Brug for hjælp? Ring til os på 72 100 100

Problemer med at komme online

Har du installeret din router korrekt og ikke før haft problemer med at komme online, kan du normalt løse problemet hurtigt ved at gå følgende punkter igennem:

  • Har du sat netværkskablet i din computer? (kun hvis du ikke har Wi-Fi)
  • Er din router tændt og sidder alle kabler korrekt?
  • Genstart din router. Lad den være slukket i 20 sekunder, tænd igen og vent nu ca. 10 minutter
  • Er du stadig ikke online - genstart din computer

Tjek driftsinformation

Kan du stadig ikke komme online?

1. Tjek om DSL/Internet-lampen lyser
Når DSL-lampen lyser grøn konstant, betyder det, at der er forbindelse til bredbåndscentralen. Blinker den, betyder det normalt, at routeren enten er ved at oprette forbindelse til centralen, fordi du lige har tændt den – eller fordi routeren er ved at blive opdateret.

Lyser DSL-lampen slet ikke, kan du tjekke:

  • Om kablet fra bredbåndsstikket sidder direkte i DSL-stikket i din router
  • Om kablet mellem bredbåndsstikket og routeren er mere end tre meter langt
  • Om du har brugt det kabel, du fik leveret sammen med din router? Bruger du et andet, kan du skade dit udstyr

Lyser DSL-lampen stadig ikke, eller lyser den rødt, anbefaler vi, at du ringer til Kundeservice på 72 100 100 – vi sidder klar til at hjælpe dig døgnet rundt.

2. Tjek om LAN/Ethernet-lampen lyser
Er LAN/Ethernet-lampen slukket, er kablet mellem computer og router ikke forbundet rigtigt.

Det stik, du skal bruge i routeren, hedder typisk LAN eller Ethernet. Er der flere Lan/Ethernet-indgange, kan du sætte stikket i en af dem – de virker allesammen.

Oplever du problemer med dit trådløse netværk (Wi-Fi)

Hjalp denne side dig?
Tak for din feedback