Køb på telenor.dk

Køb på telenor.dk

Telenor.dk er en e-mærket webshop, og vi gør alt for at give dig en god oplevelse, uden at sætte din købssikkerhed og rettigheder over styr.


Oplever du problemer med dit køb, eller har du spørgsmål om køb, levering, betaling eller andet, så kan du ringe til os på tlf. 72 100 100.

Før købet

Forudsætning for at handle i Telenors Webshop
Du skal være fyldt 18 år for at oprette et abonnement. Har du hemmelig adresse, kan vi desværre ikke tilbyde dig at handle igennem Telenors Webshop, du kan selvfølgelig altid handle i en af vores mange butikker i stedet.

Aftaleindgåelse
Dit køb i Telenors Webshop er på dansk og samtidigt underlagt almindelig dansk lovgivning, herunder lovbekendtgørelse nr. 886 om visse forbrugeraftaler (dørsalg m.v., fjernsalg og løbende tjenesteydelser) af 23. december 1987 som ændret ved lov nr. 262 af 6. juni 1993 og lov nr. 1098 af 21. december 1994 - i daglig tale blot kaldt Forbrugeraftaleloven.

Originalemballage
Da originalemballagen i nogle tilfælde udgør en væsentlig del af varens værdi kan det betyde, at varen ikke kan anses for returneret i væsentlig samme stand og mængde hvis emballagen ikke følger med. Husk derfor altid så vidt muligt, at gemme emballagen til du er sikker på, at du vil beholde varen.

Simlås
Når du køber en telefon hos Telenor, er den ikke SIM-låst. Har du en gammel telefon fra Telenor, der er SIM-låst, kan Kundeservice hjælpe dig med at låse telefonen op. Er din telefon købt hos et andet teleselskab, skal du henvende dig der for at få den låst op.

Hemmelig adresse
Vi leverer kun til din folkeregisteradresse. Har du en hemmelig adresse, kan du ikke bestille på telenor.dk. Du kan handle i din nærmeste Telenor butik.

Find din nærmeste Telenor butik

Allerede kunde
Har du et mobilabonnement hos Telenor eller hos det tidligere Sonofon, har du mulighed for at købe en ny mobiltelefon i Telenors Webshop.

Du er berettiget hertil, når der er gået minimum 6 mdr. siden du sidst købte en mobiltelefon hos Telenor eller Sonofon. Hvis du har Selvhenter, taletid eller et mobilabonnement hos det tidligere Sonofon, skal du skifte til et af Telenors nye mobilabonnementer, hvis du ønsker at købe en ny mobil.

Har du Mobil sekund Kombi eller Mobil minut Kombi (mobilabonnementer fra det tidligere Cybercity), har du ikke mulighed for at købe en ny mobil.

Din sikkerhed, når du handler på nettet
e-mærket er den danske mærkningsordning for tryg og etisk forsvarlig færden og handel på internettet.

e-mærket er din garanti for, at:

  • Du aldrig modtager SPAM fra denne hjemmeside
  • Du nemt kan få at vide, hvad dine personoplysninger bliver brugt til
  • Du kun får nyhedsbreve eller elektronisk reklame, når du udtrykkeligt har sagt ja
  • Du ved køb udtrykkeligt bliver gjort opmærksom på betingelserne for handlen
    Fortrydelses- og reklamationsret fremgår af den elektroniske ordrebekræftelse
  • Du kan deltage i eventuelle konkurrencer uden at forpligte dig til andet (tilmelding til nyhedsbreve, accept af reklamer etc.)
  • Det tydeligt fremgår, hvilken virksomhed du handler med
  • Du ikke kan forudbetale med konto-til-konto, check eller giro (hvor du selv hæfter for det betalte beløb i tilfælde af, at varen ikke bliver leveret)
    e-mærket betyder også, at Telenor overholder:

Markedsføringsloven

  • E-handelsloven
  • Forbrugeraftaleloven
  • Persondataloven
  • Købeloven
  • Særlige branchelove og –regler

Alle priser i Telenors Webshop er opgivet i danske kroner og er inkl. 25% moms.

Oprettelsesgebyr
Hvis du har købt en mobiltelefon, vil du blive opkrævet et oprettelsesgebyr ved købet. Oprettelsesgebyret er ifølge gældende prisliste.

Betalingskort
I Telenors Webshop kan du betale med Dankort, Visa/Dankort, EuroCard, MasterCard, Diners, Maestro, Visa Electron, JBC og eDankort. Beløbet trækkes først fra kontoen, når varen er sendt af sted fra vores lager. Beløbet er automatisk med på det næste kontoudtog fra kortudstederen.

Gebyr til Betalingsservice
Du kan tilmelde dig Betalingsservice i forbindelse med aftaleindgåelse eller via din bank. Du skal betale din regning via girokort, indtil betalingen fremgår af din betalingsoversigt. Betalingsservice koster 9,75 kr.

Køb via regning
Har du et Telenor mobilabonnement, og modtager du telefonregning fra Telenor (dvs. ikke taletid og Selvhenter), har du mulighed for at betale dine indkøb i Telenors Webshop over din Telenor telefonregning.

Er du privat kunde, kan du maksimalt betale indkøb over din telefonregning for kr. 3.500 pr. måned.

Du kan ikke betale dine indkøb over din telefonregning, hvis du har kreditmaksimum på dit abonnement, er tilmeldt forbrugskontrol, eller hvis dit abonnement er spærret for udgående opkald som følge af misligholdelse.

Du kan betale med disse kredit- og betalingskort:

Visacard, Dankort, Eurocard, MasterCard og Dinersclub

visacard dankort eurocard mastercard dinersclub

Visa Dankort Eurocard master Diners
Betingelserne er de samme, som når du ellers anvender disse kort. Beløbet trækkes først fra din konto, når varen er afsendt fra vores lager. Betaler du med Mastercard/Eurocard, kommer beløbet automatisk med på dit næste kontoudtog fra kortudstederen - på nøjagtig samme måde, som når du ellers anvender kortet.

Ekstra sikkerhed
Denne butik anvender DIBS (Dansk Internet Betalings System). Betalingen med betalingskort i Telenor Webshop er derfor sikker og godkendt af PBS.

Du kan handle trygt og sikkert på Telenor.dk
Vi bestræber os på at give dig den mest sikre købs-oplevelse i Telenors Webshop. Derfor arbejder vi sammen med Dansk Internet Betalings System (DIBS), der er Skandinaviens største udbyder af online betalingsløsninger, og er certificerede af banker og kortindløsere til at håndtere betalingstransaktioner på højeste sikkerhedsniveau. Telenor er én af 5000 kunder i 17 lande, der dagligt benytter DIBS.

Hvordan sikrer vi vores kunder
Idet vi benytter DIBS til at gennemføre betalinger for vores kunder, har vi ikke adgang til dine kreditkortoplysninger. DIBS er PCI-certificeret (Payment Card Industry), som er et program, der har til formål at øge datasikkerheden hos leverandører af betalingsløsninger. PCI-godkendelsen opnås, efter at en certificeret it-revisor har kontrolleret og godkendt såvel den interne som den eksterne sikkerhed på grundlag af en omfattende tjekliste. Tjeklisten omfatter mere end 200 punkter og berører alle aspekter af it-sikkerheden ud fra seks hovedgrupper:

  • Generel netværkssikkerhed.
  • Beskyttelse af kortinformationer.
  • Systemsikkerhed.
  • Adgangskontrol.
  • Kontinuerlig overvågning og test af netværk.
  • Sikkerhedspolitik.

Ud over PCI-certificeringen, har DIBS fokuseret på sikre betalingsløsninger, som også har til formål at beskytte forbrugernes betalinger, f.eks. 3D-Secure-programmet og egenudviklede sikkerhedsmoduler som f.eks. Antifraud og Defender:

Autorisation med 3D-Secure
3D-Secure-teknologien er udviklet af VISA og MasterCard og har til formål at identificere kortindehaveren ved køb online. Identificeringsprocessen er lig den, som anvendes ved hævning i bankautomater, og som bygger på brug af en personlig kode / et personligt kodeord i forbindelse med købet. Med denne teknik får sælgeren en betalingsgaranti, og kortindehaveren kan være sikker på, at vedkommendes kort ikke udnyttes af uvedkommende.

Antifraud og DIBS Defender
S Defender er en egenudviklet beskyttelse mod bedrageri. Tjenesten bidrager automatisk til at reducere antallet af bedragerier, gennem en analyse af købsadfærden. Analysen bygges op af et ubegrænset regelsæt, som tilpasses præcist til kundens behov. Tjenesten tager også hensyn til andre kunders købsadfærd.

Når du køber varer i Telenor Webshop, vil du, når din ordre er registreret, få en ordrebekræftelse på din skærm og på e-mail. Din ordre er gældende i 14 dage hvorefter vi tager forbehold for ændringer i priser og abonnementsbetingelser.

Taber du din ordrebekræftelse og har du den ikke mere på din e-mail kan vi sende dig en ny med posten.

Du betaler ikke for fragt, så det koster dig 0 kr., at få leveret din mobil. Vi leverer i Danmark, undtaget Grønland og Færøerne. Vi leverer kun til din folkeregisteradresse. Dette er for din sikkerhed, således at andre ikke kan bestille abonnementer og varer i dit navn.

Ekspeditionstid
Der går mellem 2-4 hverdage, til du modtager din mobil. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Overflytning af nummer
Hvis du ønsker at beholde dit nuværende nummer, kan du få det overført fra dit nuværende teleselskab, hvis du ikke er i bindingsperiode. Den typiske opsigelsesperiode varer 1-6 uger afhængig af, hvilket teleselskab du er hos i dag.

Det er vigtigt, at du ikke selv opsiger dit abonnement hos dit nuværende teleselskab. Det gør vi for dig.

Ordrebekræftelse og vilkår
Når du har købt en vare i Telenors Webshop, modtager du en ordrebekræftelse på din skærm og pr. e-mail.

Vi anbefaler, at du gemmer ordrebekræftelsen, da den skal fremvises ved eventuel ombytning, fortrydelse eller reklamation for dit køb.

Mister du din ordrebekræftelse, kan du få tilsendt et nyt eksemplar ved at kontakte Telenors Kundeservice.

Kontakt Kundeservice

Din ordre er gældende i 14 dage, hvorefter vi tager forbehold for ændringer i priser og abonnementsbetingelser.

Følg pakken hos Post Danmark
Når varen er ekspederet hos Telenor, bliver den leveret til din adresse af Post Danmark. Brug forsendelsesnummeret til at følge pakken på Post Danmarks hjemmeside.

Forsendelsesnummeret bliver sendt til dig pr. mail, når pakken er sendt af sted fra vores lagerhotel (Brightpoint Denmark).

 

Du skal være fyldt 18 år for at oprette et abonnement. Når du har valgt abonnement, bliver du bedt om at indtaste cpr-nummer og navn.

SIM-kort og telefon bliver sendt til din folkeregisteradresse. Oprettelsesgebyr for abonnementet bliver opkrævet sammen med din første regning.

Sådan handler du hos os
For at foretage et køb i Telenors Webshop skal du igennem 5 trin:

  • Find den eller de varer, du ønsker, og tryk køb
  • Indtast dine personlige oplysninger
  • Godkend vores forretningsbetingelser
  • Vælg betalingsmåde
  • Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet
    Har du indtastet forkerte oplysninger undervejs i din bestilling, vil du på kvitteringsiden kunne tilrette dine indtastninger, inden købet afsluttes.

Ønsker du at beholde dit nuværende nummer?
Køber du en telefon med abonnement, hvor dit eksisterende nummer skal overflyttes fra Telenor taletid, Selvhenter eller fra et andet teleselskab, eller er du erhvervskunde, sender vi dig en kontrakt, som du skal udfylde og returnere. Herefter bliver abonnementet oprettet, og efterfølgende sender vi telefonen til dig.

Abonnementer, der bestilles uden nummerflytning, bliver oprettet med et nyt nummer.

Læs mere om nummerflytning

Hvis telefonen ikke er på lager?
Hvis den telefon du ønsker står som 'ikke på lager' behøver du ikke fortvivle – der er nemlig en god sandsynlighed for vi får den igen. Telenor Webshop ønsker blot ikke at sælge varer, vi foreløbig ikke har flere af.

Det betyder også, at du næsten kan være sikker på, at de varer du kan bestille er på lager. Vi reserverer nemlig varen til netop din ordre, og selvom den så senere står som 'ikke på lager', betyder det blot, at vi nu foreløbig ikke kan reservere flere. Det er for at være sikker på, at de kunder får, som har bestilt. At en vare er 'ikke på lager' betyder heller ikke at den ikke kan findes i vores almindelige butikker.

Du er altid velkommen til at kontakte nærmeste forhandler.

Telenors Webshop blev etableret den 15. februar 2000 og er juridisk placeret under:

Telenor partner A/S
Skelagervej 9
9000 Aalborg
Tlf. 7212 1212
CVR.nr. 18 64 26 70

Telenor partner A/S er ejet af:

Telenor Danmark Holding A/S
Frederikskaj
DK - 1780 København V
CVR nr. 14 72 43 46

Bemærk, uanset juridisk tilhørsforhold så går alle selskaber oftest under kaldenavnet Telenor.

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice - Vi er klar mandag til lørdag 7-23.

Efter købet

Du har 14 dages fortrydelsesret på de varer du køber i Telenor Webshop gældende fra den dag, du modtager det købte.
Fortrydelsen er betinget af, at du returnerer varen i væsentlig samme stand og mængde som du modtog den.

For at muliggøre en hurtig ekspeditionstid bedes du oplyse dit ordrenummer.

For så vidt angår fortrydelse af abonnement, har du 14 dage, fra den dag SIM-kortet modtages. SIM-kortet skal returneres til os ved fortrydelse. Bemærk, at du selv dækker omkostninger til returforsendelse.

Såfremt du fortryder dit køb før modtagelse af varen, kan du undlade at hente den på posthuset. Vælger du ikke at afhente varen er det til stor hjælp, hvis du meddeler dette til os telefonisk eller per e-mail.

Købesummen for det returnerede kan indsættes på din konto eller fremsendes på check. Såfremt du ønsker pengene sat ind på din konto, bedes du kontakte os.

Returvarer skal sendes til:Telenor Mobile

C/O Ingram Micro Mobility
Vevgatan 18
50464 Borås
Sverige

Du har 24 måneders reklamationsret på alle produkter der er købt igennem Telenors Webshop. Reklamationsretten er gældende fra den dag du modtager det købte. Hvis varen bliver beskadiget som følge af hærværk, misbrug, væske eller lignende bortfalder reklamationsretten.

Som udgangspunkt forsøger vi at reparere varen hurtigst muligt. Såfremt varen ikke kan repareres, ombyttes den.

Når der er tale om en reklamation, skal du naturligvis ikke selv betale for at sende varen retur til os. Hvis du kontakter os sender vi dig en pakkelabel, som du blot sætter på pakken. Du kan også sende pakken som "Modtager betaler", men du vil i første omgang blive opkrævet fragten som du senere vil få refunderet af os.

Du bedes sende den defekte vare til:

Telenor
Rødbyvej 2
4930 Maribo
Att. Telenors webshop

Husk at udfylde og vedlægge denne returseddel

Vi vil kontakte dig, efter vi har haft mulighed for at gennemgå varen, som regel inden for få dage. For at muliggøre en hurtig ekspeditionstid bedes du oplyse dit ordrenummer.

Læs mere om reparation af din mobil.
Læs mere om Reklamation.

Returforsendelse
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Telenor betaler udgiften til returforsendelse ved reklamation og reparation. Du kan enten sende varen retur som "modtager betaler", hvor vi efterfølgende refunderer dit udlæg. Du kan også kontakte os og få tilsendt et pakkelabel, hvor Telenor betaler ved modtagelsen af varen. Husk at vedlægge en kopi af fakturaen.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Kontakt Kundeservice

Skal din vare repareres, kan du aflevere varen i din lokale Telenor butik (som også kan hjælpe dig med en lånetelefon) eller sende varen ind til Telenors Webshop:

Telenor
Rødbyvej 2
4930 Maribo
Att. Telenor Webshop

Læs mere om reparation af din mobiltelefon

Returforsendelse
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Telenor betaler udgiften til returforsendelse ved reklamation og reparation. Du kan enten sende varen retur som "modtager betaler", hvor vi efterfølgende refunderer dit udlæg. Du kan også kontakte os og få tilsendt et pakkelabel, hvor Telenor betaler ved modtagelsen af varen. Husk at vedlægge en kopi af fakturaen.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Kontakt Kundeservice

Husk backup af indhold
Vær opmærksom på, at alle dine data i mobiltelefonen kan gå tabt i forbindelse med reklamation eller reparation. Vi anbefaler derfor, at du laver en backup, inden du indleverer telefonen.

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice - Vi er klar mandag til lørdag 7-23.