Reparation af din mobil

Før du indleverer din mobil til reparation, anbefaler vi, at du går nedenstående liste med løsningsforslag igennem. Måske kan du hurtigt selv løse problemet. Vær opmærksom på at fejl eller skader ifm. brug af uoriginale reservedele ikke er reklamationsberettiget. Hvis en reparation ikke er udført korrekt, og i et antistatisk miljø, kan det medfører følgeskader eller funktionsfejl.

  • Måske er det bare din oplader, der ikke virker? Prøv at tilslutte en anden oplader til mobilen. 
  • Prøv med et andet batteri, hvis det er muligt. Hvis batteriet er helt tomt, kan der gå op til en time, før man kan se, at mobilen lader.
  • Hvis batteriet kan tages ud af din mobil, så tag det ud og sæt det i igen. Prøv at tænde mobilen igen.
  • Hvis det er muligt, så prøv med et andet batteri. Hvis batteriet er helt tomt, kan der gå op til 1 time, før man kan se, at mobilen lader. 
  • Sluk og tænd mobilen
  • Prøv at sætte et andet simkort i
  • Tjek vores driftstatus
  • Har du fået tyverispærret din mobil, men fundet den igen? Kontakt politiet og få den genåbnet. 
  • Slet indhold, så der bliver mere plads. Brug evt. Onedrive til at gemme dine billeder og film.
  • Opdater alle dine apps og din software.
  • Du kan prøve at gendanne mobilens fabriksindstillinger, og se om fejlen er løst INDEN du installerer din backup. Det er meget vigtigt, at du tager backup først, da du ellers kan miste al din data. 
  • Skru ned for lyset i displayet,
  • Slå evt. GPS, bluetooth, apps, wifi og spil fra. Nogle apps henter og sender data, selv om du ikke bruger dem. Hvis problemet ikke kan lokaliseres, så prøv følgende:

    1. Du kan prøve at gendanne mobilens fabrikindstillinger, og se om fejlen er løst INDEN du installerer din backup. Det er meget vigtigt, at du tager backup først, da du ellers kan miste al din data.
    2. Opdater telefonens software, hvis der findes en ny. 

Flere af fejlene kan skyldes, at dit hukommelseskort er gået i stykker. Prøv at skifte det, hvis det er muligt. 

Indlever din mobil til reparation

Kan du ikke selv løse problemet, afleverer du bare din mobil i en Telenor-butik. Personalet i butikken sørger for at sende den sikkert og hurtigt til reparation. Vi kontakter dig, så snart din mobil er tilbage fra reparation og er klar til afhentning. Du kan sagtens låne en telefon, mens din egen er til reparation, hvis du indleverer den i en butik. Find nærmeste butik her.

Du kan også sende din mobil med posten. Det gør du ved at oprette en sag hos vores partner Care1. Her kan du ogå printe en gratis fragtlabel til forsendelse. 

 

Hvad sker der så?

Når ordren er oprettet, får du en sms og en e-mail med dit reparationsnummer. Hvis reparationen ikke er omfattet af reklamationsretten, får du også en e-mail med et pristilbud. Betaling skal ske, inden reparationen påbegyndes. I nogle tilfælde kan du blive bedt om kopi af din kvittering. Care1 tjekker også, om din enhed er omfattet af Skærmskift mv. De kontakter dig, hvis der bliver behov for det.


Kontaktinfo på Care1

Tlf.: 74 63 10 18  
Alle hverdage 10-12 og 13-15
E-mail: info@care1.dk

 

90% af alle mobiler er retur efter to uger

Da alle skader er forskellige og ofte kræver en erfaren reparatør, kan personalet i butikken desværre ikke vurdere, hvor lang tid reparationen af netop din mobil vil tage. Men langt de fleste mobiler er repareret inden for to uger.

Hjalp denne side dig?

Tak, fordi du giver os besked om det.

Vi vil sætte stor pris på, hvis du vil fortælle os hvorfor, artiklen ikke hjalp dig.

Tak for din feedback.

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice

- Vi er klar mandag til fredag 8-20.