange forskellige årsager til at din forbindelse virker langsom, test nogle af disse punkter og se om det ikke hjælper på forbindelsen:

  • Tjek at ledningerne sidder som de skal. Du kan se hvor routeren skal sætte til i vores videoguide.
  • Sluk for routeren i minimum 30 sekunder, hvorefter du kan starte den op igen.
  • Genstart routeren ved at trykke Reset knappen ind i 10 sek, vent derefter nogle minutter indtil routeren er opsat igen. Indtast det oprindelige netværksnavn og adgangskode.
  • Tag hastighedstesten
  • Tjek om der er driftsforstyrrelser i dit område

Avancerede indstillinger

1. Åbn din browser og tast: http://192.168.0.1/
Brugernavn: admin
Adgangskode: Indtast adgangskode til din router. Koden står på siden af routeren efter Admin password.
Har du lavet en personlig kode, skal du bruge denne i stedet.
Tryk herefter på ”Log ind”

2. Klik på ”Advanced” i menuen til venstre. Klik på ”Forwarding” også på ”Add”.
I feltet ”Custom Service” skal du skrive navnet på din port forward.
I feltet ”Server Type” skal du vælge IPv4 og i ”Server IP-Adrdress” skriver du IP-adressen på den enhed du vil lave port forward til.

3. I kolonnen External Port Start indtaster du ip-startport-nummeret på WAN siden.
I kolonnen External Port End indtaster du ip-slutport-nummeret på WAN siden.
I kolonnen Protocol vælger du TCP eller UDP. Er du i tvivl så vælg TCP/UDP.

4. I kolonnen Internal port Start vælger du ip-startport-nummeret på lokalnetværket.
I kolonnen Internal port End vælger du ip-slutport-nummeret på lokalnetværket.
Til slut klikker du på ”Apply/Save”.

Har du brug for hjælp?

Har du brug for hjælp?

Hvis du spørgsmål til dit internet eller brug for hjælp til at komme i gang, så sidder vores eksperter klar på 72 100 100 hver dag fra 07-23.