Brug for hjælp? Ring til os på 72 100 100

Lav hastighed på din iPad

Er din trådløse forbindelse pludselig langsommere end normalt, kan du som regel få hastigheden op igen ved at genstarte din tablet. Er din iPad på nettet via bredbånd fra Telenor, så tjek om din router ved en fejl er blevet slukket, og at alle ledninger sidder korrekt i routeren.

Har du i stedet Mobilt Bredbånd, falder din internethastighed, hvis du har opbrugt din månedlige datamængde. Hastigheden vil også falde, hvis fx træer eller huse blokerer signalet, eller du befinder dig langt fra en af vores master.

Hvad kan blokere dit signal

Bakker og træer: Står du i en lavning, eller er du omgivet af bakker eller træer, kan netværkssignalet have svært ved at nå din mobil.

Vejr og vind: Mobilsignalet bliver påvirket af årstiden. Den bedste mobilsignaldag er faktisk en frostklar vinterdag. Mens våde blade, regn og sne vil dæmpe signalet.

Bebyggelse: Er der en stor betonbygning mellem dig og nærmeste sendemast, sænker murene signalstyrken. Og er du inden i en bygning med tykke mure, kan du også opleve dårligere signal.

Mange i samme område: Er der mange, der bruger Telenors mobile netværk samtidig, kan din hastighed blive lavere.

Det kan du selv gøre, hvis du oplever lav hastighed

  • Sluk din iPad. Tænd den igen og lad den starte op
  • Opdater din tablet til nyeste software
  • Tjek vores driftstatus 
  • Tjek vores dækningskort 
  • Prøv at nulstille dine netværksindstillinger. 
    Vælg: Indstillinger > Generelt > Nulstil > Nulstil netværksindstillinger > Genstart din iPad.
Hjalp denne side dig?
Tak for din feedback