Vi hjælper dig trygt gennem digitale ændringer

Vi ved, at det kan være svært at sige farvel til noget, man er vant til og glad for. Digitale ændringer kan føles uoverskuelige – og det er helt naturligt. Derfor har vi samlet lidt ekstra information, som du kan læse i ro og mag og eventuelt sammen med en, der kan hjælpe dig. 

 

Er du pårørende? 

Hvis du er pårørende og har mulighed for at hjælpe med at skifte betalingsmetode, kan I følge dette link: www.telenor.dk/betalingsmetode eller logge ind via Mit Telenor-appen. I skal bruge det MitID der tilhører den person, du hjælper. 

Har I brug for hjælp, er I meget velkomne i en af vores butikker – find den nærmeste på www.telenor.dk/Find-butik. I kan også ringe til os på 72 100 100 – vi sidder klar til at hjælpe jer. 

Vigtigt: Uanset om I får hjælp i butik eller via telefonen, skal I begge være til stede og have MitID klar for den, der skal skifte betalingsmetode. I butikken kan I også bruge MitID kodeviser. 

Hvis du ikke har MitID

Vi forstår godt, at det kan være frustrerende, at MitID er nødvendigt for at betale sine regninger hos Telenor. Men af sikkerhedsmæssige årsager kan vi desværre ikke tilbyde betalingsmetoder uden MitID. Vi har fokus på, at det skal være sikkert og trygt at være kunde hos Telenor – og betaling med MitID er den sikreste løsning. 

 

Ønsker du at få MitID? 

Du kan få hjælp til at oprette MitID i Borgerservice. Når du har MitID, kan du skifte din betalingsmetode på Mit Telenor, i en af vores butikker eller ved at ringe til kundeservice. 

Hvis du ikke kan få MitID, kan ejerskifte være en mulighed

Der kan være situationer, hvor det ikke er muligt at få MitID. Du kan læse mere om det på www.mitid.dk. I sådanne tilfælde kan en pårørende med MitID overtage abonnementet ved at I laver et ejerskifte.  

Et ejerskifte betyder, at: 

  • Den nye ejer står for abonnement og betaling fremover. 
  • Du undgår besværet med at få MitID. 
  • Det bliver nemmere for dig, at få hjælp til fremtidige ændringer. 

Ring til kundeservice på 72 10 01 00, så hjælper vi jer igennem processen. 

 

 

Hvis MitID og ejerskifte ikke er en mulighed 

Har du ikke mulighed for at få MitID eller overdrage abonnementet til en pårørende, så er du meget velkommen i en af vores butikker eller ringe til kundeservice på 70100100 – så finder vi sammen en løsning, der passer til dig og dine behov. 

Du kan finde din nærmeste butik på Find din nærmeste Telenor-butik | Telenor. 

Vælg den betalingsmetode, der passer dig bedst

Du kan vælge at betale med enten MobilePay eller automatisk kortbetaling. Vi har samlet det vigtigste, du skal vide, inden du vælger. Vær opmærksom på, at du skal bruge MitID til begge løsninger.  

MobilePay: 

  • Du skal have installeret MobilePay-appen på din telefon. 
  • MobilePay minder mest om det du er vant til fra Betalingsservice (PBS): 
    • Du kan vælge at beløbet bliver trukket fra din konto – fx din budgetkonto. 
    • Du kan fortsat samle dine faste betalinger ét sted. 
    • Du får hver måned en betalingsoversigt i MobilePay 
  • Betalingen sker den 1. i hver måned. 
  • Når du sætter betaling op med MobilePay vil der første gang stå 0 kr. 

 Se hvordan du skifter til MobilePay i vores guide her, eller se videoen herunder

Automatisk kortbetaling 

  • Når du har indtastet dine kortoplysninger, skal de godkendes med MitID 
  • Vi gemmer dine kortoplysninger, så betalingen fremadrettet sker automatisk. 
  • Betalingen trækkes direkte fra dit betalingskort. 
  • Betalingen sker den 26. i hver måned. Hvis vi ikke kan trække beløbet, forsøger vi igen den sidste bankdag i måneden. Du får en venlig påmindelse - og der kommer først et rykkergebyr, hvis betalingen stadig mangler.

Bemærk! Når du sætter betaling op med dit kreditkort, fremgår det, at du skal betale 1 kr. men bare rolig, du bliver ikke trukket, det er blot for at verificere at kortet er aktivt. Beløbet reserveres i op til 31 dage, men vil aldrig blive trukket fra dit kort.  

 

Se hvordan du skifter til automatisk kortbetaling ved at følge vores guide her, eller se videoen herunder 

Sådan åbner du dit abonnement igen

Det er nemt at åbne dit abonnement igen. Du skal blot skifte betalingsmetode - herefter går der et par minutter, så virker det igen.  

Husk, at du skal være på WiFi for at kunne bruge MitID. Så snart du har skiftet betalingsmetode, fungerer dit abonnement præcis som det plejer. 

Er dit telefonabonnement spærret, skal du tænde og slukke din telefon igen, før den virker. Har du internet, skal du slukke og tænde for routeren igen.  

 

Du kan finde svar på flere spørgsmål om, hvorfor det er vigtigt at skifte betalingsmetode, i vores FAQ. 

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice

- Vi er klar mandag til fredag 8-20.