Telenor Wholesale

Vi leverer adgang til netværket og hjælper med det tekniske

— så kan du koncentrere dig om at markedsføre dit produkt. Vi har en aftale, der passer til dit behov.

— så kan du koncentrere dig om at markedsføre dit produkt. Vi har en aftale, der passer til dit behov.

Med en wholesaleaftale hos Telenor får du adgang til Telenors mobil- og datanetværk

Du kan gensælge mobilprodukter, serviceydelser og trafik. Med vores wholesaleprodukter har du mulighed for at sammensætte dine egne produkter, så de imødekommer netop dine kunders behov.

Med en Service Provider aftale hos Telenor kan du gensælge vores mobilprodukter og -ydelser. Du gensælger til slutkunder i eget navn og til priser, som du selv fastsætter. Du får adgang til Telenors mobil- og datanetværk, som løbende opgraderes, og dermed understøtter de seneste nye teknologier.

Med Telenors wholesale-produkter har du mulighed for at sammensætte dine egne produkter, så de imødekommer netop dine kunders behov. Du slipper således for dyre omkostninger til produktudvikling.

Krav til dig som Service Provider

Når du er kunde hos os, kan du videresælge de produkter og ydelser, som du køber hos Telenor. Du videresælger produkterne i eget navn og sammensætter selv produkt- og servicepakker.

Det er ikke nødvendigt, at du har indgående teknisk viden om telekommunikation. Det er dog en fordel, hvis du har en IT organisation med kendskab til API, databaser og TAPfil dekodning.

Det er desuden en stor fordel, hvis du i forvejen har en kundedatabase og erfaring med salg og markedsføring. Ligeledes er veludviklede systemer til administration af kunder og regninger af afgørende betydning for din succes som teleudbyder.

Fordele ved en Service Provider aftale

  • Adgang til Telenor Wholesales services, der dækker alle slutbrugeres behov
  • Mulighed for at sammensætte egne produkt er - herunder forbrugs- og bredbåndspakker
  • Adgang til et opgraderet netværk, der understøtter nye teknologier
  • Mulighed for postpaid- eller prepaid løsning
  • En fast kontaktperson, der kan rådgive og vejlede - såvel i implementeringsfasen, som i den efterfølgende drifts- og udviklingsfase
  • Fleksibilitet

Telenor’s MVNO service er ideel til virksomheder, der ønsker at sælge mobiltjenester i eget navn og med egen mobil kerneinfrastruktur.

Med Telenor som leverandør, kan du koncentrere dig om dine kernekompetencer, dvs. drift og vedligeholdelse af kerneplatformen, mobile services, fakturering og kundepleje. Vi koncentrerer os om at levere adgang til et veludbygget mobilnetværk.

Telenors mobilnetværk - hjørnestenen i vores MVNO-produkt

Vores radionetværk har allerede en meget omfattende dækning, men på trods af det, arbejder vi fokuseret på at udbygge dækningen.

Vores netværksudbygning styres af to grundlæggende krav - tilgængelighed og dækning.

Vores mål er:

  • Vores kunder skal altid have maksimal tilgængelighed
  • Bedste indendørs dækning i de store og mellemstore byer.
  • Vi arbejder konstant på at øge kapaciteten i de områder, hvor vi har mange kunder.

Med en MVNO SIP aftale får du fuld kontrol over, hvordan kald skal håndteres. Det giver dig mulighed for at tilbyde dine kunder innovative produkter, som for eksempel unified communication løsninger og konvergens produkter.
MVNO SIP produktet giver dig adgang til Telenors mobile netværk, hvormed du kan opbygge dit eget virtuelle mobile netværk.
Alle kald til og fra en mobiltelefon, som er tilknyttet MVNO SIP produktet, vil blive overført til din egen softswitch via SIP. På den måde kan du integrere mobil- og fastnetservices, og dermed få to netværk til at smelte sammen.

Krav til dig som MVNO SIP operatør

Du skal have teknisk viden omkring softswitch og SIP, og det er nødvendigt, at du har en softswitch for at realisere løsningen.

Det er desuden en stor fordel, hvis du i forvejen har en kundedatabase og erfaring med salg og markedsføring.

Ligeledes er veludviklede systemer til administration af kunder og regninger af afgørende betydning for din succes som teleudbyder.

Fordele ved en MVNO SIP aftale

  • Adgang til Telenor Wholesales services, der dækker alle slutbrugeres behov.
  • Kaldskontrol over mobilkald, du får derfor mulighed for at udvikle egne produkter.
  • Mulighed for at sammensætte egne produkt er – herunder forbrugs- og bredbåndspakker.
  • Adgang til et opgraderet netværk der understøtter nye teknologier.
  • En fast kontaktperson der kan rådgive og vejlede – såvel i implementeringsfasen, som i den efterfølgende drifts- og udviklingsfase.
  • Stor fleksibilitet.

4T Mobile Payments

For at stimulere mobil betalinger endnu mere har Telenor, sammen med de øvrige danske mobilselskaber stiftet et joint venture, som skal gøre det endnu mere attraktivt at udbyde tjenester med mobil betaling.

Dette selskab - 4T Mobile Payments – har udviklingen af mobil betalinger som fokusområde, uanset om det er betaling for fysiske varer i detailhandlen, digitale varer på mobilen, online handel eller SMS donationer.

4T Mobile Payments står for driften af mobile betalingsløsninger og har desuden kundeforholdet med alle udbydere/handlende.

Gå til 4T's hjemmeside

Wholesale salgsrådgivning

22 19 99 55

 

Ring til os og få en snak om en mulig wholesale aftale 

Wholesale Kundeservice

72 12 90 60

 

Vi er klar til at hjælpe dig med support og fejlretning af dit produkt

1

Mobil/MVNO SIP

Hvis du vil have hjælp til Mobil/MVNO SIP
Mandag - Fredag: kl. 08:00 - 16:00
2

Nummerportering

Har du spørgsmål angående nummerportering
Mandag - Torsdag: kl. 09:00 - 16:00
Fredag: kl. 09:00 - 15:30
3

Servicedesk

Systemadgange herunder nulstilling af Password
Mandag - Torsdag: kl. 07:30 - 16:00
Fredag: kl. 07:30 - 15:30

Download aftale for det danske Telenor netværk

Direct Wholesale Roaming Access Agreement