Skift internetudbyder til Telenor 

Hvis du skal skifte internetforbindelse til Telenor, er der to måder at gøre det på. Den nemmeste måde er at give os fuldmagt til at opsige dit internetabonnement hos din nuværende udbyder. Denne måde minimerer risikoen for, at du enten kommer til at stå uden internetforbindelse, eller at du skal betale for flere internetabonnementer i en periode. Vi sørger selvfølgelig også for at koordinere opsigelsen med oprettelsen af din nye aftale, så skiftet sker på samme dato.  Alternativt kan du selv opsige dit nuværende abonnement. Det kan du gøre ved hjælp af opsigelses-formularen nederst på siden. Bemærk at, du kun skal bruge opsigelses-formularen, hvis du selv vælger at opsige dit nuværende internetabonnement.

Du kan læse mere om metoderne og se, hvad du skal gøre herunder:

Vi opsiger gerne dit nuværende internetabonnement for dig - det kræver blot, at:

  • skiftet skal ske på samme dato 
  • skiftet foretages på faste internetforbindelser. Du kan med andre ord ikke bruge processen til at skifte fra eller til en mobil internetforbindelse 
  • skiftet sker på den samme adresse. Du kan altså ikke bruge processen i forbindelse med en flytning. 
  • det skal være den samme kunde, som er registreret på både den eksisterende og den nye forbindelse. Det vil sige, at du ikke kan overdrage internetabonnementet til en anden i forbindelse med skiftet 

Du kan læse mere om processen her.

Sådan gør du:

  1. Når du bestiller din nye internetforbindelse hos os, har du mulighed for at udfylde en opsigelsesfuldmagt, som giver Telenor tilladelse til at opsige dit nuværende internetabonnement på dine vegne. 
  2. I opsigelsesfuldmagten vælger du den dato, du ønsker, at din internetforbindelse skal flyttes. I nogle tilfælde kan vi ikke garantere, at du får den leveringsdato, du har ønsket i fuldmagten. Hvis det er tilfældet, står der ”Ønsket leveringsdato” i fuldmagten, og så får du en bekræftet leveringsdato sendt på mail hurtigst muligt. Det er den bekræftede leveringsdato – altså den, du får på mail – som gælder. 
  3. Når vi har modtaget fuldmagten, sender vi den til din nuværende udbyder, og du får samtidig en ordrebekræftelse på din nye bestilling. Kort efter modtager du en bekræftelse på din opsigelse fra din nuværende udbyder. 

Du kan også vælge selv at foretage skiftet til Telenor. Det gør du ved at sende din opsigelse til din nuværende udbyder i en e-mail. For at gøre det nemmere for dig, har vi lavet en formular, som du kan kopiere og indsætte dine egne oplysninger i. 

Det er vigtigt, at du sender din opsigelse på mail, i stedet for at ringe. Så har du nemlig dokumentation på din opsigelse, så du nemt og hurtigt kan komme i gang med dit nyt abonnement hos os.

Du kan bruge vores opsigelses-formular nedenfor - så er du sikker på, at du får alle informationer med.

Hvis du har brug for hjælp, er du mere end velkommen til at kontakte Telenors kundeservice på 72 100 100.

Lav en opsigelses-e-mail til din nuværende internetudbyder

Indtast dine oplysninger

Sådan sender du opsigelsen

1
Tjek at opsigelsen ser rigtig ud

Tjek at du har sat de korrekte oplysninger ind, og at alt er stavet rigtigt. Så slipper du for at få afvist opsigelsen hos din nuværende udbyder på grund af tekniske fejl

2
Få opsigelsen sendt til din egen mail

Når du trykker på knappen ‘Videresend til min mail’, sender vi en kopi af opsigelsen til din egen mail

3
Send opsigelsen til din nuværende udbyder

Gå ind i din e-mail indbakke og find opsigelsen, vi har sendt til dig. Åbn opsigelsen, tryk ‘Videresend’ og send den til din nuværende internetudbyder

Din opsigelse

Her finder du den opsigelse, vi har oprettet til dig

Din nuværende internetudbyders mail:
Emne: Opsigelse

Hjalp denne side dig?

Tak, fordi du giver os besked om det.

Vi vil sætte stor pris på, hvis du vil fortælle os hvorfor, artiklen ikke hjalp dig.

Tak for din feedback.

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice

- Vi er klar mandag til fredag 8-20.