Problemer med at modtage eller sende mms

Måske er du kommet til at ændre dine mms-indstillinger? Følg nedenstående vejledninger, så er du sikker på at have den korrekte opsætning.

Slå mms til
Vælg "Indstillinger" > "Beskeder". Her kan du slå "Mms-besked" til eller fra.

Ret dine mms-indstillinger
Vælg "Indstillinger" > "Generelt" > "Mobil" > "Mobildata netværk" I sektionen "MMS" skal der stå følgende:

  • I feltet APN skrives telenor (små bogstaver)
  • Feltet Brugernavn skal være tomt
  • Feltet Adgangskode skal være tomt
  • I feltet MMSC skal der stå http://mms.telenor.dk
  • I feltet MMS-proxy skal der stå 212.088.064.008:8080
  • Sluk og tænd mobilen

Hvis du ikke kan sende mms’er 

  • Genstart mobilen. Når du genstarter mobilen vil den automatisk rette eventuelle fejl og søge efter nye softwareopdateringer. Er der en softwareopdatering klar, så anbefaler vi, at du henter den.
  • Er du inden for datadækning? Det kræver internetforbindelse at sende og modtage mms’er. 
    Tjek dækningskort
  • Kan du sende en mms til dig selv? Modtager du din egen mms, ligger problemet sandsynligvis i modtagerens mobilopsætning.
  • Er din mobil lige blevet genåbnet efter spærring, kan der gå et stykke tid, før du kan sende/modtage mms'er som normalt.

Hvis du ikke modtager mms’er på mobilen

  • Tjek, at din mobil er sat op til at kunne modtage mms’er
  • Din mobil har været uden for datadækning, da mms'en blev sendt til dig
  • Din mobil har ikke plads til at modtage en mms. Slet evt. billeder, apps eller andet indhold, der fylder op på mobilen
  • Du har været i udlandet, og data-roaming var slået fra på din mobil, da mms'en blev afsendt

Hjalp denne side dig?

Tak, fordi du giver os besked om det.

Vi vil sætte stor pris på, hvis du vil fortælle os hvorfor, artiklen ikke hjalp dig.

Tak for din feedback.

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice

- Vi er klar mandag til fredag 8-20.