Vi ændrer produktnavne på jeres IP-baserede produkter

Vi har sendt jer en mail om at vi fremtidssikrer de eksisterende IP-baserede produkter Nordic Connect, Internet Access og SIP Trunk ved, at de bliver en del af en ny samlet produktfamilie: ConnectMore. ConnectMore er modulopbygget, hvilket gør det nemmere og mere fleksibelt, at tilpasse produktsammensætningen til jeres virksomhed.

Jeres næste faktura vil se anderledes ud

På jeres næste faktura vil I kunne se, at jeres IP-baserede produkter blive en del af ConnectMore. Der vil være flere linjer på fakturaen, nogle nye elementer i produkterne bliver udspecificeret og nogle prispunkter bliver omfordelt.

Hver forbindelse vil få et nyt servicenummer på 8 cifre, hvor det gamle i dag er på 11 cifre.


For at undgå dobbeltfakturering for samme periode er der lagt en modpostering ind af det forudbetalte på det gamle servicenummer som udligner opkrævningen på det nye servicenummer. (Gå til FAQ i bunden af siden for eksempel)

 

Optimeringen ændrer ikke ved jeres samlede pris

Den samlede pris per lokation vil være uændret, dvs. vi sikrer, at det I betaler i dag per lokation, også er det, I kommer til at betale i morgen. Derudover vil de funktioner og serviceydelser, I har tilgængelige i dag også være uændrede.

Nye navne med fokus på kernen i produkterne = at forbinde

Med produktfamilien ConnectMore sætter vi forbindelsen i centrum og følgende produkter ændrer derfor navn:

'Internet Access' ændres til 'Internet Connect'

Se eksemplet her, hvordan indholdet ændrer sig på din faktura. 

'NC Man Complete' ændres til 'Nordic Connect'

Se eksemplet her, hvordan indholdet ændrer sig på din faktura. 

'SIP Trunk' ændres til 'SIP Connect'

Se eksemplet her, hvordan indholdet ændrer sig på din faktura. 

Øget transparens i produktsammensætning

Som nævnt ovenfor vil nogle nye elementer i produkterne blive udspecificeret på fakturaen. Formålet er at gøre det tydeligere hvilken produktsammensætning, der ligger til grund for jeres forbindelse(r) i form af routertype og access-type.

Ny zone- og prisstruktur for SIP Connect

Nedenfor kan du se de konkrete ændringer i prisstrukturen og landezonerne.

SIP Connect - Forbrugsafregnet

Bemærk

Prisen på et udlandsopkald er sammensat af 3 elementer:
Opkaldsafgift (per opkald) + Indenlandsk takst (fast takst) + Udlandstakst (destinationsafhængig takst) / satellit

 

De angivne priser for opkald til nationale fastnet numre gælder ikke opkald til særtjenester og specialnumre (som f.eks. 80-og 90-numre). De gældende priser for opkald til specialnumre fremgår af særskilte prislister, der kan ses på www.telenor.dk. SIP Connect er minuttakseret. Opkald til specialtakserede numre samt data/faxopkald er sekundtakserede.

 

Alle priser i DKK ekskl. moms.

SIP Connect - Flatrate

Bemærk

Prisen på et udlandsopkald er sammensat af 3 elementer:
Opkaldsafgift (per opkald) + Indenlandsk takst (fast takst) + Udlandstakst (destinationsafhængig takst) / satellit.

 

Flatrate gælder kun national telefoni. Opkald til specialnumre, overtakserede numre mv. er ikke indeholdt, og vil blive takseret til standard listepriser.

 

Alle priser i DKK ekskl. moms.

Gamle landezoner
FINLAND NORGE SVERIGE
Nye landezoner for Europe og World
BELGIEN ITALIEN RUMÆNIEN
BULGARIEN KROATIEN SAN MARINO
CYPERN (GRÆSK-CYPRIOTISK DEL) LETLAND SCHWEIZ
DANMARK LIECHTENSTEIN SERBIEN
ENGLAND (INKL. NORDIRLAND, SKOTLAND & WALES) LITAUEN SLOVAKIET
ESTLAND LUXEMBOURG SLOVENIEN
FINLAND MALTA SPANIEN
FRANKRIG MARTINIQUE SAINT-MARTIN (DEN FRANSKE DEL)
FRANSK GUYANA MAYOTTE SVERIGE
GIBRALTAR MONACO TJEKKIET
GRÆKENLAND MONTENEGRO TYSKLAND
GUADELOUPE (INKL. DESIRADE, LES SAINTES, MARIE-GALANTE OG SAINT BARTHELEMY) NORGE UNGARN
HOLLAND POLEN ØSTRIG
IRLAND PORTUGAL  
ISLAND REUNION  
Nye landezoner (resten af verden)
ANGUILLA EGYPTEN MAROKKO
ANTIGUA & BARBUDA EL SALVADOR MONTSERRAT
ARUBA FORENEDE ARABISKE EMIRATER NORDMAKEDONIEN
BARBADOS GRENADA OMAN
BERMUDA HAITI PANAMA
HVIDERUSLAND INDIEN QATAR
BRUNEI DARUSSALAM JAMAICA SAUDI ARABIEN
BOSNIEN-HERCEGOVINA KAP VERDE ST. KITTS OG NEVIS
CAYMANØERNE KENYA ST. LUCIA
DE BRITISKE JOMFRUØER KUWAIT ST. VINCENT & GRENADINERNE
DOMINICA LAOS TURKS & CAICOS

Spørgsmål og svar

Hvad er der blevet af Internet Access?

Internet Access bliver til Internet Connect, men det er det samme produkt, blot navnet er ændret.

Hvorfor kan vi ikke længere se at vi abonnerer på et NC Man Complete produkt?

NC Man Complete xx Mb bliver til Nordic Connect & xx M

Eksempel: ”NC Man Complete 10 Mb” på fakturaen vil fremover blive delt op, så båndbredden og produkt står i hver sin linje.

I stedet for ”NC Man Complete” vil der blot stå ”Nordic Connect” på fakturaen fremover. Funktionsmæssigt er der tale om det samme produkt, nu blot med et andet navn.

“10 Mb” vil stå som “10 M” (angiver båndbredden på den pågældende linje og vil stå i sin egen linje på fakturaen). I ovenstående eksempel betyder 10 M at der er tale om en 10 Mbit/s kapacitet.

Hvorfor står der at vi abonnerer på 10 SIP Connect Licenser?

SIP Trunk efterfulgt af et tal på fakturaen specificerer at der abonneres på en SIP Trunk forbindelse med f.eks. 10 kanaler (bylinjer). Fremover vil der stå ”SIP Connect” da produktet skifter navn og de 10 kanaler vil stå som 10 licenser.

Hvorfor kan vi ikke længere se vores rabat?

Ved overgangen til ConnectMore går vi væk fra at vise rabatter, men bare rolig, vi indregner naturligvis disse i jeres fremtidige pris, så I kun skal forholde jer til nettoprisen på jeres faktura.

Hvorfor bliver vi krediteret og opkrævet samme beløb?

For at undgå dobbeltfakturering for samme periode er der lagt en modpostering ind, som udligner opkrævningen. Derfor fremgår både en opkrævning og en tilsvarende modregning på fakturaen, hvilket betyder, at det samlede beløb ikke ændrer sig.

- Se eksempel herunder:

Hvorfor kan vi ikke finde vores service-nummer?

Vi ændrer alle servicenumre fra 11 cifre til 8 cifre. Jeres gamle servicenumre plejer at starte med 9 og være på 11 cifre – ifm. omlægningen til ConnectMore vil alle linjer få nyt servicenummer på 8 cifre.

Vi kan ikke finde vores SLA-niveau på fakturaen?

Vi ændrer det tekniske serviceniveau fra ”SLA x.x” til ”Service” på fakturaen.

Det i dag lidt kryptiske begreb SLA (Service Level Agreement) efterfulgt af 1 eller 2 cifre erstattes af hhv. Standard Service som er alle hverdage (8-16/8-15.30), Udvidet Service som er 24/7 eller Udvidet+ Service der også er 24/7 men relaterer til linjer med redundans/backup.

Hvad betyder Q3C?

Q3C er en variant af QoS (Quality of Service)
Fremover kan der fremgå betegnelsen Q3C af jeres faktura, hvilket indikerer at Quality of Service (QoS) er understøttet på linjen med 3 klasser. QoS betyder at det er muligt at prioritere trafikken på linjen efter vigtighed: Voice, Data og Internet.

Har I stadig spørgsmål?

Hvis I er i tvivl om noget, er I altid velkommen til at kontakte vores kundeservice - Vi er klar mandag til fredag 8-16.