Hjælp til køb og regning

Find svar på dit spørgsmål

  • Betalingsperioden går fra den 16. til den 15. i måneden
  • Du betaler forud for dit abonnement og tilvalgte services – det vil sige inden, at du har brugt det
  • Du betaler bagud for eventuelt ekstra forbrug – det vil sige efter, at du har brugt det
  • Du får Samlerabat ved at have 2 eller flere abonnementer hos os – rabatten tilføjes ét abonnement, og du betaler derfor en lavere pris for dette
  • Hvis du har flere konti hos os, modtager du flere regninger pr. md. I Mit Telenor får du et overblik over dine regninger og deres betalingsstatus.
  • Smartaftale: Første afdrag falder typisk måneden efter aftalen er indgået, og derfor falder sidste afdrag også måneden efter Smartaftalen stopper.
  • Du kan finde din regning i vores app og på MitTelenor.dk/regning omkring den 20. hver måned. Hvis du ikke ønsker at bruge Mit Telenor kan du tilmelde dig kortbetaling (ring til Kundeservice), så modtager du en mail hver måned med regningen.

 

Er din regning under 59 kr.? Så overfører vi til næste måned
Hvis din regning er under 59 kr., overfører vi den til næste måned og lægger den sammen med din næste regning. Har du 3 lave regninger i træk, lægger vi dem sammen og sender én samlet regning til dig.

Der gælder forskellige vilkår for dit abonnement afhængigt af, hvornår du har købt det. Er du i tvivl om, hvornår dit abonnement er købt, så kan du tjekke Mit Telenor eller kontakte os.

Læs mere om vilkår her

Ekstra priser og gebyrer kan blive tilføjet din regning, hvis du fx har fået nyt simkort, glemt en regning eller din mobil har været spærret.

Se listen med gebyrer og priser

Er der fejl i din regning eller gebyrer, kan du kontakte os.

Der kan være flere årsager til, at din regning er højere end normalt: 

Din første regning eller nyt abonnement

Din første regning er højere end din normale abonnementspris, da den dækker mere end én måned. Du betaler nemlig fra den dag dit abonnement starter og indtil den 15. – plus en måned mere herefter. Det samme gælder, hvis du har fået et nyt abonnement på regningen. Læs mere her

 

Din sidste regning

Når du opsiger dit abonnement, går der 30 dage til abonnementet ophører. Har du penge til gode på din sidste regning, bliver beløbet automatisk udbetalt til din NemKonto 6 dage efter, at din sidste regning er gjort op. Læs mere her

 

Du har skiftet abonnement

Hvis du har skiftet abonnement midt i regningsperioden, vil fakturaen ofte være på et skævt beløb, da den udgøres af det nye og gamle abonnement.

 

Du har betalt skyldigt beløb fra tidligere​

Hvis du har betalt det skyldige beløb, efter regningen er dannet, så fremgår beløbet stadig på regningen. Læs mere om gebyrer på for sent betalt regning.

 

Ekstra forbrug - 
På din regning finder du en samlet pris for dit abonnement, tilvalgte services og eventuelt ekstra forbrug. Ekstra forbrug kan være, hvis du ringer fra udlandet, donerer penge eller køber busbilletter med mobilen. Du finder det under Ekstra forbrug på din regning.


Her er nogle eksempler på, hvad du kan betale med mobilen:

  • Indholdstjenester – når du deltager i konkurrencer, henter ringetoner og spiller spil
  • Køb af bus og togbilletter – når du bruger sms-kvitteringen som billet
  • Køb i Google Play eller App store – det kan være apps, in-app køb og licenser
  • Afstemninger – det kan være, hvis du stemmer i Vild Med Dans
  • Donationer – det kan være, hvis du giver penge til Knæk Cancer

Du kan se priser på services og 90-numre her

Se mere på Mit Telenor, hvor du løbende kan følge dit ekstra forbrug hver måned.

 

Forbrugsmax
Når du vælger at betale med mobilen, er du beskyttet af Forbrugsmax. Det betyder, at du maksimum kan købe indholdstjenester for 750 kroner om dagen eller 1.500 kroner om ugen og maksimum 2.220 kroner i hele din regningsperiode.

Læs mere om Forbrugsmax

Hvis din regning ikke bliver betalt inden for betalingsfristen, sender vi en rykker med et rykkergebyr på 100 kr.

 

Spærring og genåbning af telefon

Udebliver din betaling efter første rykker, spærrer vi din telefon. Det koster 200 kr. at få genåbnet telefonen, og dette sker automatisk, når regningen betales.

Er du uenig i en rykker, som du har modtaget? Så skriv til rykkerindsigelse@telenor.dk

 

Inkasso

Hvis vi ikke modtager betaling for din regning, efter vi har sendt dig anden rykker med rykkergebyr på 100 kr., videregiver vi dit udestående til inkasso. Når du er videregivet til inkasso, kan Telenor ikke længere hjælpe dig med information om dit abonnement, her skal du kontakte inkassofirmaet. Svarer du ikke på henvendelser fra inkasso, risikerer du at blive registreret i RKI Kreditinformation A/S.

 

Tilmeld dig betalingsservice

Du kan undgå for sen betaling ved at tilmelde din regning til automatisk betaling. Så kører betalingen helt af sig selv. Tilmeld automatisk betaling.

Vær opmærksom på, at der går op til 6 dage fra tilmelding til Betalingsservice til det træder i kraft. Får du en regning efter du har tilmeldt dig Betalingsservice, men inden det er trådt i kraft, skal regningen betales manuelt via Mit Telenor.

Fortryder du et køb fra Telenor, har du 30 dages fortrydelsesret. Falder den 30. dag en weekend eller helligdag, udløber din fortrydelsesfrist den efterfølgende hverdag.

Bemærk, at du ved returnering af iPad/iPhone skal deaktivere funktionen ”Find my iPhone” (indstillinger/Cloud/Find min iPhone) inden returnering. Gør du ikke det, er produktet værdiløst for Telenor, og du vil derfor skulle betale produktets fulde pris.

Vil du ændre din ordre? Så ring til os på 72 100 100. 

Du har 30 dages fortrydelsesret fra den dag, du har købt dit abonnement. Har du brugt dit abonnement inden for de 30 dage? Så skal du betale for forbruget.

Du behøver ikke returnere et evt. simkort. Routere skal returneres – se hvordan under ”Jeg fortryder køb af en fysisk vare (fx mobil eller tilbehør)”.

Har du købt varen i en Telenor-butik, kan du returnere den i en af vores mange butikker.

Har du købt varen på telenor.dk eller via vores kundeservice, kan du enten returnere den i en Telenor-butik eller ved at følge disse to trin:

  1. Har du fortrudt dit køb, kan du returnere din vare med den returlabel, du finder i æsken
  2. Send din vare til os senest 30 dage efter, du har fortrudt dit køb.

Hvis du har købt din vare i Elgiganten, skal du kontakte dem for at fortryde dit køb.

 

Hvornår får jeg pengene retur?

Når du returnerer en fysisk vare, får du som udgangspunkt den fulde købssum tilbage senest 30 dage efter, vi har modtaget din returvare. Du får pengene tilbage, når vi har modtaget varen på vores lager.

Når du har brugt din mobil i udlandet, kan din regning være højere end normalt, fordi du betaler udlandstakst. Med Roam Away og Roam Away+ koster det dog ikke ekstra at ringe, sende beskeder eller bruge op til 20GB data i inkluderede lande. Læs mere om Roam Away og Roam Away+

Se udlandspriser

Du betaler ekstra for at ringe, sende beskeder og mms til udenlandske telefonnumre fra Danmark. Dette er ikke en del af Roam Away eller Roam Away+

Her kan du se udlandspriser fra Danmark.  

Når du er i udlandet, koster det ikke noget at modtage sms’er. Men selvom du har fri sms, betaler du udenlandstakst for de sms’er, du sender til både danske og udenlandske numre – bortset fra når du har Roam Away og Roam Away+ lande. 

Læs mere om Roam Away og Roam Away+ her.

Vær opmærksom på at emojis i dine sms'er fra udlandet kan fylde rigtig mange tegn. Nogle gange kan én enkelt emoji fylde mere end én standard-sms på 160 tegn. 

Se udlandspriser for sms

Prisen for data brugt i udlandet afhænger af, hvor i verden du befinder dig. Med Roam Away og Roam Away+ kan du bruge op til 20GB i de inkluderede lande.

På Mit Telenor kan de se, hvor meget data du har brugt, og har tilbage i Roam Away og Roam Away+ landene. Læs mere om Roam Away og Roam Away+ her.

 

Bemærk, at smartphones laver automatiske opdateringer, hvis data roaming ikke er slået fra. Det kan være e-mail eller andre apps, som kører i baggrunden. Dette sker når mobilen bliver tændt og får netværks forbindelse og automatisk opdaterer. Disse opdateringer giver et dataforbrug på det udenlandske netværk.

Se udlandspriser for data pr. MB

 

Surfkontrol udland

Du har automatisk et dataloft på 450 kr. om måneden, når du er i udlandet. Ændrer du ikke dit dataloft, vil prisen for data brugt i udlandet aldrig blive højere end 450 kr. om måneden.

Læs mere om surfkontrol

Mms sendt fra udlandet beregnes som dataforbrug, og prisen kan derfor variere afhængig af størrelsen på indholdet. Med Roam Away og Roam Away+ kan du bruge op til 20GB i de inkluderede lande. Læs mere om Roam Away og Roam Away+ her 

Se udlandspriser for data pr. MB

 

Surfkontrol udland

Du har automatisk et dataloft på 450 kr. om måneden, når du er i udlandet. Ændrer du ikke dit dataloft, vil prisen for data brugt i udlandet aldrig blive højere end 450 kr. om måneden. Læs mere om surfkontrol.

Ofte stillede spørgsmål

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice

- Vi er klar mandag til fredag 8-20.