DDoS-Protection

DDoS-angreb kan ramme både interne og kundevendte tjenester med nedetid via voldsomme trafikstrømme, som administreres af hackere, der ønsker at skade jeres virksomhed eller organisation. DDoS står for Distributed Denial of Service, og er et bevidst forsøg på at overbelaste jeres web-servere og systemer i en sådan grad, at trafikken hverken kan komme ind eller ud. Det kan betyde, at kunderne ikke kan handle eller bruge jeres tjenester. Hvis jeres virksomhed har internet hos Telenor, kan vi tilbyde jer fast DDoS-beskyttelse, så jeres digitale platforme altid vil være tilgængelige for jeres kunder.

DDoS-angreb kan ramme både interne og kundevendte tjenester med nedetid via voldsomme trafikstrømme, som administreres af hackere, der ønsker at skade jeres virksomhed eller organisation. DDoS står for Distributed Denial of Service, og er et bevidst forsøg på at overbelaste jeres web-servere og systemer i en sådan grad, at trafikken hverken kan komme ind eller ud. Det kan betyde, at kunderne ikke kan handle eller bruge jeres tjenester. Hvis jeres virksomhed har internet hos Telenor, kan vi tilbyde jer fast DDoS-beskyttelse, så jeres digitale platforme altid vil være tilgængelige for jeres kunder.

Vi overvåger vores netværk 24/7/365, så vores kunder modtager DDoS-protection døgnet rundt
Telenor beskytter mod de mest almindelige volumenbaserede angreb DDoS-angreb
Telenor sikrer automatisk detektering med respons i realtid
Telenor DDoS Protection Basic

Telenor DDoS Protection Basic

Din virksomhed får en grundlæggende beskyttelse mod DDoS-angreb. Telenor beskytter mod volumenbaserede angreb og protokolangreb, som kan detekteres via NetFlow fx TCP SYN flood. Mitigering af potentielle DDoS-angreb påbegyndes automatisk og kun den legitime trafik sendes videre til jer.

 

Telenor DDoS-Protection Advanced

Telenor DDoS-Protection Advanced

Udover den grundlæggende beskyttelse tilbyder vi din virksomhed opsætning af regler for udvidet beskyttelse. I bund og grund handler om, at der er mindre trafik, som skal filtreres væk, når mitigering aktiveres.

 

Rådgivning om DDoS-beskyttelse

Rådgivning om DDoS-beskyttelse

Hvis Telenor detekterer et potentielt DDoS-angreb, sender vi en notifikation, når mitigering påbegyndes. Hver måned modtager I en rapport med den forudgående måneds trafik, aktivitet samt en oversigt over trafikmønstre.  

 

Ofte stillede spørgsmål om DDoS-beskyttelse

Et DDoS-angreb er et netværksangreb og betyder “Distributed Denial of Service”. Angrebet foregår ved, at en person med vilje overbelaster den samme internetadresse, så serveren bliver overbelastet og lukker hjemmesiden ned.
Et DDoS-angreb kan ramme både din virksomheds hjemmeside, mailserver, firewall, spilserver, router og lignende. Det kan for eksempel betyde, at din hjemmeside pludselig er ude af drift. Ulempen er, at hverken kunder eller kolleger kan få adgang. Og det kan have økonomiske konsekvenser. Derfor investerer mange virksomheder og organisationer i DDoS-beskyttelse.

Det er en rigtig god idé at få DDoS-beskyttelse, så du er bedre rustet mod DDoS-angreb. Det betyder, at udefrakommende personer har sværere ved at sætte dine systemer ud af drift. På den måde kan du bedre undgå nedetid og økonomiske tab.
Er du først blevet ramt af et DDoS-angreb, kan kunder og samarbejdspartnere ikke få adgang til dine ydelser og programmer. Det kan have flere økonomiske konsekvenser. Mistet salg og omsætning, frustrerede kunder eller forretningspartnere og skade på din forretnings omdømme. DDoS-beskyttelse bør derfor prioriteres højt.

Hos Telenor Erhverv har du mulighed for at vælge mellem to pakker med DDoS-beskyttelse. I begge får du en grundlæggende sikkerhed, hvor vi beskytter mod de mest almindelige volumen-angreb. Samtidig overvåger vi vores netværk dag og nat, hele året. Det betyder, at vi hurtigt kan reagere ved mistænkelige trafikudsving.
Desuden sender vi hver måned en rapport om forrige måneds trafik, mængden af aktivitet og en oversigt over digitale trafikmønstre. På den måde bliver du klogere på din virksomheds besøgende. Får du brug for rådgivning om DDoS-protection, så er vores eksperter i IT-sikkerhed altid klar til at hjælpe.

Et DDoS-angreb kan ske og foregå på flere måder.
Den mest almindelige form for DDoS-angreb er, når en person bruger et computerprogram til at sende en hel masse forespørgsler til den samme internetadresse – typisk på én gang og gentagne gange, så længe de synes. For dig vil det se ud som om, der sker en pludselig stigning af trafikken i løbet af få minutter - og hvis DDoS-angrebet er succesfuldt, bliver din hjemmeside så overbelastet at den lukker ned.
En anden måde, som kan udløse et DDoS-angreb, er, hvis din computer bliver inficeret af virus eller malware – for eksempel hvis du klikker på et mistænkeligt link i en mail, der giver uvedkommende adgang til et netværk eller server.

Bliver du angrebet af DDoS, så er der ikke tale om decideret hacking. Formålet med DDoS er nemlig at få dit websted, din server eller dine tjenester til at gå ned eller blive sårbare gennem overbelastning. Det er modsat hackere, der forsøger at få direkte adgang til fx vigtige filer og personfølsomme oplysninger.
Dog er det højst sandsynligt en hacker eller it-kriminel, der står bag DDoS-angrebet. Personen er nemlig nødt til at kontrollere en masse forskellige computere. Det kan personen gøre ved blandt andet at inficere din computer med malware. Og dermed får personen kontrol over din enhed. Når en masse computere får virus, kan den kriminelle dermed danne en slags hær, der alle angriber din organisation eller virksomhed. Det gør, at webstedet eller serveren overbelastes.

Webinar om DDoS-beskyttelse

Bliv klogere på DDoS-beskyttelse ved at se eller gense vores 30-minutters webinar, hvor vi i samarbejde med Security Specialist Peter Kruse stiller skarpt på netop dette emne.

Skal vi finde den rigtige løsning til din virksomhed?

Kundeservice ikon

Vores eksperter er klar til at hjælpe dig i gang med den rigtige løsning.

Bestil et opkald