Brug for hjælp? Tjek Mit Telenor eller kontakt os

Problemer med at komme online

Har du installeret din router korrekt og ikke før haft problemer med at komme online, kan du normalt løse problemet hurtigt ved at gå følgende punkter igennem:

  • Har du sat netværkskablet i din computer? (kun hvis du ikke er på trådløst netværk)
  • Er din router tændt og sidder alle kabler korrekt?
  • Genstart din router. Lad den være slukket i 20 sekunder, tænd igen og vent nu ca. 10 minutter
  • Tjek driftsinformation
  • Er du stadig ikke online - genstart din computer

Kan du stadig ikke komme online?

1. Tjek om power-, Downstream-, Upstream- og internet-lamperne lyser

Lyser lamperne slet ikke, kan du tjekke:

    • Om kablet mellem kabel tv-stikket og routeren sidder korrekt
    • Om routeren er tilsluttet kabel tv-hovedstikket
    • Om du har brugt det kabel, der fulgte med din router? Bruger du et andet, kan du skade dit udstyr

Lyser lamperne stadig ikke, skal du kontakte os.

2. Tjek om Eth-lampen lyser
Er LAN/Ethernet-lampen slukket, er kablet mellem computer og router ikke forbundet korrekt.

Det stik, du skal bruge i routeren, hedder typisk LAN eller Ethernet. Er der flere Lan/Ethernet-indgange, kan du sætte stikket i en af dem – de virker allesammen.

Oplever du problemer med dit trådløse netværk?

Hjalp denne side dig?
Tak for hjælpen med at gøre siden bedre