Skift af internetudbyder

Hvis du vil skifte internet til Telenor, kan du give os fuldmagt til at opsige dit nuværende internetabonnement hos din nuværende udbyder og koordinere opsigelsen med oprettelsen af din nye aftale, så skiftet sker på samme dato.

Formålet er at gøre det nemmere for dig som kunde at skifte internetudbyder – og samtidig minimerer det risikoen for, at du enten kommer til at stå uden internetforbindelse, eller at du skal betale for flere internetabonnementer på samme tid.

For at kunne bede din nye udbyder koordinere skiftet, kræver det at:

  • skiftet skal ske på samme dato
  • skiftet foretages på faste internetforbindelser. Du kan med andre ord ikke bruge processen til at skifte fra eller til en mobil internetforbindelse
  • skiftet sker på den samme adresse. Du kan altså ikke bruge processen i forbindelse med en flytning.
  • det skal være den samme kunde, som er registreret på både den eksisterende og den nye forbindelse. Det vil sige, at du ikke kan overdrage internetabonnementet til en anden i forbindelse med skiftet

Du kan læse mere om processen her.

Hvordan foregår det? 

Når du bestiller din nye internetforbindelse, kan du udfylde en opsigelsesfuldmagt, som giver Telenor tilladelse til at opsige dit nuværende internetabonnement på dine vegne.
Det er også i opsigelsesfuldmagten, at du skal vælge den dato, du ønsker at din internetforbindelse skal flyttes. Du kan desuden fravælge at modtage markedsføring om internet og internetrelaterede produkter fra den udbyder, du skifter væk fra.

Opsigelsesfuldmagten bortfalder automatisk efter 6 mdr.

Når du har afgivet opsigelsesfuldmagten til Telenor, sender vi fuldmagten til din nuværende udbyder og sender dig samtidig en ordrebekræftelse på din nye bestilling. Kort efter modtager du en bekræftelse på din opsigelse fra din nuværende udbyder.

I nogle tilfælde kan vi ikke garantere, at du får den leveringsdato, du har ønsket i fuldmagten. Hvis det er tilfældet, står der ”Ønsket leveringsdato” i fuldmagten, og så får du en bekræftet leveringsdato sendt på mail hurtigst muligt. Det er den bekræftede dato – altså den, du får på mail – som du skal gå ud fra.

Hjalp denne side dig?

Tak, fordi du giver os besked om det.

Vi vil sætte stor pris på, hvis du vil fortælle os hvorfor, artiklen ikke hjalp dig.

Tak for din feedback.

Spørgsmål og svar

Så skal du sende en mail til din nuværende internetudbyder.

Du kan finde kontaktoplysninger her – plus en skabelon til, hvad der skal stå i mailen.

Hvis du vil ændre datoen for skift af internetudbyder skal du kontakte din nye udbyder, altså Telenor. Så vil vi koordinere ændringen med den udbyder, du skifter væk fra.

Hvis der sker noget uforudset på den dag, du skulle have været online med din nye forbindelse, skal du kontakte os. Det er nemlig Telenor, der som din nye udbyder er ansvarlig for koordineringen af skiftet – herunder at sikre at du ikke står uden internetforbindelse i mere end en hverdag. Hvis du alligevel ender med at stå uden internet i mere end en hverdag, kan du have ret til kompensation. 

Du har krav på kompensation, hvis du har modtaget en bekræftet leveringsdato og en af følgende ting sker:

  • Teknikeren dukker ikke op
  • Der er netværks- eller IT-tekniske udfordringer på dagen, som betyder at du ikke kommer online
  • Den virksomhed, der ejer netværksforbindelsen, ombooker din leveringsdato enten på dagen eller dagen før

Hvis du har andre produkter eller services hos den udbyder, du ønsker at skifte væk fra, skal du være opmærksom når du vil flytte dit internet.

Hvis du har selvstændige abonnementer, fx et mobilabonnement eller abonnement på mobilt internet, bliver de ikke påvirket af at du skifter internetudbyder.

Hvis du til gengæld har produkter eller services, som hører sammen med dit nuværende internetabonnement, vil de også ophøre, når du opsiger dit nuværende internet. Det kan fx være tv-pakke, fastnet, cloud-lager eller mailboks.

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice - Vi er klar mandag til lørdag 7-23.