Sådan vælger du den rigtige internetløsning til din forretning

24. februar 2022 | Netværk | 4 min.
For mange kan valget af internetløsning være udfordrende. Ofte ved man fx ikke hvor meget dataforbrug, man har brug for, og derfor bliver valget et skud i tågen. Men det bør ikke være nødvendigt at skulle teste sig frem til hvilken internetløsning, der passer til ens virksomhed. Derfor har vi gjort det lidt nemmere at vælge den rigtige internetforbindelse fra starten.

COAX (Internet via kabel-tv stik)

Internet via kabel-tv stikket er den mest almindelige type af internet, også kaldet COAX. Denne type internet giver en hurtig og stabil forbindelse og kan fås de fleste steder i landet. I områder, hvor fiber ikke er tilgængeligt, er COAX et godt alternativ.

 

Med COAX fra Telenor Erhverv kan I få 1000 Mbit, der dækker en virksomhed med over 50 medarbejdere, der alle skal være online på samme tid og bruger cloud-tjenester. Desuden kan der køres mange tunge applikationer på én gang, og der er også mulighed for at oprette et stabilt gæste-WiFi.

Læs mere om vores bredbåndsløsninger

 

Fiber

Fiber er den hurtigste internetforbindelse på markedet. Med en fiberforbindelse vil de fleste virksomheder være dækket godt ind. Desværre er det endnu ikke muligt at få fiber alle steder i landet.

 

En hastighed på 200-500 Mbit er velegnet til virksomheder med 10-50 medarbejdere, hvor flere skal være online på samme tid og bruger cloud-tjenester. Her er der også båndbredde nok til at oprette et gæste-WiFi.

 

Hvis I er flere end 50 medarbejdere eller bare vil have en endnu hurtigere forbindelse er 1000-2500 Mbit noget for jer. Så kan alle være online på samme tid, køre mange tunge applikationer og bruge cloud-tjenester. Der er selvfølgelig stadig mulighed for et gæste-WiFi ligesom for 200-500 Mbit – det er bare lidt hurtigere, og kan holde til endnu flere brugere.

Læs mere og se, om jeres virksomhed kan få fiber

 

Mobilt internet

Med mobilt internet kan du og dine medarbejdere både være online på farten og arbejde hjemmefra eller på kontoret. Mobilt internet fås med hastigheder, der sagtens kan konkurrere med andre typer forbindelser, og er derfor en meget fleksibel internetløsning. Og efterhånden som vi ruller 5G ud, bliver mobilt internet kun endnu mere kraftfuldt.

 

Forskellen på mobilt internet og de øvrige internetforbindelser er hovedsageligt, at med mobilt internet tilkøbes data pr. medarbejder, og hastigheden afhænger af mobilsignalet, der, hvor man befinder sig.

 

Behovet for data er meget individuelt. Men med 20 GB kan I holde omkring 10 videomøder med en varighed á 1 time om måneden og stadig behandle mindre filer til skyen.

 

Med 50GB og 200GB kan I arbejde mere via cloud-tjenester, og fortage 15 og 100 videomøder med en varighed á 1 time – endda med god videokvalitet.

 

Til dem, der vil have endnu mere, sørger 1000 GB for, at I nemt kan arbejde med tungere applikationer, bruge cloud-tjenester og foretage omkring 500 højkvalitetsvideomøder.

 

Læs mere om mobilt internet

 

Tjek abonnementer og priser på mobilt internet

 

Læs mere om 5G

 

Hjælp til flytning eller udskiftning af internettjeneste

Det er vigtigt at undersøge om den forbindelse, du gerne vil have, også er tilgængelig på jeres adresse – medmindre du vil have mobilt internet. Hver udbyder har forskellige muligheder, så det kan være en god idé at lave lidt research.

 

Tag et hastighedstjek og se, hvilke internetmuligheder, der findes for jeres virksomhed

 

Når I har undersøgt hvilke muligheder, der findes for internet i området, kan I også overveje:

 

  • Hvad er leveringstiden?
  • Hvordan foregår overgangen til den nye forbindelse?
  • Kan man få en mobilforbindelse, hvis nu bredbåndet er nede?

 

Netværkssikkerhed og mulighed for support

Når I har fået styr på de ovenstående punkter, har I allerede det meste på plads. Men for at binde det hele sammen, er det en rigtig god idé at have et sikkerhedsnet. I skal vide hvad, I kan gøre, hvis der opstår udfordringer med forbindelsen, og hvordan I hurtigst muligt får den support, I har brug for.

 

Derfor bør I altid forhøre jer om udbydernes supportmulighederne – hvad kan I bede om hjælp til, og hvornår er supporten åbent? Med en internetforbindelse fra Telenor Erhverv har virksomheden altid adgang til løbende support.

 

Hvis I stadig er i tvivl om hvad, der er den rigtige løsning for jeres virksomhed, står vi altid klar til at rådgive. Vi kan også guide jer til potentielle justeringer eller nye muligheder inden for internet. Bare udfyld dit telefonnummer nedenfor, så ringer vi dig op.

Skal vi finde den rigtige løsning til din virksomhed.?

Vores eksperter er klar til at hjælpe dig i gang med den rigtige løsning.

Bestil et opkald