Brug for hjælp? Ring til os på 72 120 000

2i1 Nummer

Med 2i1 Nummer kan virksomhedens medarbejdere beholde det kendte fastnet nummer som kunder og andre forretningsforbindelser ringer på, og samtidig droppe det dyre fastnetabonnement og fastnet telefonen. Medarbejderne modtager alle opkald på mobilen, både kald til deres fastnet nummer og kald direkte til mobilen.

Det er muligt at opsætte tidsstyring af kald til fastnet nummeret. Eksempelvis kan alle kald til fastnet nummeret viderestilles til mobilen i tidsrummet mellem kl. 8-16, og til Telefonsvareren i tidsrummet mellem kl. 16-8.

Fordelene

Med 2i1 Nummer kan virksomhedens medarbejdere nøjes med en mobiltelefon, som forener fleksibilitet, tilgængelighed og mobilitet.

Med 2i1 Nummer får den enkelte medarbejder mulighed for:

  • Viderestilling af kald fra fastnet nummeret til mobilen.
  • Tidsstyring af viderestillinger fra fastnet nummeret til mobilen
  • Op til to samtidig samtaler i kø på fastnet nummeret og mulighed for at bryde ud af køen.
  • Velkomsthilsen og Kømusik på fastnet nummeret.
  • Med RenMobil Selvbetjening kan administrator oprette og vedligeholde alle funktioner på 2i1 Nummer.

Aktiv og passiv

Det er muligt at være aktiv eller passiv på 2i1 Nummer. Brugere af 2i1 Nummer kan melde sig aktive/passive ved hjælp af Søgeplan-menuen på mobiltelefonen. Hvis du melder dig passiv, modtager du en sms-varsling med teksten: "Advarsel: Der er nu ingen aktive medlemmer på Søgeplan <Hovednummer> Mvh. Telenor". Hvis du er aktiv på 2i1 Nummer, når du slukker din mobiltelefon, skal du være opmærksom på, at du fortsat er aktiv, når du tænder for din mobiltelefon igen.

Som administrator kan du melde andre medlemmer aktive/passive via RenMobil Selvbetjening. Du kan desuden downloade Søgeplan-menuer til de brugere af 2i1 Nummer.

RenMobil Selvbetjening

Spørgsmål og svar

+-
Hvordan fungerer 2i1 Nummer i forhold til andre services?

2i1 Nummer kan kombineres med flere forskellige services

A-nummervisning
2i1 Nummer får et id-nummer via Søgeplan Selvbetjening, så medarbejderen kan se, om et opkald er direkte eller kommer via 2 i! Nummer. A-nummeret bliver efterfulgt af (#) og 2i1 Nummers id-nummer. Direkte opkald vises som A-nummeret.

Banke på
”Banke-på” virker i princippet sammen med 2i1 Nummer. Hvis du har modtaget et kald via 2i1 Nummer og samtid får et privat kald – vil det private kald ”Banke-på”.

Telefonsvarer
Kald til 2i1 Nummer bliver viderestillet til Telefonsvarer i følgende tilfælde:

  1. Uden for åbningstiden for 2i1 Nummers kalender (åbningstiden defineres via RenMobil Selvbetjening)
  2. Der er flere indkommende opkald, end køen tillader.
+-
Hvordan fungerer Telefonsvareren på 2i1 Nummer?

Opkald til 2i1 Nummer bliver viderestillet til den tilknyttede telefonsvarer i følgende tilfælde:

  • Hvis det er uden for 2i1 Nummers åbningstider
  • Hvis der ikke er et aktivt medlem
  • Hvis der er for mange i kø

Både administrator og medlemmet kan aflytte beskeder. Husk, der bliver ikke sendt en sms, når der er beskeder på telefonsvareren. Vi opfordrer til at opsætte videresending af Telefonsvarer beskeder til e-mail. Opsætning af videresending håndteres via RenMobil Selvbetjening.

Sådan indstiller du telefonsvarer til 2i1 Nummer første gang:

  1. Ring til telefonsvarernummeret
  2. Afbryd velkomsthilsenen ved at taste *
  3. Telefonsvareren guider dig igennem opsætningen

Såfremt medlemmet på 2i1 Nummer ønsker at aflytte Telefonsvareren, er det også muligt at ringe op til Telefonsvareren og indtaste en 4 cifret pinkode og få adgang til eventuelle beskeder. Den 4-cifrede kode finder du, ved at logge ind på RenMobil Selvbetjening.

+-
Hvad er Velkomsthilsen til 2i1 Nummer?

Velkomsthilsen er en service, der giver dig mulighed for at indtale en lydfil, der bliver afspillet ved alle indgående opkald til 2i1 Nummer.

Vejledning til Velkomsthilsen
Der er defineret et lydbibliotek til Velkomsthilsner. Du kan have op til 4 forskellige Velkomsthilsner aktive samtidig i lydbiblioteket.

Indtal lydfiler
Du kan nemt indtale lydfiler direkte til lydbiblioteket via en telefon.

  1. Ring til 40 69 99 00, for at indtale en velkomsthilsen.
  2. Indtast den pinkode, som du (administrator) får ved at logge på RenMobil Selvbetjening.
  3. Du bliver nu guidet igennem indtalingen af velkomsthilsen.
  4. Når lydfilen er indtalt, skal du gemme den i lydbiblioteket.

Det er selvfølgelig ikke kun dig, der kan lægge stemme til lydfilen – det kan være hvem som helst.

Overfør lydfiler
Har du allerede en lydfil, som du ønsker at bruge som velkomsthilsen, kan du overføre den til lydbiblioteket. Ønsker din virksomhed fx en Velkomsthilsen som er indtalt af en professionel, kan sådanne lydfiler overføres fra din PC via RenMobil Selvbetjening.

Når du overfører en fil, skal denne have et af følgende format:

  • MP3
  • WAW
  • WMA

RenMobil Selvbetjening

+-
Hvad er åbningstiderne?

Administrator af en Søgeplan er vant til at designe åbningstider og lukketider for Søgeplan via RenMobil Selvbetjening. Disse indstillinger anvendes også i forbindelse med designet af Velkomsthilsen til 2i1 Nummer.

For normale åbningstider:

  • Velkomsthilsen i ”Åben” tilstand
  • Velkomsthilsen i ”Lukket” tilstand.

For specielle åbningstider:

  • Velkomsthilsen i ”Åben” tilstand
  • Velkomsthilsen i ”Lukket” tilstand.

Administrator kan vælge blandt de Velkomsthilsener (lydfil), som er gemt i lydbiblioteket.

+-
Hvad er Kømusik til 2i1 Nummer?

Kømusik er en service der giver mulighed for at afspille musik, når der er indgående kald i kø på 2i1 Nummer.

Musikliste
Efter oprettelsen er der adgang til en standard Telenor musikliste. Musiklisten er gratis. Der kan også designes en unik musikliste. Der kan maksimalt laves 3 musiklister med maksimal 10 lydfiler i hver liste. Kun én musikliste kan være aktiv.

Designes der en egen musikliste, er det virksomhedens ansvar at afholde udgifter til eventuelle Koda og Gramex rettigheder. Telenor er ikke ansvarlig for den musikliste, som brugeren i virksomheden selv designer og anvender til Kømusik.

Ved henvendelse til Koda kan virksomheden få information omkring rettighedsforhold:

Koda

Hvornår afspilles Kømusik?
Kømusikken afspilles når der er kø på indgående kald til 2i1 Nummer. Hver 30. sekund er der en pause i afspilningen, og en besked om køpositionen. Hvis lydfilen er 2 min. lang, vil der således blive afspillet 4 sekvenser, inden en ny lydfil bliver afspillet. Lydfilerne på musiklisten bliver afspillet i vilkårlig rækkefølge. Hver lydfil afspilles helt, inden et nyt nummer starter.

Administrator kan ikke bestemme rækkefølgen af lydfilerne. Administrator kan selv designe kømusikken – altså lydfilen til dem, der venter i køen. En lydfil er eksempelvis musik eller en lydfil med "Ugens tilbud".

+-
Hvad kan jeg ændre på RenMobil Selvbetjening for 2i1 Nummer?

På RenMobil Selvbetjening kan du under Søgeplan betjene følgende funktioner for 2i1 Nummer:

  1. Søgeprofil
  2. Antal tilringninger – vælg antal tilringninger eller minutter et opkald tilbydes inden kaldet viderestilles.
  3. Vælg mellem dansk og engelsk til talebeskeder
  4. Aktiver/deaktiver kø-funktion
  5. Aktiver/deaktiver talebesked - aktivering af "Tast 1 for at lægge en besked" giver kunder i kø mulighed for at benytte telefonsvareren.
  6. Aktiver/deaktiver ring tilbage - aktivering af "Tast 2 for at blive ringet tilbage" giver kunder i kø mulighed for at bevare pladsen i køen uden at sidde i kø.
  7. Aktiver/deaktiver estimeret ventetid i kø - aktivering af estimeret ventetid i kø giver kunder i kø en præcis information om hvor længe de kan forvente at sidde i kø.
  8. Angiv et ID-nummer til brug sammen med A-nummer præsentation
    (fx 72100100#10)
  9. Angiv navn, fx Support
  10. Rediger åbningstider
  11. Rediger viderestilling, fx til telefonsvareren og opsæt en standarduge for tidsstyring af viderestilling
  12. Tilmeld og rediger medlem
  13. Tilføj og rediger personlig kalender for medlem

RenMobil Selvbetjening

+-
Virker 2i1 Nummer i udlandet?

Ja, 2i1 Nummer virker i udlandet såfremt det kombineres med Travel Tale.

+-
Hvor langt opsigelsesvarsel er der på 2i1 Nummer?

Der er 90 dages skriftligt opsigelsesvarsel på 2i1 Nummer.

Hjalp denne side dig?
Tak for din feedback