Opsætning af Kaon FA7550

Om Kaon FA7550

Om Kaon FA7550

Du har denne router, hvis du har internet gennem 5G.

Hvilken forbindelse har du?

Du finder information om hvilken forbindelse du har, ved at kigge i den SMS du har fået, inden din forbindelse aktiveres. Du kan også finde informationen i din ordrebekræftelse, du har modtaget ved bestilling.

Skriftlig guide

 

Sådan sætter du din router til
1. Åbn den lille låge til simkortet og indsæt dit Telenor-simkort

Bemærk: benyt ikke skarpe genstande til dette, da det kan skade simkortet

2. Tilslut strømforsyningen til 5G-routeren samt stikkontakten

Bemærk: benyt kun den medsendte strømforsyning til routeren

 

Forbindelse 
1. Tænd for routeren ved at holde power-knappen inde indtil routeren begynder at lyse, og vent til routeren har oprettet forbindelse til netværket. Dette kan tage et par minutter, og du kan se om routeren er online, ved at den enten lyser fast blåt i 5G-lampen eller fast grønt i 4G-lampen

2. For at forbinde til routeren skal du søge efter trådløse netværk. Du finder netværksnavn og adgangskode under routeren eller på det medsendte kode-kort

 

Dioder på routeren - forklaring:
Der er 4 lamper: Power, WiFi, 4G og 5G.

  • Under opstart vil du opleve at flere af dioderne blinker, eller går ud. Dette er helt normalt og er blot en del af opstarten
  • Power-lampen skal lyse grønt. Hvis den ikke lyser, er routeren slukket eller modtager ikke strøm. Tjek, at routeren er tilsluttet et tændt strømstik med den medfølgende strømforsyning, og at routeren er tændt (hvis routeren er slukket, tændes den ved at holde knappen på forsiden inde i 3-5 sekunder, hvorefter dioderne vil begynde at lyse)
  • WiFi-lampen lyser grønt, så snart WiFi er aktiveret på routeren, hvis den ikke lyser, er WiFi slukket
  • 4G-lampen lyser grønt, hvis routeren er på 4G-netværket, hvis den lyser rødt, indikerer dette, at der ikke er forbindelse til netværket. Tjek derfor at simkort er korrekt monteret, og prøv evt. at genstarte/resette routeren. Lampen lyser ikke, såfremt routeren er tilsluttet 5G-netværket
  • 5G-lampen lyser blåt, hvis routeren er på 5G-netværket. Lyser den rødt, indikerer dette, at der ikke er forbindelse til netværket. Tjek derfor at simkort er korrekt monteret, og prøv evt. at genstarte/resette routeren. Lampen lyser ikke, såfremt routeren er tilsluttet 4G-netværket
  • Routeren resettes ved at trykke en nål eller lignende genstand ind i reset-hullet i bunden af routeren. Dette skal gøres, mens routeren er tændt. Reset-knappen holdes inde i 10 sekunder. Hvis reset er korrekt udført, vil de fleste af dioderne slukke, og umiddelbart efter begynde at lyse/blinke

 

Adgang til routerens webinterface
1. Web-interfacet giver mulighed for at konfigurere routeren via en web-browser

2. Forbind computer eller mobil til Telenor 5G-routeren med WiFi eller LAN-kabel

3. Åben en web browser på din computer eller mobil og skriv 192.168.1.1 i browseren

4. Brug adgangskoden fra det medsendte kode-kort. Du kan også finde koden under bunden af routeren.

 

Se tekniske specifikationer Her.

Flere indstillinger

  • For at logge ind på routeren, kræver det at der er oprettet forbindelse til routeren, fra den enhed der anvendes til login
  • I en browser, tastes 192.168.1.1 og der tastes enter, hvorved login-sitet åbnes.
    Password: står på undersiden af routeren, og hedder Router Kode
  • Når du er logget ind, skal du vælge menu-punktet Quick Setup, hvorefter du vælger WiFi
  • I feltet SSID indtastes dit nye WiFi-navn
  • I feltet password, indtastes din nye WiFi-adgangskode
  • Når du har indtastet de nye oplysninger vælges Apply
  • Bemærk: Hvis du har været tilsluttet via WiFi, vil din enhed blive logget af netværket, og der skal logges på med de nye oplysninger
  • Når du er logget ind, skal du vælge menu-punktet Advanced
  • Vælg derefter menu-punktet Port Forwarding
  • For at opsætte en ny regel, skal du klikke på det blå ”+” symbol
  • Indtast de portoplysninger der skal forwardes, samt den IP-adresse der skal forwardes til
  • Vælg Apply

Når du er logget ind, skal du vælge menupunktet Clients.

På oversigten over tilsluttede enheder, kan du se om din enhed er tilsluttet 2,4Ghz eller 5GHz WiFi - som en god tommelfingerregel kan det siges at 2,4GHz har god rækkevidde, men lav hastighed, hvorimod 5GHz har god hastighed, men lav rækkevidde.

Så hvis du oplever langsommere WiFi end forventet, og du kan se, at din enhed er på 2,4 ghz-WiFi, kan du med fordel flytte enheden og routeren tættere på hinanden.

Såfremt du har en enhed (printer, smart-device, WiFi-extender osv.), der skal tilsluttes via WPS, gøres dette på følgende måde:

  • Placer den enhed, du ønsker at WPS-parre i umiddelbar nærhed af den tændte router
  • På bagsiden af routeren findes en knap ved navn WPS. Tryk 1 gang og kortvarigt på denne. Du har nu 2 minutter til at gennemføre de følgende steps
  • Tryk derefter på WPS-knappen på dit eget device og afvent op til 2 minutter
  • WPS-parring er nu gennemført

Specs på router

  • 2x antenneporte
  • 1x 2,5Gbit LAN/WAN port
  • 2x 1Gbit LAN porte
  • 1x USB 3.0 port

WiFi-tilslutning:

  • IEEE 802.11b/g/n 2.4 GHz
  • IEEE 802.11ac 5 GHz

Hjalp denne side dig?

Tak, fordi du giver os besked om det.

Vi vil sætte stor pris på, hvis du vil fortælle os hvorfor, artiklen ikke hjalp dig.

Tak for din feedback.

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice

- Vi er klar mandag til fredag 8-20.