#digitalpænt for elever

#digitalpænt for elever

Vi vil gerne hjælpe dig med råd til, hvad du kan gøre, hvis du eller en af dine klassekammerater oplever ubehagelige ting på nettet.

Vi vil gerne hjælpe dig med råd til, hvad du kan gøre, hvis du eller en af dine klassekammerater oplever ubehagelige ting på nettet.

Årets scenarier

Dette års undervisningsmateriale består af scenarier, som er udviklet med inspiration fra elever, der har fortalt om situationer og hændelser fra virkeligheden. I spillet gennemgår eleverne en historie, der udspiller sig i en klasse, hvor de undervejs har mulighed for at få indblik i de medvirkende personers tanker og følelser. Det giver anledning til refleksion i klassen om egen adfærd på digitale medier og synliggør, hvordan den digitale verden adskiller sig fra den fysiske. Der er et scenarie for hvert klassetrin i materialet: 

  • 4. klasse - når man føler sig alene/udenfor  
  • 5. klasse - når man ser ting, som man ikke burde se 
  • 6. klasse - når ens identitet påvirkes af ting, man ser/oplever 
Se vinderne af #digitalpænt skolekonkurrence 2022

Se vinderne af #digitalpænt skolekonkurrence 2022

Prøv #digitalpænt-oversætteren og se, hvordan en grim besked kan blive til en sød besked