Brug for hjælp? Ring til os på 72 120 000

Telenor Mobilt Omstillingsbord (T-MOB)

Telenor Mobilt Omstillingsbord er et enkelt og fleksibelt alternativ til det traditionelle, fysiske omstillingsbord. I får større frihed til at lade ansvaret for omstillingen gå på skift, da der ikke skal installeres noget på den enkelte brugers pc. Brugerne logger ind til Telenor Mobilt Omstillingsbord via RenMobil Selvbetjening eller direkte fra adressen tmob.telenor.dk for at komme i gang.

På den måde er omstillingen ikke længere bundet til en enkelt telefon, men kan klares af enhver medarbejder i virksomheden. Det er en fordel, hvis I oplever ekstra mange indgående opkald på bestemte tidspunkter af døgnet. Eller hvis I ikke har ansat en fast receptionist.

  • Lad flere medarbejdere klare omstillingen
  • Undgå kø på telefonerne
  • Få et overblik over optagede medarbejdere
  • Nemt og enkelt system

For at bruge Telenor Mobilt Omstillingsbord, skal I som virksomhed have Lokalnummerplan, Gruppesøgeplan, Statusplan og internetadgang.

De enkelte brugere skal abonnere på Statusplan og Omstilling.

Webbaseret omstillingsbord

Telenor Mobilt Omstillingsbord er en 100% webbaseret applikation, og kræver derfor ikke nogen form for installation af software på jeres pc'er.

Det virker både på PC og MAC.

Du kan betjene Telenor Mobilt Omstillingsbord hvor som helst og når som helst. Du skal bare have din PC, mobiltelefon og en internetadgang.

Alle typer mobiltelefoner kan anvendes sammen med Telenor Mobilt Omstillingsbord, og der kræves ikke kabel mellem mobiltelefonen og PC’en for at få Telenor Mobilt Omstillingsbord til at virke.

Telenor Mobilt Omstillingsbord kan anvendes med følgende WEB Browsere:

  • Internet Explorer
  • Firefox
  • Google Chrome
  • Safari
  • Opera

Log ind

Der er 3 simple skridt for at logge ind i Telenor Mobilt Omstillingsbord:

  1. Du indtaster URL’en tmob.telenor.dk i din web browser. Herefter vil du blive bedt om at indtaste dit Brugernavn og din Adgangskode. Såfremt alle virksomhedens licenser allerede er i brug kan du ikke logge ind. Der fremkommer en fejlbesked, som fortæller dig, at alle licenser er i brug. Du kan først logge ind, når en anden bruger har logget ud.
  2. Vælg nummer at logge ind med. Dit eget nummer står altid som default nummer, når du logger ind, men har du fx. glemt din mobiltelefon der hjemme, har du mulighed for at logge ind med et andet nummer. De numre, du har mulighed for at vælge imellem, vil være tilgængelige i en drop down liste.
  3. Vælg de hovednumre du ønsker at logge ind på. Du får kun vist de hovednumre, som du er medlem på. Er der andre hovednumre, som du ønsker at kunne logge ind på, skal du først oprettes som medlem på disse numre. Dette gøres via RenMobil Selvbetjening.

Priser

Læs om priser og vilkår for RenMobil produkterne under Priser og Vilkår Tillægsprodukter og services

Priser og vilkår - RenMobil tillægsprodukter

Brugermanual

Kom godt i gang med Telenor Mobilt Omstillingsbord. Hent brugermanualen herunder

Telenor Mobilt Omstillingsbord - brugermanual (PDF)

Spørgsmål og svar

+-
Hvad med sikkerheden når det er webbaseret?

Når du logger på Telenor Mobilt Omstillingsbord via internettet, er alle informationerne krypteret. Telenor anvender samme sikkerhedskryptering, som bankerne anvender i deres netbank løsninger.

+-
Kræver det licens?

For at kunne anvende Telenor Mobilt Omstillingsbord er der påkrævet licens. Licenserne er fleksible ”flydende” licenser på virksomhedsniveau. Det vil sige, at licenserne ikke er låst til en bestemt bruger eller PC. Licensen er kun ”aktiv”, når en bruger er logget ind i Telenor Mobilt Omstillingsbord. Når brugeren logger ud, er licensen tilgængelig for andre brugere at Telenor Mobilt Omstillingsbord.

Administration af licenser håndteres udelukkende via Multiplan Selvbetjening. Det er derfor en forudsætning, at virksomheden har mindst én administrator på Multiplan Selvbetjening.

+-
Hvad, hvis der er behov for flere licenser?

Hvis du er administrator, kan du tilkøbe ekstra licenser til Telenor Mobilt Omstillingsbord via Multiplan Selvbetjening:

Tilkøb licenser via Multiplan Selvbetjening

+-
Fakturering af licenser

Fakturering af licenser til Telenor Mobilt Omstillingsbord foretages på et af virksomheden valgt Gruppesøgeplan hovednummer.

+-
Hvordan behandler jeg kald?

Indkommende kald fra de hovednumre, som du betjener vises altid i ”Linie 1”. Foretager du et udgående opkald vises dette også i ”Linie 1”. ”Linie 2” Anvendes kun til udgående opkald, når du har et aktivt opkald på Linie 1 og fx ønsker at foretage en ”Blind” eller ”Præsenteret” omstilling.

I bunden af Telenor Mobilt Omstillingsbord findes et ”Kaldspanel”, som anvendes til at styre alle kaldsfunktoner. Alle knapperne i ”Kaldspanelet” har en genvejsfunktion; F-taster på tastaturet.

+-
Kan jeg oprette flere brugere, som kan anvende Telenor Mobilt Omstillingsbord?

Hvis du er administrator, kan du oprette brugere, der skal have adgang til Telenor Mobilt Omstillingsbord via Multiplan Selvbetjening:

Opret brugere via Multiplan Selvbetjening

+-
Kan jeg se status på de hovednumre, jeg betjener?

Hvis alle medlemmer er optaget, kan du se at indgående kald til hovednummeret bliver sat i kø, og du kan se ventetiden for det kald, som har været i køen i længst tid. Herudover har du også overblik over antallet af aktive medlemmer på de hovednumre, som du betjener.

+-
Kan jeg se alle virksomhedens kontakter?

I fanebladet ”Kontakter” vises telefonbogen med alle kontakter som ligger i virksomhedens lokalnummerplan. I kolonnen "Status" længst til venstre ses et status ikon, der angiver kontaktens tilgængelighed. Grøn for "tilgængelige”, gul for "fravær/møde", rød for "optaget" og grå for "status ukendt".

+-
Hvordan søger jeg en kontakt frem?

I fanebladet ”Kontakter” kan du søge på navn, ord eller tal. Søgeresultater vises i takt med, at du skriver. Der søges på alle felter i fanebladet "Kontakter". Når du har fundet kontakten eller en liste af kontakter, vælger du den ønskede kontakt ved at trykke på denne.

OBS! Vælger du, at søgningen sker, mens du skriver, kan søgetiden i visse tilfælde være lidt længere. Vælg evt. først at starte søgningen, når du har skrevet dit søgekriterium ved, at trykke på Knappen ”søg”.

+-
Kan jeg foretage ændringer i telefonbogen?

I fanebladet ”Kontaktdetaljer” er det muligt at ændre brugeroplysninger som fx e-mail adresse, titel, afdeling, lokation og firma i fanebladet ”Kontakter” (telefonbogen). Ændring af brugernavne skal foretages via Multiplan Selvbetjening.

+-
Kan jeg afsende sms og e-mail?

Du kan sende en sms eller en e-mail til kontakter i kontaktlisten (telefonbogen). I bunden af skærmen vises felter til indtastning af tekst og mulighed for valg af beskedtype.

Det er ikke muligt at afsende sms til numre udenfor virksomhedens Lokalnummerplan.

+-
Kan jeg ændre viderestillinger for mine kolleger?

Det er muligt at ændre viderestillinger (betinget eller ubetinget) for alle dine kolleger, som har et mobilnummer, der er en del af virksomhedens Lokalnummerplan.

+-
Kan jeg se alle de kald jeg har behandlet?

I fanebladet ”Opkaldslisten” i Telenor Mobilt Omstillingsbord findes oplysninger om alle opkald du har foretaget, modtaget og omstillet. Logger du ud af Telenor Mobilt Omstillingsbord nulstilles ”Opkaldslisten”.

+-
Kan jeg se status på de kollegaer, som betjener de samme hovednumre som mig?

I fanebladet ”Medlemmer” vises en liste over de medlemmer, der er aktive på virksomhedens hovednummer. Listen viser en særskilt status på alle hovednumre/køer medlemmerne er logget ind på.

+-
Kan jeg ændre standardindstillingen i Telenor Mobilt Omstillingsbord?

I fanebladet ”Indstillinger” kan du opsætte dine individuelle indstillinger.
Opsætning af:

  • Fanebladet ”Kontakter”
  • Søgemetode i ”Kontakter”
  • Genvejsfunktioner (F-taster). 

Der er også mulighed for at foretage en række generelle indstillinger, som virker for alle brugere. Opsætning af: Skabeloner til beskeder (SMS eller E-mail), Import af kontakter og Outlook integration.

+-
Har Telenor Mobilt Omstillingsbord kalenderintegration?

Der er kalenderintegration i Telenor Mobilt Omstillingsbord. For at kunne anvende funktionen forudsætter det, at virksomheden anvender Microsoft Outlook.

+-
Er der en hjælpefunktion?

I fanebladet ”Hjælp” finder du en hjælpe-fil, som indeholder en beskrivelse af, hvordan de forskellige funktioner i Telenor Mobilt Omstillingsbord virker.

+-
Kan jeg anvende headset samme med Telenor Mobilt Omstillingsbord?

For at give brugeren optimale arbejdsvilkår anbefales det at der anvendes et ledningsheadset eller trådløst headset med rørløfte funktion.

+-
Kan jeg kombinere Telenor Mobilt Omstillingsbord med mine andre RenMobil produkter?

Telenor Mobilt Omstillingsbord kan kombineres med IVRplan, Søgeplan og øvrige RenMobil produkter.

+-
Hvordan opsiger jeg Telenor Mobilt Omstillingsbord?

Overvejer du at opsige jeres Telenor Mobilt Omstillingsbord, så ring til Kundeservice Erhverv på 72 120 000.

Der er 30 dages opsigelsesfrist på Telenor Mobilt Omstillingsbord, og opsigelsen skal være skriftlig.

Hjalp denne side dig?
Tak for din feedback