SkærmSkift

SkærmSkift er en rabatordning til din skærm. Du får SkærmSkift med, når du køber en ny mobil med et mobilabonnement hos Telenor – uanset om du har købt den på telenor.dk, i din lokale Telenor-butik eller i Elgiganten. Dette gælder for køb foretaget fra den 27. april 2020.

Hvad kan du bruge SkærmSkift til?

Med SkærmSkift får du rabat på at få skiftet din skærm med originale reservedele og af en autoriseret reparatør. Faktisk kan du spare helt op til 90% i forhold til, hvad det ville koste dig, hvis du ikke havde SkærmSkift. SkærmSkift er ikke en forsikring, men en rabatordning, og gælder derfor uanset om din skærm er smadret, har fået et par ridser, eller om du bare synes, det kunne være rart med en ny skærm.

SkærmSkift gælder i tre år fra du har købt din mobil med Telenor-abonnement, og du kan bruge SkærmSkift en gang pr. løbende 12 måneder. Hvis du fx har fået skiftet skærmen i maj måned, kan du altså få den skiftet igen i maj måned året efter.

Hvad koster SkærmSkift?

Det eneste tidspunkt, SkærmSkift koster noget, er når du bruger det. Når du vil have skiftet din skærm, får du en pris, der afhænger af, hvad din mobil kostede, da du købte den – uden evt. medregnet rabat.

Nyprisen på din mobil: 0-2.999 kr.
Din pris for at få skiftet skærmen med SkærmSkift: 149 kr.

Nyprisen på din mobil: 3.000 – 6.999 kr.
Din pris for at få skiftet skærmen med SkærmSkift: 299 kr.

Nyprisen på din mobil: 7.000+ kr.
Din pris for at få skiftet skærmen med SkærmSkift: 499 kr.

Du betaler når du indleverer din mobil i Telenor-butikken. Vi reserverer beløbet på dit betalingskort, men trækker først pengene, når værkstedet har vurderet skaden og går i gang med at udskifte skærmen.

Sådan bruger du SkærmSkift

For at bruge SkærmSkift, skal du bare komme ned i din lokale Telenor-butik. Vi sender din mobil til udskiftning hos vores samarbejdspartnere Care1, der er specialister i at reparere mobiler og skifte skærme. Care1 bruger kun originale reservedele og autoriserede reparatører, så din fabriksgaranti gælder stadig, hvis du skulle få brug for at gøre reklamation over noget andet ved din mobil senere.

Du kan følge din skærmudskiftning på Care1's online serviceportal, hvor du også kan kommunikere med Care1.

Det tager typisk ca. 5 hverdage at få skiftet skærm, og du kan få en gratis lånemobil med hjem så længe, hvis butikken har en på lager. Når din skærm er skiftet, kan du hente din mobil i den butik, hvor du indleverede den.

Hvis Care1 identificerer andre skader end på din skærm, får du et prisoverslag for at få det repareret, og det er så op til dig, om du ønsker at benytte dette.

Hvad hvis mobilen har skader, som ikke er på skærmen?

Når Care1 får din telefon, tjekker de først, om der er skader på den. Hvis de finder skader, som ikke er på skærmen, kontakter de dig og giver dig et overslag på, hvad det koster at få dem fikset. Du bestemmer selv, om du vil gøre brug af det tilbud.

Hvis det er nødvendigt, at du får repareret skaderne for, at det rent teknisk kan lade sig gøre at skifte din skærm, får du også det at vide.

Det kan dog også ske, at Care1 vurderer, at din mobil er for smadret til, at det vil give mening at skifte skærmen. Det kan fx være, hvis mobilen er bøjet, eller hvis hele telefonen har fået en skade. Hvis det sker, får du din mobil retur uden beregning.

Spørgsmål og svar

Hvis du ikke har mulighed for at aflevere din mobil i din lokale Telenor-butik, kan du bestille en skærmudskiftning online og sende din mobil ind til Care1. Sådan gør du:

  • Opret en servicesag hos Care1 her
  • Print en gratis fragtlabel, som du modtager, når du har oprettet din sag
  • Pak din telefon, put fragtlabelen på pakken og send den af sted
  • Care1 kontakter dig, når de har modtaget din mobil og tjekket den for skader

Log ind på Mit Telenor appen. Find din mobil på fanen ”Enheder” – så kan du se, om du har SkærmSkift på den.

Det kan du desværre ikke. SkærmSkift følger automatisk med, når du køber en ny mobil med abonnement hos Telenor. SkærmSkift kan dog også tilkøbes for 49,-/md. i forbindelse med køb af ny mobil uden abonnement hos Telenor. 

Ja. Med SkærmSkift får du kun rabat på at få skiftet glas og skærm på din mobil. Vores reparatører skal nok sige til, hvis de finder andre skader. Men det er kun skift af skærm, du får rabat på.

SkærmSkift er en rabatordning, som du “kun” kan bruge til at få skiftet din skærm med rabat. Det er til gengæld en rigtig stor rabat du får, for reparatørerne hos vores samarbejdspartner Care1 er autoriserede og bruger altid kun originale reservedele, så din mobils fabriksgaranti stadig gælder.

Mobilforsikring er en decideret forsikring. Den dækker hele din mobil, og dækker også ved en lang række forskellige skader, fx hvis den ikke vil lade, hvis lyden ikke virker, eller hvis du har tabt den i toilettet. Og så dækker den uanset hvor i verden, skaden sker.

Du kan også beholde din Mobilforsikring, hvis du opsiger alle dine Telenor-abonnementer, mens SkærmSkift kun gælder så længe, du har minimum ét aktivt mobilabonnement hos Telenor.

SkærmSkift gælder i tre år fra du købte din nye mobil med abonnement hos Telenor. SkærmSkift stopper dog, hvis du opsiger dine abonnementer, overdrager dem til en anden eller flytter dine abonnementer til en anden udbyder.

Hvis du køber en ny mobil, får du SkærmSkift påny på din nye mobil, mens SkærmSkift bortfalder på din gamle mobil.

Når du køber en mobiltelefon hos Telenor sammen med et af vores abonnementer, så får du Skærmskift med i købet. Hvis du køber en ny telefon til dit eksisterende abonnement, får du Skærmskift på den nye telefon, men mister Skærmskift på den gamle mobiltelefon.

Nej, SkærmSkift gælder kun så længe du har minimum ét aktivt mobilabonnement hos Telenor.

Du kan læse mere om alle fordelene ved Skærmskift her

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice - Vi er klar mandag til lørdag 7-23.