Services du altid har

Nedenstående services hjælper dig bl.a. med at holde styr på, hvem der ringer til dig og sikrer, at du ikke går glip af opkald.

Bemærk venligst, at de nedenstående punkter kun omfatter telefoni via dit Internet fra Telenor. 

1. Banke på

Hvis du allerede taler i telefon, bliver du med en lyd i røret gjort opmærksom på, at en anden person ringer til dig. Du kan herefter vælge at skifte til det andet opkald eller afvise opkaldet.

Sådan Skifter du mellem kald

  • Tast "R" efterfulgt af "2" - ny samtale er indkoblet
  • Herefter kan du taste "R 2" for at skifte mellem samtalerne

Sådan Afviser du ventende kald

  • Tast "R" efterfulgt af "0" - ventende kald får nu optaget tone

Sådan tjekker du Status for Banke På

  • Løft røret
  • Tast " *#43# "
  • Afvent talemeddelelse
  • Læg røret på

2. Afvis anonyme opkald

Aktiverer du servicen Afvis Anonyme Opkald, blokkerer du opkald fra personer med hemmeligt nummer. De vil blive mødt af en talebesked, som informerer dem om, at du ikke ønsker at modtage anonyme opkald.

Sådan aktiverer du Afvis Anonyme Kald

  • Løft røret
  • Tast " *82# "
  • Afvent talemeddelelse
  • Læg røret på

Sådan deaktiverer du Afvis Anonyme Kald

  • Løft røret
  • Tast " #82# "
  • Afvent talemeddelelse
  • Læg røret på

Sådan tjekker du Status for Afvis Anonyme Kald

  • Løft røret
  • Tast " *#82 "
  • Afvent talemeddelelse
  • Læg røret på

3. Vis nummer

Vis Nummer gør det muligt for dig at se, hvem der ringer dig op. Det kræver en telefon med indbygget nummervisningsfunktion - eller en ekstern nummerviser.

I enkelte tilfælde kan du ikke få vist nummeret på den, der ringer. Det sker fx, når den der ringer har aktiveret Skjul Nummer, eller at opkaldet kommer fra udlandet.

Hvis du ikke ønsker at se Vis nummer, kan du koble den eksterne nummerviser fra, eller slå funktionen fra på din telefon.

4. Sæt loft på dit forbrug med Forbrugskontrol

Med Forbrugskontrol kan du sætte loft på dit forbrug. Du vælger et maksbeløb for, hvor meget du vil tale for om måneden. Når du når dit maksbeløb, bliver din telefon midlertidigt lukket. Du kan dog altid ringe til Kundeservice og hæve eller fjerne din maksimumgrænse. Så bliver din telefonforbindelse genåbnet.

Du kan vælge din maksimumgrænse i 50-kroners intervaller - fra 50 kroner til 500 kroner. Derefter kan du vælge i 100-kroners intervaller fra 500 til 1000 kroner. Maksimumgrænsen dækker kun telefoniforbrug og tager altså ikke højde for abonnementsafgifter eller lignende.

Bemærk: Vi registrerer som minimum dit forbrug med et interval på 24 timer. Det betyder, at der kan være en tidsforskydning mellem dit sidste opkald, og hvornår dette bliver registreret. Du kan derfor blive faktureret for forbrug, der er højere end din maksgrænse.

5. Spær for opkald

Der findes to typer spærringer: Brugervalgte spærringer og forhåndsspærringer.

Brugervalgte spærringer

Du kan vælge at sætte eller ophæve spærringer for opkald til følgende kategorier via Telenor Selvbetjening:

  • Udlandsspærring: alle udenlandske numre (fastnet og mobil).
  • Mobilspærring Danmark: alle danske mobilnumre.
  • Spærring for 9050-numre: alle 9050-numre (bruges bl.a. til konkurrencer og koster op til 5 kr. pr. kald).
  • Spærring for 9055-og 90565-numre: alle 9055-og 90565-numre (bruges bl.a. til indsamlinger og koster op til 150 kr. pr. opkald. Numrene kan være momsfritaget).
  • Spærring for 901-numre: alle 901- numre (bruges til overtakserede tjenester, men må ikke indeholde konkurrencer eller erotisk indhold).
  • Totalspærring: alle udgående opkald (undtagen Alarm 112). Totalspærring er relevant, når du er på ferie eller af anden årsag vil sikre, at din telefon ikke kan bruges i en periode.

Forhåndsspærringer

Vi har på forhånd aktiveret to spærringer for alle vores telefonikunder. Det drejer sig om spærring for specielle 90-numre, samt VoksenSpærring Udland. Forhåndsspærringerne er lovpligtige, men du kan til enhver tid vælge at ophæve dem.

  • Spærring 902-904: Dit abonnement er automatisk spærret for opkald til numre, der begynder med 902-904.
  • Voksenspærring Udland: Spærrer for opkald til lande, der erfaringsmæssigt tilbyder tele- og internettjenester til markant høje minuttakster. Følgende lande omfattet af Voksenspærring Udland:

    - Diego Garcia (00 246)
    - EMSAT (0088213)
    - Guines Bissau (00 245)
    - Guyana, Britisk (00 592) 
    - Kiribati (00 686)
    - Nauru (00674)
    - Sao Tomé & Principe (00 239)
    - Siera Leone (00 232) 
    - St. Helena (00 290)

Du kan bestille ophævelse af forhåndsspærringer via Kundeservice. Du skal dog være opmærksom på, at ændringen først træder i kraft, efter at du har modtaget et bekræftelsesbrev.

6. Skjult nummer

Med Skjul Nummer kan du selv bestemme, om den, du ringer til, må se dit telefonnummer. Det betyder, at du ringer anonymt, og at den du ringer til ikke kan se dit nummer, selvom vedkommende har en nummerviser eller en telefon, som kan vise nummer.

Ved opkald til alarmcentralen bliver dit nummer dog altid vist, så du kan få den bedst mulige hjælp.

Sådan aktiverer du Skjul Nummer

  • Løft røret
  • Tast " *31# "
  • Afvent talemeddelelse
  • Læg røret på

Sådan deaktiverer du Skjul Nummer permanent

  • Løft røret 
  • Tast " #31# "
  • Afvent talemeddelelse
  • Læg røret på

Sådan aktiverer du Skjul nummer - kun for det næste kald

  • Løft røret
  • Tast " *31* "
  • Tast det ønskede telefonnummer og afslut med #

Sådan tjekker du status for Skjul Nummer

  • Løft røret
  • Tast " *#31# "
  • Afvent talemeddelelse
  • Læg røret på

7. Få oplysninger om dit forbrug

Med Saldooplysninger får du forskellige muligheder for selv at holde øje med dit telefonforbrug. Under saldooplysninger kan du:

  • Finde oplysninger om dit forbrug siden sidste regning
  • Se dine opkald i en bestemt periode
  • Se dine opkald til et bestemt nummer
  • Finde ud af, hvilke numre du ringer mest til
  • Se og udprinte opkaldsspecifikationer (gratis)

Ved at bruge Telenor Selvbetjening kan du spare gebyr for fremsendelse af fx tidligere regninger eller opkaldsspecifikationer. De er altid lige ved hånden.

Under Saldooplysninger finder du desuden Takstfinder, som du kan bruge til at finde ud af, hvor meget et kald til et givet nummer vil koste, før du foretager det.

Hjalp denne side dig?

Tak, fordi du giver os besked om det.

Vi vil sætte stor pris på, hvis du vil fortælle os hvorfor, artiklen ikke hjalp dig.

Tak for din feedback.

Spørgsmål og svar

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice - Vi er klar mandag til lørdag 7-23.