Brug for hjælp? Tjek Mit Telenor eller kontakt os

Problemer med at komme online

Har du installeret din router korrekt og ikke før haft problemer med at komme online, kan du normalt løse problemet hurtigt ved at gå følgende punkter igennem:

  • Har du sat netværkskablet i din computer? (kun hvis du ikke er på trådløst netværk)
  • Er din router tændt og sidder alle kabler korrekt?
  • Genstart din router. Lad den være slukket i 20 sekunder, tænd igen og vent nu ca. 10 minutter
  • Tjek driftsinformation
  • Er du stadig ikke online - genstart din computer

Kan du stadig ikke komme online?

1. Tjek om Broadband/Internet-lampen lyser

Lyser internet-lampen ikke, er der endnu ikke forbindelse til internettet.

  • Internet-lampen skal lyse eller blinke grøn, før internetforbindelsen er etableret.
  • Lyser internet-lampen rød, har routeren ikke internetforbindelse endnu. Det er en normal del af opstarten på routeren, men lampen bør skifte til grøn efter få minutter.
  • Lyser Broadband- eller Internet-lampen stadig ikke, eller lyser den rødt i mere end 15 min., skal du kontakte os.

2. Tjek om LAN/Ethernet-lampen lyser

  • Er Ethernet-lampen slukket, er kablet mellem computer og router ikke forbundet rigtigt.
  • Det stik, du skal bruge i routeren, hedder typisk LAN eller Ethernet. Er der flere LAN/Ethernet-indgange, kan du sætte stikket i en af dem – de virker allesammen.
Hjalp denne side dig?
Tak for hjælpen med at gøre siden bedre